Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Irwinslapen!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Irwinslapen!

Ik zou juist de energie gebruiken..
    Ik zou echt dolblij ziujn als mijn paard zo enthousiast is!!

Als het echt RUDE wordt kun je match en mirror toepassen en vooral even lekker uit de bol gaan.
    Als het te glad is is het wellicht een idee om niks te doen...Dus ook niks te willen, geen dingen vragen en echt niks doen zodat ze het verschil leert tussen marleen die wel dingen wil doen en marleen die geen dingen wil doen.
    Gewoon op afstand houden en niks zeggen, doen, vragen... als ze dan lief bij je komt staan op respectabele afstand kan je haar uitbundig belonen...misschien valt het kwartje dan sneller dan dat je heftig niks wilt doen met haar..
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Haha, kan wel merken dat jij een introverted paard hebt.

Uiteraard doe ik vaker de leuke uitbundige dingen. Ook doe ik heeeeel vaak niets. Je moest eens weten, er gaan dagen, weken voorbij dat ik alleen maar er ben, bij het hooi zit, kriebel en kroel.

Maar goed... stel je wilt toch die sbw oefening leren omdat het goed is voor paardlief. Dat is concentrated work. Heb je een beetje beheersing bij nodig.

Daar sta je dan met je LB ex

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

haha.. met LB ex mag je ook niet perfectioneren dat vinden ze saaaaaai

Kan je niet eerst een beetje de energie eraf spelen en dan 5 minuutjes wat geconcentreerds doen? En dan weer even lol maken en 5 minuutjes concentreren?

Dat is voor LB ex vaak al erg lang...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mijn gedachten:
    Een LB-ex paard, dat uit alle macht een snoepje probeert te verdienen, draait (in mijn ogen) niet op adrenaline. Dan heeft het ook weinig zin om hem met behulp van Irwinslapen rustig te maken, ze zullen eerder nog drukker worden OMDAT ze al nadenken en geen tijd nodig hebben om NOG MEER na te denken.

In geval van rude-ness: wegsturen, uit mijn ruimte, ga jezelf vermaken tot je zelf stil kunt staan. En dan DAT belonen, als ze vragend voor je staan, voetjes naast elkaar, op gepaste afstand en met de oortjes naar voren.

Verder zou ik vooral de energie gebruiken voor PLAY. En zoals Anna al zegt, tussen het spel door geconcentreerde oefeningen doen. Wellicht iets minder voerbeloning als dat is waar ze te pushy van wordt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Mijn gedachten:
    Een LB-ex paard, dat uit alle macht een snoepje probeert te verdienen, draait (in mijn ogen) niet op adrenaline. Dan heeft het ook weinig zin om hem met behulp van Irwinslapen rustig te maken, ze zullen eerder nog drukker worden OMDAT ze al nadenken en geen tijd nodig hebben om NOG MEER na te denken.
    Ja, zoiets dacht ik dus ook, lijkt ook te kloppen met Donanta's reactie op Irwinslapen.

Meiden zenks! Ik ga het even op me in laten werken..... ik begin een beetje bang te worden dat mijn paard nooit lenig zal worden en me zal kunnen leren goed te dragen, omdat die verd*mde sterkmakende oefeningen zoals sbw etc domweg te statisch lijken voor Donanta... die wil hoog, snel, veeeeeeeeel!
    [size=99px]
    Nog tips misschien om toch mijn paard sterker te maken zodat ik weer kan beginnen met rijden?[/size]

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Waarom niet de oefening 'stilstaan en niks doen'aanleren aan je paard? Staat zo'n beetje in elk clickerboekje dat je ook ene commando 'stop' moet hebben. Kan ze toch haar brokje verdienen en krijg jij het gedrag wat je graag wil zien.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Goeie

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik snap het nog niet helemaal. Horse-in-hand heb ik denk ik wel beeld bij, maar dat irwinslapen, is dat dan een soort nose to tail, maar dan tegen jou aan ipv tegen de staart? En dat ze zo dan moeten blijven staan in een bochtje? Wat heeft dat met slapen te maken dan? Soort Yoga?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

nee...recht of ligt gebogen naar de kant waar je staat. Als hij wegkijkt duwt hij zijn schouder in jou ruimte en dat doet een paard niet bij een oplettende leider...
    Dus doet de leider er iets aan...en maakt dat deze onbeleefde schouder recht wordt of de andere kant op buigt.
    Zo leer je je paard dat wat er ook gebeurt jij wel kijkt wat er aan de hand is en wat de vervolg maatregelen zijn...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Al iets duidelijker!
    Dus wij blijven dan wel wat hoger in de energie, want als we gaan meesuffen, dan schiet je het doel voorbij?

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

wij zijn oplettend aanwezig...dus dat hoef niet met veel energie...vooral met veel ontspanning...maar wel aanwezig en opletten dus!

Ik heb Lodash ook geleerd: "even wachten"
    Dat betekent dat alle voeten even moeten blijven staan tot nader order.

Dan staat hij wel stil, maar het heeft niets met ontspanning te maken, het is voor hem duidelijk echt een "oefening".
    Hij gaat dan HEEL HARD stilstaan, zogezegd.
    Maar wellicht is dat voor een LB ex juist goed (amper ervaring mee, moek bekennen, beetje meer RB paarden)?

May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten