Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: problemen met voetjes geven

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

problemen met voetjes geven

ik zoek een nh manier om dit op te lossen want ik weet het echt niet meer.

Mijn mini jaarling gaf heel braaf hoefjes maar vanaf de zomer is het 180graden gedraaid.

Ze slaat met de benen, wilt ze lostrekken en aangezien ze niet zo groot is kan ik dan vaak nog lang vasthouden. Als ik dat met haar voorbenen doe gaat ze gerust op 1 of 2 knieen liggen of ze gaat op 3benen lopen of gaat zitten op haar kont.

Ik wil het met vertrouwen en rust oplossen, maar ik kan alle benen urenlang masseren en doen. Ze maakt er niets van, ze vind alles wel prima. Optillen gaat de ene dag ook zonder enig probleem en de dag erna dus 1 groot drama. Ik heb helemaal niet het idee dat ze angstig is, dan zou ze de hoefjes elke dag niet durven geven en niet op sommige dagen heel braaf zijn.
    Ik denk dat ze uitprobeert hoever ze kan gaan en onderuit wil komen.

Tip van een stalgenootje was: haar neus omdraaien (praam effect) dan 4 hoefjes vragen, neus los en weer hoefjes vragen. Zo gezegd zo gedaan omdat ik haar hoefjes toch moest bekappen. Het werkte super en ze gaf daarna ook heel braaf haar hoefjes.

Maar ik wil het niet op die manier gaan 'oplossen'. Ik zie het niet als de oplossing en vind het totaal niet paardvriendelijk Als je haar neus pakt weet ze precies hoelaat het is en geeft ze daarna braaf alle hoefjes, maar als je haar neus niet pakt krijg je het dus gewoon niet voor elkaar.

Hoe los ik dit nu op een paardvriendelijke manier op?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: problemen met voetjes geven

Je hebt toch ook de parellipakketten, ze lossen het ook op een bepaalde manier op. Gewoon weer fases.
    Je kunt met de stick rustig de de hoef aantikken en ophouden als ze de voet optilt, als ze de voet niet optilt dan gaat het tikken steeds fermer totdat ze de voet wel optilt, op deze manier blijf je even uit het trek en sleurwerk en sta je zelf rechtop. Natuurlijk belonen als ze haar voet optilt. Volgens mij staat het ergens op de dvd uit pakket 2 als ik mij niet vergis.

Gr Janneke
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

dankje janneke!

ik zal dat stukje nog eens opzoeken, ik hoop alleen dat dat ook werkt voor haar hoef langer omhoog te houden.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Staat er ook uitgelegd, maar als het een gedragsprobleem is dan kan het zijn dat het zich op deze manier oplost als je dit regelmatig doet en ze merkt dat ze er niet onderuit kan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten