Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: drukplekken en spanning, hangt dat samen?

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

drukplekken en spanning, hangt dat samen?

Ik zit me daarnet zo eens af te vragen, dat als een lichaam van paard en mens volledig ontspannen is. Kan dat dan drukplekken veroorzaken?

Misschien een rare gedachte. Want als ik zelf ontspannen ben merk ik dat niks knelt, zodra er iets knelt dan merk ik dat op dat plekje in me lichaam spanning komt.

Dit kwam zo omhoog toen ik las op een ander forum dat haar boomloze zadel drukplekken had veroorzaakt. Te strak aansingelen is natuurlijk ook niet oke, maar dan vormt er zich op die plek toch spanning tegen de singel?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Re: drukplekken en spanning, hangt dat samen?

een boomloos zadel kan nog steeds drukplekken veroorzaken, omdat je toch met puntbelasting te maken hebt, vooral op de plaats van de beugelophanging. Drukplekken ontstaan dus wanneer er op een bepaalde plaats teveel druk komt, en er zou dan ook best spanning kunnen ontstaan op die plaats maar dat is niet perse nodig om drukplekken te laten ontstaan volgens mij. Maar je schrijft eigenlijk over twee verschillende dingen; ten eerste zeg je dat als je ontspannen bent, dat er dan niets knelt. Bedoel je hiermee dat als je ontspannen bent, dat er dan ook niets KAN knellen? Dat is niet waar, als je een te strakke broek aandoet bv dan kun je je ontspannen zoveel je wilt, maar hij blijft knellen. Daarentegen (schrijf je ook) als je iets aanhebt wat knelt, dat veroorzaakt spanning, dat klopt. Maar waarschijnlijk is het zo dat er spanning ontstaat met de intentie om de druk op te vangen. Als je een te strakke broek aanhebt, en je spant je buikspieren aan, dan heb je er ook minder last van als wanneer je buik ontspannen blijft. (hihi een hele filossofie )
    Don't make or teach assumptions

Bladwijzers

Forum Rechten