-
Actief Forumlid
Verschillende vragen over grondwerk.
Ik ben al een tijdje bezig met parelli. Maar omdat ik het engels niet begreep kregen we er beide niet echt plezier in. Nu heb ik een maand de dvd van equisense te leen. En nu begin ik het te begrijpen. Alleen met jojoën lukt het niet. Zodra ik het touw beweeg draait ze zich om. Naar me toe halen lukt wel.
en als ik voor haar sta en haar met me handen in de lucht sta om haar achteruit te laten gaan dan draait ze zich ook om. Hebben jullie tips om het probleem op te lossen. Ik hoop dat ik een beetje duidellijk heb beschreven wat ik bedoel.
-
Actief Forumlid
Re: Verschillende vragen over grondwerk.
Je kan de jojo, en het achteruit driven eens proberen tegen een omheining. Dan kan ze niet meer omdraaien. Je kan ook je carrotstick naast je paard houden, zodat ze recht achteruit gaat. Ook combinatie, omheining en carrotstick.
Veel plezier. Laat even weten of het lukt.
-
Actief Forumlid
Oké ja nog niet aan gedacht. Ga het morgen proberen. Laat het resultaat wel weten.
-
Actief Forumlid
Nou het is gelukt met de combinatie stick en omheining. Ik dacht even nee het help niet. Maar bij fase 3. Ging ze ineens 2 passen achteruit daarna deed ze het steeds makkelijker. Maar moest wel bij de omheining blijven en de stick er bij houden. Ook het driven lukte nu.
Dus het begin is er.
Dus bedankt voor de tip. Had het zelf kunnen bedenken. Haha
-
Actief Forumlid
Prachtig, Nu rustig verder doen en als ze vlot achteruit gaat kan je stillaan verder en verder van de omheining weg gaan.
Forum Rechten