Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Eczeem Re-mint

Eczeem Re-mint

Eindelijk heb ik het middel gevonden dat werkt voor mijn ZE meisje..

Ik heb dit gekregen van mensen die hun tinker had zeer lichte eczeem op zijn staart en zijn heeft dit gekocht maar hij schuurt nu niet meer. Ze had zo enorme medelijden met mijn meisje dat ik het mocht hebben van haar
    Ik vredig begonnen met smeren, duurt altijd even voor je resultaat hebt. Nu 6 weken verder zijn haar haren 2 cm gegroeit daarnaast heeft ze nog maar weinig jeuk

En aller belangrijkste is nog goed te betalen ook !
    Dus ik ben helemaal tevreden

http://www.re-mint.com
    prijzen staan nergens bij.. zo debiel maar ok staart en manen gel kost 12,50
    verder weet ik het ook niet.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Re: Eczeem Re-mint

Nooit van gehoord, maar toch maar even kijken

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Wat een onhandige site zeg, er staan geen cijvers, informatie, doseringen, ingedienten of iets op.
    Ik heb maar even een mailtje naar die mensen gestuurd

Ja het is echt vreselijk ik heb ze ook al tips gegeven dat ze dat wel is mogen aanpassen omdat ze op die manier veel klanten mislopen..

Sophie had zich op 1 plek voorledig kaal geschuurt in haar manen van haar schoft tot ong de helft van haar manen.
    En dat is nu al zeker op 2 cm haar

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Bedankt voor de tip Marjo! Ik ben aan het overwegen om dit te bestellen.
    Ik kan niet zeggen dat mijn paard ZE heeft, maar hij is er tot nu toe toch al in geslaagd om een stuk van zijn staart en manen af te schuren. Voorheen deed hij dit nooit.
    Ik gebruik nu Equidoux, dit stopt het schuren redelijk goed, als dit nu de haren laat aangroeien,dat zou fantastisch zijn

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Er gaat in Utecht een onderzoek beginnen waar je met een ZE paard aan deel kunt nemen:

Meedoen aan staart-en-maneneczeem onderzoek
    Staart-en-maneneczeem (SME) is bij veel paarden een groot probleem. Nog deze zomer wil de faculteit Diergeneeskunde, met studenten onder leiding van dr. Marianne Sloet, onderzoek doen naar mogelijke therapieën en nadere diagnostiek.

Voedingssupplement
    De effectiviteit van een voedingssupplement, Hypo-Ex Cema®, met verschillende aminozuren en polypeptiden (natuurlijke onderdelen van eiwitten) dat door het voer gegeven kan worden bij paarden met SME, zal worden onderzocht bij 50 paarden of pony’s met SME. De fabrikant geeft aan dat er binnen twee weken een drastische verbetering waargenomen zal worden. Het supplement (bestaande uit een olie en een poeder) dient dagelijks door de voeding heen gegeven te worden gedurende 3 weken. De helft van de paarden zal het echte supplement krijgen, de andere helft een placebo (een middel dat er net zo uitziet maar geen werkzame bestanddelen bevat). De eigenaar (en de onderzoekers) weten van te voren niet welk paard het supplement krijgt en welke de placebo. Er zullen van te voren en na afloop foto’s van de paarden worden genomen om het resultaat vast te stellen. Daarnaast wordt aan de eigenaren gevraagd voor en na het onderzoek een enquête in te vullen.

Huidtest
    Op dit moment zijn de diagnostische mogelijkheden om paarden met SME te herkennen beperkt. Door middel van een huidtest willen we onderscheid maken tussen de gevoeligheid van paarden met SME voor de twee meest voorkomende Culicoides soorten in Nederland (C. obsoletus en C. pulicaris). Wellicht zou dit in de toekomst kunnen helpen bij het toepassen van een meer gerichte therapie. Voor dit onderzoek zijn 10 koppels paarden nodig, waarvan telkens één paard lijder is aan SME en de andere zeker niet. Het is belangrijk dat paarden of pony’s van ieder koppel al tenminste 1½ jaar in dezelfde stal en weilanden gehuisvest zijn. Op de hals, onder de manen, zal een stukje huid van ongeveer 20 bij 5 cm geschoren worden, waarna enkele oppervlakkige injecties met extracten van de verschillende Culicoides soorten gegeven zullen worden. In totaal zullen 6 prikjes nodig zijn. De paarden zullen vervolgens na 30 minuten, 1 uur, 4 uur en na 24 uur bekeken worden om de huidreactie te beoordelen.

