tjah ik weet niet of ik zijn naam hier mag neerzetten??
Ik bekap Diesel (welsh x ? stokmaat 1.30) inmiddels bijna 2 jaar zelf nadat ik de curus Natuur bekappen heb gevolgd bij Frans & Ilona.
Afgelopen december kocht ik een mini appaloosa veulentje welke ik sinds die tijd ook zelf bekap.
Marco krul komt eens per 8 a 10 weken voor 1 stalgenootje en ik zou de jaarling met die paarden mee kunnen bekappen voor een iets gereduceerd tarief (omdat ze maar mini hoefjes heeft).
Ik heb sinds ik zelf bekap ook een traditionele hoefsmid de hoeven eens laten bekappen omdat ik nekklachten had en het zelf niet kon doen. De jaarling was te kort bekapt en liep een week gevoelig, gelukkig was de hoefwand snel weer gelijk gegroeid met de zool.
Nu weet ik zelf niet goed wat ik wil. Ik weet wat ik doe en waar ik mee bezig ben, maar heb geen jarenlange opleiding gevolgd. Ik heb wel veel engelse boeken gelezen over het natuurlijk bekappen en veel op internet opgezocht. Maar het bekappen valt me ook zwaar, de jaarling gaf heel braaf voetjes maar is al dik 2 maanden aan het puberen en het is echt een ramp gewoon om die hoefjes vast te houden (wordt aangewerkt).
Aan de ene kant gaat het prima zoals ik het nu doe en kost het me ook niets. Laat even duidelijk wezen: geld speelt absoluut geen kwestie maar ik geef niet graag geld uit aan iets wat niet persee nodig is.
Aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als marco komt zodat ik lichamelijk wat ontlast wordt en wie weet doet hij het toch beter? Maar ik ben ook wel een beetje bang dat het juist fout gaat..
Najah barst maar los: Wat zouden julie doen in mijn geval? Of hebben julie ervaringen over marco?
Bladwijzers