Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: welke singel?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: welke singel?

Gek idd die verschillende meningen over neopreen. Zou het niet kunnen zijn dat er binnen neopreen ook kwaliteitsverschillen zijn?

Onder mijn vroegere wintec singel was er veel meer zweet te bespeuren dan onder mijn Kiefer neopreen singel. De singel bleef redelijk droog maar haar buik was nat en je zag aan de haren dat die tegenrichting en gekneusd waren. Bij de neopreen sningel heeft Rengel nooit wondjes gehad. De singel zag er wel nattig uit maar haar buikje was alleen vochtig.

Zoveel keuzes, zoveel meningen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Grappig ja, de een zweert bij neopreen, de ander vind het niks.
    Ik vind het ook niks: zo snel zweterig en (dus, m.i.) snel kans op plekjes.
    Het zweterige vind ik ook vervelend, maar in ons geval wijst de praktijk uit dat neopreen bij ons toch de beste keuze is.
    Vreemd inderdaad he dat iedereen iets anders ervaart. Ze maken ons het wel moeilijk die paardjes.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik heb de wintecsingel met gaatjes (kunstof), er zit een stukje elastiek in het midden. Bevalt op zich goed, spuit erop en hij is schoon.
    Nadeel van Elastiek vindt ik overigens dat je niet gecontroleerd kunt aansingelen waardoor je te strak of juist veel te slap kunt gaan aansingelen waardoor er te veel ruimte komt voor wrijving.
    Ik heb ook zo'n Wintec, hij lijkt op deze: http://www.goedhard.nl/b_251.jpg, alleen heb ik een dressuuruitvoering en dit is een endurance (iets ronder zo te zien). Hij heeft in het midden (onzichtbaar want ingesloten) een klein stukje elastiek. Super gemakkelijk in onderhoud, zoals Whoopie al zegt, even onder de kraan en hij is weer als nieuw. De mijne is nu vier jaar oud, intensief gebruikt en kan na zo'n spoelbeurt zo weer in de winkel gelegd worden.
    Op de opleiding van MSFC heb ik geleerd dat elastiek erg riskant is, 9 van de 10 mensen singelen te strak aan, en met elastiek vaak nog een graadje erger dan zonder. Te los aansingelen gebeurt eigenlijk nooit, juist niet met elastiek. Als je dus elastiek in je singel hebt: pas op! Te strak aansingelen is ongelooflijk kl*te voor je paard, je belemmert de ademhaling. Hoe groter het gedeelte elastiek, hoe groter het risico.
    Elastiek aan maar een kant is helemaal uit den boze, de krachten worden onevenredig verdeeld en dit is heel slecht voor de onderliggende spierlagen. Soms geeft dat wondjes aan de huid, maar meestal is de schade onzichtbaar.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Jul 2005

Oh ja, bij de MSFC waren ze over neopreen ook niet zo te spreken. Wel mooi zacht maar te zweterig, vaak veroorzaker van wondjes en schuurplekken.
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Weet iemand waarom de ouderwetse koordsingels er bijna helemaal uit zijn? Hele generaties hebben daar toch fijn mee gereden....is het niet hip ofzo? Eventueel met singelhoesje oid. En ik neig toch ook nog steeds naar de simpele katoenen rechttoe-rechtaan singel.....

(op zoek naar een singel.......)

Aangemeld
    Jul 2005

Koordsingels zijn inderdaad heel gemakkelijk in onderhoud (sopje, klaar), maar veroorzaken regelmatig wondjes (niet iedereen singelt erg handig aan en let daarbij goed op). Met de ontwikkelingen van de laatste jaren zijn ze uit de gratie geraakt, moderne singels zijn vaak nog makkelijker in onderhoud (kijk naar de mijne, daar komt zelfs geen sopje bij kijken, alleen water is voldoende).
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

ik rij of reed tot nu toe met een barefoot singel, best goed dacht ik tot nu toe.
    sinds enkele dagen heb ik een professional choise singel gekocht om te kijken hoe dat nu werkt.
    met aansingelen merk ik dat hij het wel prettiger vindt, kan beter blijven ademhalen ondanks dat ik zeker niet strak aansingel.
    krijg vaak te horen dat de singel nog los zit.
    hoe het uiteindelijk gaat werken weet ik nog niet, pas 1x mee gereden moet nog uitvinden hoe en wat het uitendelijk gaat doen, kwa wondjes en zo. Met de barefootsingel nooit last van gehad.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb (en verkoop ) een Westip ... die is wel elastisch, maar niet zó dat je met aansingelen echt de rek voelt.
    Bruut heeft nog nooit wondjes gehad.. zegt niet zo héél veel, want zó vaak en lang heeft hij nou ook geen singel om
    Ik heb er echter ook al aardig wat verkocht en geen klachten .. (waarbij ik natuurlijk eerlijkheidshalve moet vermelden dat dat niet betekent dat er geen klachten ZIJN )
    Lila, als je er één proberen wil.. heb er één extra voor de probeer

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bedankt Nienke, maar.....ik heb er vandaag een gekocht van.....neopreen . 't Is wat. Was bij Stubbenitsky en daar liep zo'n heerlijk rechtuitdenkende jongeman rond. Die zei simpel: je hebt eigenlijk nog geen singelKM's gemaakt met je paard, begin dan gewoon met een singel waar het gros tevreden mee is. Ik verkoop ze het meest, 90% van de paarden doet het er goed op, ze zijn het zachts van allemaal en ze absorberen prima. Oké, het duurt wat langer voor ze droog zijn, maar als je na het rijden de singel mee naar huis neemt, is 'ie de volgende dag ook droog en bovendien kan je ze zo wassen. Daarenboven is het de goedkoopste.
    Nou. Daar kon ik van alles omheen bedenken, maar het was gewoon een nuchter en goed verhaal.
    Dus nu heb ik tóch een neopreen singel van Imperial Riding. 't Is weer wat.

Nou fijn! Succes ermee!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Hihi, klinkt inderdaad als een logisch verhaal! Overigens ben ik altijd zeer tevreden over de tips en service van Stuub (zowel vader als zoon ), ze weten in ieder geval waar ze het over hebben.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

hihi.. Lila.. héél goed.. door al het 'ver' denken verliest met soms gewoon de logica uit het oog .. heerlijk zo'n jongeman!

Wilma
    Guest

tJa volgens Wim Vonck is de beste singel die van Schumacher. Wij hebben ze voor onze paarden en vinden ze inderdaad geweldig. Super zacht, goede "pasvorm". Ze zijn niet goedkoop, ik weet niet meer precies maar iets van 180 euro ofzo. Wij moesten ze bestellen omdat we bruin wilde, en hebben er maaaaaaanden op moeten wachten.
    Maar ze zijn heel fijn!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb je daar een plaatje van Wilma? Google helpt me er niet aan (wel genoeg over Michael Schumacher maar die zal deze singel niet uitgevonden hebben... )!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten