Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: te zware stick

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

te zware stick

ja echt waar, ik heb een hele mooie best quality stick. een rode nog wel en ben er mega blij mee!
    Maar nou heb ik alweer een ontstoken schouder spier omdat die stick in mijn linkerarm toch echt te zwaar word als ik veel speel..

Iemand een oplossing?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: te zware stick

Jep, daar is maar 1 goede oplossing je stick gebruiken zoals hij bedoeld is. Namelijk: zo min mogelijk.

Heel flauw, maar tis wel zo. Als jij last krijgt van je arm, gebruik je de stick teveel. Laat de punt lekker op de grond rusten en denk steeds 'Don't make me pick up my stick' als je met je paard speelt.

En genoeg afwisselen tussen links en rechts. (ook voor je paard, uiteraard)

Enkel wanneer je vooraf al lichamelijke klachten hebt (muisarm bijv) zou je (tijdelijk) een lichtere stick kunnen overwegen. Maar ik begrijp dat jij alleen last krijgt van je arm door de stick?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

eigenlijk heb je echt volkomen gelijk!

Alleen ik speel nu bijvoorbeeld vaak squeeze en dan over 'enge'' dingen. Dan laat ik diesel eerst sniff this doen en word hij beloond (krijgt rust & friendly) als hij steeds een stapje dichter bij het enge dingen komt.

Dan speel ik vaak circling game met het enge ding, diesel tussen het enge ding en mij door circlingen..

Ik merk dat diesel echt helemaal opleeft en dat hij zo weer nieuwe dingen kan leren en dingen minder eng leert vinden. Vandaag heb ik hem over 2 grote zwarte buizen laten springen, (een parelli vriendin had het eerst voor elkaar en toen ging ik) ik had het ECHT niet verwacht, maar toen ik hem eenmaal sniff this had laten doen en hem ervoor had kunnen parkeren en rust had gegeven vroeg ik hem vanuit stilstand dus eroverheen (squeeze) en hij sprong gewoon. Ik stond helemaal te huilen van blijschap

Wat ik ermee wil zeggen: met al die nieuwe dingen heb ik mijn stick echt wel nodig, voor de draw naar me toe en vooral veel voor de circling en squeeze..

Ik ga er zeker veel op letten dat ik hem minder moet gebruiken, maar kan dat ook? Ik bedoel: moet ik een stapje terug nemen qua moeilijkheidsgraad of juist niet? Ik merk namelijk dat diesel het wel echt leuk vind, ondanks dat hij zeg maar veel aansturing nodig heeft.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik denk dat je vooral goed moet opletten dat je de stick niet gebruikt om te blijven drijven. Je geeft er een signaal mee, en laat hem dan weer op de grond rusten.
    Ik vermoed dat je hem veel te veel in de lucht houdt, en dat is niet de bedoeling!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

maak een bel aan je stick...
    Als je de bel twee keer hoort ga je door tot fase 4 (welke fase in je fase 4 is geheel aan jou)
    Zo leer je jezelf verantwoord met de stick om te gaan en je paard het spelletje don't make me pick up the stick!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

bedankt voor de reacties weer!

Dat belletje ga ik er maar weer eens aanhangen Ik had net nog even zoiets: oke minder mijn stick gebruiken, maar ik moet diesel moet wel reageren, lange fase 1 en snelle 2-3-4 dus. Toch?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, precies!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als de stick toch te zwaar blijft, ik heb daar ook last van ivm lich oorzaken, kun je de stick inkorten, een dunnere string gebruiken, of een zweepje gebruiken met aan het eind een lusje waardoor je een dunne string doet, heb ik ook heel erg lang mee gewerkt gaat prima alleen is de zweep flexibel waardoor je sommige dingen niet kunt doen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten