Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: vraagje zelf bekappen & Marco krul

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

vraagje zelf bekappen & Marco krul

tjah ik weet niet of ik zijn naam hier mag neerzetten??

Ik bekap Diesel (welsh x ? stokmaat 1.30) inmiddels bijna 2 jaar zelf nadat ik de curus Natuur bekappen heb gevolgd bij Frans & Ilona.

Afgelopen december kocht ik een mini appaloosa veulentje welke ik sinds die tijd ook zelf bekap.

Marco krul komt eens per 8 a 10 weken voor 1 stalgenootje en ik zou de jaarling met die paarden mee kunnen bekappen voor een iets gereduceerd tarief (omdat ze maar mini hoefjes heeft).

Ik heb sinds ik zelf bekap ook een traditionele hoefsmid de hoeven eens laten bekappen omdat ik nekklachten had en het zelf niet kon doen. De jaarling was te kort bekapt en liep een week gevoelig, gelukkig was de hoefwand snel weer gelijk gegroeid met de zool.

Nu weet ik zelf niet goed wat ik wil. Ik weet wat ik doe en waar ik mee bezig ben, maar heb geen jarenlange opleiding gevolgd. Ik heb wel veel engelse boeken gelezen over het natuurlijk bekappen en veel op internet opgezocht. Maar het bekappen valt me ook zwaar, de jaarling gaf heel braaf voetjes maar is al dik 2 maanden aan het puberen en het is echt een ramp gewoon om die hoefjes vast te houden (wordt aangewerkt).

Aan de ene kant gaat het prima zoals ik het nu doe en kost het me ook niets. Laat even duidelijk wezen: geld speelt absoluut geen kwestie maar ik geef niet graag geld uit aan iets wat niet persee nodig is.

Aan de andere kant zou ik het ook wel fijn vinden als marco komt zodat ik lichamelijk wat ontlast wordt en wie weet doet hij het toch beter? Maar ik ben ook wel een beetje bang dat het juist fout gaat..

Najah barst maar los: Wat zouden julie doen in mijn geval? Of hebben julie ervaringen over marco?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: vraagje zelf bekappen & Marco krul

Met Marco enkel goede ervaringen! Bij hem zou ik echt niet bang zijn dat er wat fout gaat

Zou hem gewoon eens laten kijken als hij volgende keer toch komt voor je stalgenootje.
    Hij is ook erg goed met jonge paarden (mits niet bang voor mensen). En hij geeft je advies over hoe je de hoeven kunt bijhouden tot hij weer komt (als dat al nodig is.)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Wilma
    Guest

Ik heb ook de cursus gevolgd bij Frans en Ilona, maar ik zou het niet durven om ze zelf te bekappen. Ik onderhoud de hoeven wel, maar laat toch altijd een hoefsmid komen. Vind het te moeilijk om in te schatten of ik het goed en recht heb gedaan.

Ik ken Marco niet, maar Callipo heeft goede ervaringen. En als je lijf niet echt mee wilt werken, en geld geen rol speelt, dan wist ik het wel!!!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik bekap al een paar jaar Linde zelf, maar zat indertijd met Winner in mijn maag. Een paard van een ander... Daar wil ik niet aan zitten. Daarnaast is Winner kramperig in de achterbenen en heb ik ook nog eens een slechte rug. Dus moest ik iemand erbij halen. Dat werd Marco. Hij is een keer of drie geweest in de tijd dat Winner onder mijn hoede was en ik was ontzettend onder de indruk van hem. Hij is tot nu toe de eerste en enige waarvan ik heb gezegd dat hij Linde mag doen als ik het ooit zelf niet kan... En dat is heel bijzonder
    Marco Krul
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Haha....zo ook ikke....vandaag na 3 jaar zelf doen is er voor het eerst weer iemand aan Room zijn hoeven geweest...
    Je raad het al...Marco...wat een fijne vent is het toch!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

dan mag hij die van mij ook doen

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Haha....zo ook ikke....vandaag na 3 jaar zelf doen is er voor het eerst weer iemand aan Room zijn hoeven geweest...
    Je raad het al...Marco...wat een fijne vent is het toch!
    Wie betaalt de reiskosten?
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

mcl... hij doet alle paarden hier..op het veulen en Origan na...de een te jong de ander nog op ijzers

Dus dan is het wel te doen...een goede bekapper is goud waard..zo blijkt maar weer!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Jul 2005

900 km heen, 900 terug = 1800 x 0,35 = 630 euro reiskosten!!! Dan hebben jullie wel enorm veel paarden staan om het goed te doen te laten zijn (mooi Nederlands dame
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

nou hij rekend 25 cent (rijd op gas) we hebben 26 paarden en hier in Frankrijk zijn de natural bekappers VER te zoeken...en als je er dan 1 vind is het een dikke prutser...
    En de gewone smeden zijn ook niet echt goed met bekappen...en al helemaal niet met jonge paarden...

Voor onze paardjes alleen het allerbeste

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ach, met 30x zoveel paarden heb je ook wel wat meer over voor de reiskosten he
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jul 2005

Ja, met zoveel paarden wil het wel. 17 euro reiskosten per paard. En ik neem aan dat ie ook een happie eten en een bed krijgt
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

happie wel...bed wilde hij niet...
    Hij is om half 9 vertrokken en wilde na parijs ff gaan slapen in de auto...
    Zo had hij vandaag dan een onverwachte vrije dag...
    Onze paarden waren ook 4/5 weken geleden nog gedaan door de normal...maar met al die gaten wilden we wel optijd marco erbij hebben...
    Dus vandaar nu al en waren de hoeven helemaal niet lang....26 in een dag is wel VEEL!

Volgende keer krijgt hij dus wel een bed!

Aangemeld
    Jul 2005

Moet er niet aan denken... Zelfs in 1 week zou ik niet willen
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    nou hij rekend 25 cent (rijd op gas) we hebben 26 paarden en hier in Frankrijk zijn de natural bekappers VER te zoeken...en als je er dan 1 vind is het een dikke prutser...
    En de gewone smeden zijn ook niet echt goed met bekappen...en al helemaal niet met jonge paarden...

Voor onze paardjes alleen het allerbeste
    mag ik vragen wat die dan nog eens extra verkeerd doen bij die jonge paarden?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten