Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 42

Topic: nevzorov

Re: nevzorov

Bij de aanvalfoto heeft hij een spaans rietje in zijn rechter hand. Reken maar dat die pijnlijk is.

Op de steigerfoto van muiske zie je dat hij vlijmscherpe sporen draagt en via de spiegel kan je zien dat het paard met een spaans rietje wordt gemept.

Het interesseerd mij eigenlijk niet zo veel of die foto's jong of oud zijn. Feit blijft dat de paarden die hij traint lijden en mishandeld worden. Aan zijn hoofd op de foto's kan je m.i. trouwens heel duidelijk zien dat het geen jonge vent meer is.

Ik vind het jammer dat Nevzorov met zijn doen en laten en uitspraken een misleidend beeld van NH en klassieke rijkunst schetst. Hopelijk komen met deze foto's mensen tot inzichten.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

tjah jonge of oude foto's dat interesseert mij in dit geval eerlijk gezegd ook weinig.

Ook ik heb vroeger met bit en sporen gereden en die vaker als 1x gebruikt zoals het niet hoorde (lees veel te veel binnenhand en als mijn pony ging staken 1x goed aandrijven met de spoortjes).

Helaas was dat vooral op aandringen van stalgenoten en instructies maar iemand die van dieren houd (zoals ik dus) kwam na die les thuis al tot de conclusie dat ik dit geen rechtvaardige manier vond om met paarden om te gaan.

Ik denk dat ik op dit forum niet de enige ben die spijt heeft van bepaalde dingen, gelukkig weten we nu beter.
    Ik zou nevzorov ook graag in dat opzicht beoordelen: hopelijk weet hij nu beter. Maar je ziet duidelijk dat hij gewoon heel grot met die paarden omgaat!! Zoiets komt niet op in het hoofd van iemand die echt van dieren houd, die kan een paard geen pijn doe op die manier! Dus jonge of oude foto's: ik vind het erg dat iemand zo met paarden omgaat!! ik heb ook dingen fout gedaan, maar ZO erg dat nooit!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik had ook echt twijfels bij deze foto's of ze niet oud waren, omdat het duidelijk geen stiekem gemaakte foto's zijn. Maar ja zo jong ziet ie er niet uit. (niet veel minder grijs dan de foto's van nu)
    Als het is voor hij zich bekeerde dan ligt het nog wel erg vers in het verleden van deze man. Ik zou dat dus geen goede positie vinden om zo hoog van de toren te blazen als je, je pas net bekeerd hebt.

En als het bit nou nog fatsoenlijk gebruikt werd, maar dit is grof.

Op zijn site staat net hetzelfde paard zonder optoming.

Zowel het paard als hij lijken lijken identiek gelijk kwa ouderdom als zijn andere foto's.

Ik ken nog iemand die al een lange tijd sterk zijn twijfels had over hem.

Heb er toch mijn vragen bij of hij niet met bit traint.

Dit vond ik op bokt als toevoeging op de bijt foto:

This pictures show how Kaogi's behaviour at the moment he came to us.
    He was very aggressive stallion, but Alexander never punished him. NEVER!
    In this photo Kaogi bites Alexander strongly. It was not a game, it was a attempt to dominate.
    Alexander did not show any sign of fear, aggression or adrenalin. He looked as if nothing was happen. He did not give in to the demand of the stallion. He did not pay attention to the aggression. He just ignored it and tried (successfully) to speak with him and teach further changing it to the game.
    Now Kaogi is full of respect and never bites. He never becomes aggressive towards Alexander.
    In the right hand of Alexander - very thin and light twig of hawthorn. It is not a stick, so at the moment of attack it brakes easily and the short piece was left in his hand.

Wat mijn mening betreft. Of die vent nou met bit rijd of niet... Ik heb op de NH dag een demo gezien (vorig jaar) over een paard zadelmak maken via zijn manier en ik was toch echt laaiend enthousiast.
    Ik heb bij iedere NH meneer of mevrouw mijn vraagtekens wel maar als een bepaalde methode goed werkt, werkt het.
    Met Malik kwam ik amper weg met parelli bijvoorbeeld terwijl een monty roberts techniek geweldig verliep (en van die man ben ik al helemaal geen fan..)

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Daar zeg je iets heel goeds Simone....JIJ kwam er niet mee weg...

Wedje leggen dat meneer parelli het met zijn methode best kan vinden met Malik....zo ook meneer robberts en waarschijnlijk nevzorov ook wel...
    Dus de methode van nevzorov werkt voor hem....das fijn...zou hij dan ook weten dat hij onnodig mensen in gevaar brengt doordat een paard wat bijt ineens helemaal niet zo erg is...

En Donald Newe, de man die je in Arnhem hebt gezien, is inmiddels ook geen handlanger van nevzorov meer....en hij gebruikt ook halsters...en touwen en zweepjes en weet ik wat.
    In Arnhem gebruikte hij dan de roundpen...wat dan ook een ernstige vorm van vrijheidsrestrictie is...
    Ik denk dat ik ook wel zo op mijn jonge paarden kan stappen en een beetje kan rijden zonder stuur....
    Of het ook verstandig is is een tweede

Afijn...iedereen moet doen wat hij wil maar ik denk dat nevzorov elke keer de plank misslaat...ookal zou ik graag meer van hem weten...dat misterieuze gedoe...brrrrr
    Doe mij dan maar fijn het transparante en hyper commerciele parelli
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Nee ik heb nevzorov niet toegpast dat scheef ik ook niet.
    Ik was alleen enthousiast over de demo.
    Ik heb de oefeningen van Parelli gedaan met Malik en dat werkte niet, ook les gehad van eveline en dit pikte hij allemaal niet zo snel op als iets van voest en roberts wat hij nu geleerd heeft.
    Dus om het te interpreteren dat ik er niet mee weg kwam is niet geheel juist de methode was voor zowel mij als malik niet geheel de oplossing.
    (Ik heb niks tegen parelli hoor om misverstanden te voorkomen)

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Nee dat snap ik en ik bedoel het ook niet vervelend maar weet wel dat als jij met level 1 begint je niet per see parelli 'doet' maar het 'leert'!
    Wat dus inhoud dat Malik niet overweg kan met een 'parelli lerende simone'
    Wat dus niks zegt over Malik en de parelli methode als een gevorderd mens hem wegwijs maakt in hoe mensen en paarden communiceren.

Dat hij voest en robberts wel oppakt heeft dus alles te maken met dat jij anders bent als jij een andere methode leert...
    Wat eigenlijk meer zegt over de student simone dan over malik

Gewoon even een andere manier om er naar te kijken...

Ik ervaar namelijk met geen een paard probelemen met parelli die ik niet zou kunnen oplossen...en hier zijn ze ook allemaal jong en onbeleerd begonnen...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Even een paar dingen die mij opvallen, want ik vraag me echt serieus af wat er nou zo verschrikkelijk mis is met Nevzorov en waar dat op gebaseerd is. Blijft lastig natuurlijk, omdat feiten en meningen nogal door elkaar heen lopen maar ga toch een poging doen.

Die bijtfoto waar nu uitleg bij is. Het paard valt aan, volgens (indirecte, maar enige beschikbare) uitleg die Simone heeft gevonden was dat kennelijk uit agressie. Nevzorov heeft ervoor gekozen dat te negeren en volgens Anroomy brengt hij daardoor mensen in gevaar (of begrijp ik dat verkeerd?). Maar hoe kun je nou Nevzorov verantwoordelijk stellen als iemand ergens ter wereld dat plaatje ziet en bedenkt dat hij/zij voortaan agressieve acties van zijn/haar paard gaat negeren en daar misschien wel ernstige verwondingen aan overhoudt? Ik heb een filmpje van Lorenzo gezien waarbij hij waan-zin-nig gave stunts uithaalt met meerdere paarden, maar als ik zo dom ben om dat filmpje na te doen en staande op mijn paard over een hindernis ga proberen te sturen dan breek ik m’n nek. En het lijkt me toch niet dat iemand dat dan Lorenzo aan kan rekenen.
    Volgens diezelfde uitleg was het stokje dat hij op die bijtfoto in z’n hand heeft een simpel twijgje van de meidoorn, dat gemakkelijk afbreekt. Die Donald Newe gebruikte in z’n demo op de NH-dag ook een twijgje en was erg druk bezig carrotsticks af te z**ken. Ieder z’n ding denk ik dan, maar met dat takje kan ik verder niet zitten. Overigens wel weer grappig dat ikzelf echt een totaal andere indruk aan die Newe heb overgehouden dan Simone, ik kon het nauwelijks aanzien maar zo zie je maar dat iedereen z’n eigen kijk heeft en objectief zijn welhaast onmogelijk is.

Dan nog maar een keer over de ouderdom van die andere foto’s. Ik ben erg slecht in het raden van iemands leeftijd, weet wel dat mensen er vaak ouder uitzien dan ze zijn als ze erg druk zijn of verdriet hebben of ziek zijn (geweest) en dat ze met de dag jonger kunnen gaan lijken als ze iets kunnen doen waar ze erg blij van worden. Vaak zien mensen er in de zomer zelfs een stuk beter uit dan in de winter. Verder gaat het hier om een Rus en ik heb geen flauw idee of die snel of langzaam tekenen van ouderdom vertonen. Als ik hoor dat er 15 jaar tussen die foto’s zit geloof ik het meteen, als ik hoor dat er 6 maanden tussen zitten geloof ik het ook. Ik heb dan ook, met alle respect, niet zo gek veel vertrouwen in het inschattingsvermogen van andere mensen hier wat betreft welke foto’s ouder zijn. Idem dito met foto’s van paarden. Bespiering, zomer/wintervacht, stal/weide, voedingspatroon, rustmoment of actie-opname en weetikveel kunnen een enorme invloed hebben op hoe een paard oogt.
    Om iemand nou af te schrijven omdat hij in het verleden zelf dingen heeft gedaan die lijnrecht ingaan tegen hetgeen hij nu predikt, tsja. Noem me cynisch, maar dan kun je in erg veel mensen je vertouwen opzeggen hoor. Mark Rashid noemt in z’n boeken over zichzelf ook een paar incidenten waar hij zelf niet bepaald trots op is, en hij is nog wel op jonge leeftijd en onder invloed van een goede paardenman met paarden begonnen. Er staat me bij dat Parelli rodeocowboy is geweest en Irwin heeft z’n wijsheid ook door schade en schande en een hoop niet mis te verstane lessen van nogal zelfverzekerde paarden opgedaan.

