Ik hoor d'r anders toch echt nu pas vanOorspronkelijk Geplaatst door Jill
![]()
Ik hoor d'r anders toch echt nu pas vanOorspronkelijk Geplaatst door Jill
![]()
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Ik ga het vooral op het hoofd gebruiken, hoe gaat dat bij jou of heeft Sophie geen last van haar mooie hoofdje?Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
ik smeer het overal waar ze het heeft..
want als ik te laat ben met de kap of ik vergeet hem krijgt ze het ook in haar oren dus overal smeer ik het maar.
Heb nu aardig onder controle met de deken en re-mint![]()
Met Mischa's hoofd gaat het ook iets beter met sweet itch, maar nog niet super.
Aangezien ik nu een nieuw voedersupplement test, kan ik dit jaar niet meer met iets nieuws beginnen. Ik heb dus besloten dat ik het volgend jaar ga gebruiken.
Okee, ik ga volgend jaar overstappen op voorledig suikerloos voer ofz en ook ga ik dan afstappen van de koekjes want ja daar zit helaas ook veel suiker in:$ en die vind ze wel enorm lekker. Dus als me doos op is dan is over.
en ga ik over op brokjes.
Op dit moment krijgt Mischa een halve vitamine koek van pavo, met daarop druppeltjes om zijn bloed te zuiveren.
Verder krijgt hij 3 handjes muesli per dag, met daarin Hippo-Ex-cema. Deze muesli moet op, daarna kan ik eventueel aan een ander suikerarm voer. Ook krijg hij 1x per week een klein emmertje slobber, met daarin nog extra vitamine poeder, magnesium een en klein schepje knoflook (ik ken de gevolgen).
Wat krijgt mischa veel ? Sophie krijgt gras en enkel brokjes onder het trainen of rijden. En ze krijgt tussendoor soms lijnzaad olie en ik smeer haar iedere dag in me re-mint.
denk als ik sophie zoveel eten geef dat ze dan straks tonnetje rond word![]()
Mischa staat op vrij arme grond, en ik vind dat hij sinds hij zomereczeem heeft gekregen sneller afvalt![]()
Ik moet goed opletten dat Mischa wel genoeg binnenkrijgt, maar van 1 halve pavo koek en 3 (kleine) handjes muesli word hij niet gelijk tonnetje rond hoor![]()
Nou zoals je zegt staat mischa op een arme grond en hier niet ze hebben hier volop vers gras..
en sophie krijgt nu ongeveer pavo brokjes 2 handjes vol verdeelt over de gehele dag en als ik niet rij krijgt ze dus ook niet tenzij ik ga trainen met grondwerk maar dat doe ik niet veel.. en aangezien zij moet afvallen kan ik niet ook nog eens daarnaast 3 handjes muesli op een dag geven.
ik rij veel maar toch valt sophie erg langzaam af en heeft toch ook flinke eczeem.
Ik weet ook niet of het met elkaar in verband staat, eczeem en afvallen. Maar er is wel een heleboel binnenin Mischa veranderd, 2 jaar geleden kreeg ik de singel niet eens normaal dicht en moest ik steeds een langere pakken.
Ik moet mijn singel steeds korter doen. Maar is ook de bedoeling dat sophie afvalt![]()
Misschien interessant voor jullie om te weten, mijn Haflinger gaat schuren (en andere huidklachten als mok) van alles van Pavo... Tenminste, van de Vital, de Summerfit, de merriebrok en de Nature's Best, verder ben ik maar niet meer gegaan. En ze is daar absoluut niet de enige in, ik hoor steeds meer om me heen van eczeemachtige klachten bij gebruikers van dit merk.
Sophie had al zware eczeem voordat ik haar had zeg maar. En de eigenaar voerde haar helemaal niks of keek uberhoud niet naar haar om dus bij mij ligt het niet aan de pavo..
Dan is het idd anders, maar die van mij ging dus echt tot bloedens toe schuren ineens, wat uiterlijk leek op Seme. Het was alleen in het najaar, dus dat kon het niet zijn.
Ja das vreemd.. Ik wil bij sophie ooit nog eens bloed laten testen om erachter te komen of het echt zomer eczeem is ~!
Bladwijzers