Corticosteroïden bevattende crème
    De spray, Cortavance®, is momenteel geregistreerd voor gebruik bij honden met huidproblemen met ontstekingen en jeuk. Het middel bevat een stof (hydrocortisonaceponaat) die de ontstekingsreacties in de huid en de jeuk verminderen. Bij SME ontstaan ook huidreacties, die heftige jeuk geven. Door zijn samenstelling blijft het middel bij honden zeer oppervlakkig in de huid, waardoor de werkzaamheid groter is en er geen neveneffecten optreden. De verwachting is dat dit bij paarden en pony’s ook het geval zal zijn en het middel dus enerzijds zonder risico op hoefbevangenheid en anderzijds ook aan wedstrijdpaarden gegeven kan worden. De werkzame stof en zijn metabolieten zouden in het lichaam geen concentraties geven die hoog genoeg zijn om hoefbevangenheid of positieve doping test te veroorzaken. Wij zoeken voor dit onderzoek 10 paarden of pony’s met ernstige uitgebreide open schuurplekken. Een deel van de dieren zal met een normale dosering worden behandeld en een deel met een hogere dosering. Voor en na de behandeling zullen foto’s gemaakt worden om het effect van het middel goed te kunnen beoordelen. Ook worden er bloedmonsters genomen en wordt enkele malen spontane urine opgevangen om de concentraties van de werkzame stof en de afbraakproducten te kunnen meten. Het is dus nodig dat de paarden of pony’s ook kunnen beschikken over een stal met stro waar ze spontaan willen plassen.

Oproep
    Wij vragen eigenaren van paarden of pony’s met staart-en-maneneczeem om zich aan te melden voor één van deze onderzoeken. Uit logistiek oogpunt zou het voor de onderzoekers handig zijn als meerdere eigenaren van eenzelfde stal/plaats willen meedoen, bij voorkeur in de provincie Utrecht. U zult door het meedoen aan één van deze onderzoeken op de lange termijn niet alleen uw eigen paard, maar ook andere paarden met SME helpen.

Voor meer informatie en voor het aanmelden voor één van bovengenoemde onderzoeken kunt u zich wenden tot:
    - Voedingssupplement: drs. Susanne de Raat (s.f.deraat@students.uu.nl)
    - Huidtest: drs. Iris Haggenburg (i.m.haggenburg@students.uu.nl)
    - Corticosteroïdencrème: drs. Marijke de Pater (m.depater@students.uu.nl)

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

@ Nacino,
    Fijn deze info! Monty heeft er geen last van maar een ander paard bij ons op stal wel. Die wordt echt gek van de jeuk. Misschien willen zij meedoen aan het onderzoek. Bedankt voor het plaatsen van de info hier!

gr. AnneMarie

Aangemeld
    Apr 2004

You're welcome!

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ja het is echt vreselijk ik heb ze ook al tips gegeven dat ze dat wel is mogen aanpassen omdat ze op die manier veel klanten mislopen..

Sophie had zich op 1 plek voorledig kaal geschuurt in haar manen van haar schoft tot ong de helft van haar manen.
    En dat is nu al zeker op 2 cm haar
    Met of zonder deken

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Nacino, oud nieuws.
    Ik denk dat iedereen dit nu wel weet, het is zeer veel in de spotlights.

Ongelofelijk duur goedje ik hoor mensen praten over 116 euro per maand, maar ook over 129 euro per maand.
    Je moet in de buurt van Utrecht wonen om in aanmerking te komen, ik hoorde daar dus niet bij (arnhem) het product is zelfs ook al bij DA's verkrijgbaar.

ja daag ga geeen 116 euro uitgeven.. laat ze maar lekker onderzoeken ik ga daar niet op wachten ik heb nu iets gevonden wat echt werk
    klinkt misschien grof maar sophie is niet van mij en ik heb geen geld wolkje boven me hoofd hangen..
    En nog steeds geld ieder paard reageerd anders op een product.

Jill sophie staat met een boett deken + hoofdkap

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Nacino, oud nieuws.
    Bedankt voor de 'subtiele' hint.
    Het staat pas sinds 11 aug op de site van diergeneeskunde, dus of het nu 'oud of nieuw nieuws is of niet, blijkbaar zoeken ze nog steeds mensen.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Nacino, oud nieuws.
    Bedankt voor de 'subtiele' hint.
    Het staat pas sinds 11 aug op de site van diergeneeskunde, dus of het nu 'oud of nieuw nieuws is of niet, blijkbaar zoeken ze nog steeds mensen.
    Sinds juli is dit al bekend. Maar ze zoeken idd nog steeds mensen alleen het lijkt me dat iedereen het nu wel weet, want het middel staat ontzettend veel in de spotlights.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Eczeem Re-mint besteld.
    Denk alleen dat ik het pas volgend jaar ga gebruiken

Ok, ik gebruik het bijna dagelijks ! en sophie's manen groeien erg hard

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers