nou dan moet je zijn dvd maar eens gaan bekijken....![]()
nou dan moet je zijn dvd maar eens gaan bekijken....![]()
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
Thanks dat je op mijn commentaar ingaat. Overigens is het bit-verhaal voor zover ik uit de film begrepen heb goeddeels gebaseerd op studies naar schade in schedels van geslachte paarden (kapotte kiezen en uitgesleten kaak-onder-de-lagen en op de ligging van zenuwbanen in een paardenhoofd) dus wellicht ook gewoon waar. Voor zover het het bitgebruik betreft zoals te zien in sommige scenes in de film dan toch. Maar goed, ik dwaal al af, ben niet uit op een welles-nietes discussie en ik weet net zoveel als anderen die de films bekeken hebben dus dat is verder ook niet interessant. Wat ik even kwijt wil is het woordje spektakel dat je gebruikt, want volgens mij is dat het wat mij zo stoorde in dit topic. Ik kan niet goed tegen 'geschreeuw' zonder duidelijke basis, boos zijn omdat iemand te fel (anti-bit in dit geval) is naar je smaak en dan vervolgens zelf net zo fel anti reageren. Of zeggen dat je geen recht hebt om te oordelen als je nog aan jezelf kunt werken, maar intussen (onbewust?) zelf net zo goed oordelen, en nog behoorlijk ongenuanceerd ook. Vrijwel iedereen hier is volgens mij prima in staat om gefundeerde kritiek te leveren op wie dan ook en dat lees ik veel liever dan 'anti-spektakel' (jat je uitspraak even omdat ik 'm wel mooi gevonden vind). Van mij hoeft het ook niet altijd allemaal serieus, alsjeblieft niet, maar als je ergens tegen bent helpt het ook gewoon niet om met modder te gaan gooien. Damn, ik kom er niet goed uit merk ik en 't is nu wel echt tijd om de poownie te gaan halen. In elk geval vind ik het prettig dat je de moeite hebt om uit te leggen wat voor gevoel je bij Nevzorov krijgt en waarom hij je zo op de kast krijgt (virtueel dan toch).Oorspronkelijk Geplaatst door "anroomy
Daar kan ik veel meer mee dan met eerdere uitspraken and guess what: ik ben het ook best wel (gedeeltelijk) met je eens.Oorspronkelijk Geplaatst door "anroomy
Right, ga peerd pesten, morgen weer vroeg dag.
heb zijn DVD nog niet gezien, en geef daar mijn geld ook niet aan![]()
ik ben niet anti-nevzorov, en ook niet voor nevzorov
vind het gewoon spijtig dat hij zo word afgekraakt, als hij echt zo "slecht" is zoals je zegt, zou ik wel meer bewijzen willen![]()
senna,venus en kenzy
misschien moet je dan eerst zelf weten waar je over praat voor je anderen vraagt bewijzen te leveren voor iets waar je niks van weet in de eerste plaats![]()
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
@ Sannie:
Ik heb gewoon een grote mond en het hart op de tong...dat sommige hier nogal eens over vallen was me niet ontgaan![]()
heb al veel over hem opgezocht en gelezen, want het is door hem dat ik met NH begon!
dus ik weet heus wel waarover ik praat !![]()
senna,venus en kenzy
Maarre noem de Nevzorov methode geen NHNHE (Nevzorov Haute Ecole) wil niets, maar dan ook niets met NH te maken hebben......en ook niet in eenzelfde zin genoemd worden
![]()
En wat die zwepen betreft zegt Nevzorov dat je eigenlijk niets uit de ruiterwinkel mag gebruiken omdat dat voor verkeerde doeleinden is gemaakt, nl. de paardensport en paardensport is zoiets als vloeken in de kerk.
Ik heb een uitstapje naar Nevzorov gemaakt, maar het ligt mij niet........ik vind zijn forum eng sectarisch gewordenAls ik sommige avatars daar zag van sportruiters die met een lans door een "NHE" ruiter van het paard gestoten worden, dat gaat mij 100 stappen te ver. Ik ben zelf niet anti bit, anti zweep en anti spoor, maar ben wel tegen misbruik van deze atributen.
Over Nevzorov heb ik geen mening eigenlijk.......vind het wel jammer dat er eigenlijk met gelijke munt teruggeslagen wordt in deze discussieWat hij roept zal me worst wezen, ik probeer naar eer en geweten met mijn paardjes om te gaan en ga er naïef als ik ben nog steeds vanuit dat anderen dat ook doen
. Af en toe zo lekker een naïeve kijk op de wereld
![]()
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Zo ver wil/kan ik niet gaan. Iedereen die in het verleden fouten gemaakt heeft (en wie niet) moet de kans krijgen om zijn fouten te herstellen. De meeste van ons hebben in het verleden wel dingen met paarden gedaan die misschien wel niet zo paardvriendelijk waren. Zijn we daarom verdoemd om slecht te blijven???? Ik dacht het niet.Het interesseerd mij eigenlijk niet zo veel of die foto's jong of oud zijn. Feit blijft dat de paarden die hij traint lijden en mishandeld worden.
Foto's uit de context rukken kan dezelfde gevolgen hebben als een zin of woord van iemand citeren die uit een tekst gehaald is. Zoals ieder van ons al wel eens ervaren heeft kan dit rare/nare gevolgen hebben.
Als ik het mij goed herinner hield Linda Parelli in een ver verleden er ook een andere rijtechniek op na. Nu (terecht) bewondert iedereen haar.
Mij maakt het dus wel uit of dit oude of nieuwe foto's zijn, of deze man wel of niet rescpect verdient.
Ik spreek me dus niet uit over deze foto's en nog minder over Nevzorov.
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
ik ben het met je eens, wil nevzorov niet verdedigen, maar ga hem ook niet afkeuren of mishandelaar noemen, ben ook niet anti-bit of zweep, sporen gebruik ik niet, maar keur ze ook niet af![]()
senna,venus en kenzy
daarbij het zijn zijn nieuwe paarden, kunnen geen oude foto's zijn
vroeger reed hij bij mario lurachi, moesten het paarden van daar zijn ofzo,
maar bij zijn thuis in zijn pisteke en die hengst heeft hij nog niet zo lang...
stel er mij toch serieuze vragen bij.
en ik heb ook niets tegen bit, sporen, zweepen zolang ze maar correct gebruikt worden en op zijn foto's zie je geen correct gebruik.
De foto's hebben een keer op het NHE forum gestaan toen ik er nog regelmatig aanwezig was. Daar is uitgelegd dat het oude foto's zijn. Deze oude bak is een paar jaar geleden verbouwd en de nieuwe bak zie je op de nieuwe foto's.
Over het Nevzorov forum kan ik alleen maar zeggen dat ik het, ong anderhalf jaar geleden, echt nodig had en dat ik er ontzettend veel aan heb gehad. Hoe het forum nu is geworden kan ik me niet meer in vinden en ik ben er al een paar maanden niet opgeweest. Daarnaast heeft AN zelf niks met het forum te maken, hij en zijn vrouw posten zelf nooit iets... Ik zie AN en zijn films dan ook als een ander iets dan het forum.
Groetjes van Els!
bah bah ,, wat een akeliige foto's![]()
nooit gedacht dat hij zo met z'n paarden zou omgaan
wel raar dat deze foto's niet op zen site staan he XD
daar vinde alleen maar mooie natuurlijke foto's mja ,, alles voor het geld enz wss (in mijn ogen he![]()
Bladwijzers