Een groot verschil met die andere mensen is de manier waarop Nevzorov in de openbaarheid treedt. Z’n films zijn niet bepaald instructiefilmpjes, het forum vond ik, voor zover ik het gezien heb, vooral een wazige mengelmoes van mensen die naar zichzelf op zoek waren en het verbaasde me weinig toen ik hoorde dat het was uitgedraaid op een grote virtuele ruzie. Ik vind alleen niet dat Nevzorov zo mysterieus doet. Ik heb juist de indruk dat hij gewoon lekker z’n eigen ding doet (naast een baan als parlementslid, weet niet hoeveel tijd Russen daaraan besteden maar als je een stuk of 4 paarden traint naast een baan kan ik me indenken dat je geen zin hebt om ook nog instructiefilmpjes te gaan maken). En ik heb de indruk dat hij echt boos is om de misstanden in de paardensport, die misschien in Rusland nog iets ernstiger zijn dan hier, maar in elk geval serieus mis. En om daar iets tegen te doen trekt hij aandacht met die films en met acties bij evenementen en laat hij zien dat het mogelijk is om het anders te doen. So what? Is de man ons moreel verplicht om een studiepakket uit te geven, al was het maar om te bewijzen dat hij echt kan wat hij zegt te kunnen? Misschien heeft hij als chauvinistische Rus gewoon helemaal geen behoefte om al die rijke westerlingen die met die commerciële Amerikaan Parelli dwepen te leren wat Rijkunst werkelijk is. Of misschien vindt hij dat iedereen maar net zoveel moeite moet doen als hijzelf, omdat hij denkt dat je alleen daardoor een echt paardenmens kan worden en geen kunstjesnadoener. Of misschien is hij bang dat anderen met de eer gaan strijken door shows en demonstraties te geven (en misschien ligt dat ook aan de basis van de breuk tussen Newe en andere Nevzorov-aanhangers), of nog erger, met een volgens zijn ‘methode’ getraind paard aan de door hem zo gehate wedstrijdsport gaan meedoen. Ik heb geen idee, maar ik vind het een beetje kortzichtig om iemand af te gaan lopen katten op basis van momentopnamen zonder datum, een zogezegd mysterieuze houding en een gebrek aan begrijpelijk instructiemateriaal.

Nog even voor de duidelijkheid: ik ben geen Nevzorov-aanhanger o.i.d., ben niet zo goed in aanhangen. Maar ben evenmin anti en vind hier weinig harde argumenten waar ik anti van zou kunnen worden. En ik verbaas me erover dat mensen die toch zelf best erg leuk bezig zijn, zo enthousiast aan de slag gaan met het veroordelen van iemand waar nou eenmaal niet veel over bekend is, en al helemaal geen informatie uit de eerste hand. Ik begrijp gewoon niet zo goed waar dat vandaan komt, maar misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik ergens een hoop informatie gemist.

Sannie je haalt me de woorden uit mijn mond, amen

En anroomy, ja daar kan ik me idd wat bij voorstellen zo had ik het nog niet bekeken.

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

@ Sannie:

Je hebt gelijk...tuurlijk...geen harde bewijzen..maar iemand die ZO afgeeft op het bit in zijn algemeenheid en op het gebruik van enig hulpmiddel behalve een 'twijgje' en cordeo. Waarbij je vervolgens allerlei misterieuze video's van te zien krijgt die ZO anti anti anti zijn behalve wat hij doet (en waar baseerd hij dat dan op???) kan enig anti spectakel verwachten...
    Dus wellicht is het niet eens zozeer wat hij doet...want blijkbaar, of wat ik er van gezien heb, doet hij dat best goed.

Dan vind ik het werkelijk wel een beetje dom om iemand in je films in een hoek te zetten met een longeerzweep. En zo zijn er meer incidenten die erop wijzen dat meneer nevzorov een grote zeepbel is. Dat moet je in paarden land gewoon niet doen...trouwens nergens want je krijgt het om je oren terug...

En waarom een film maken als je niks met niemand te maken wilt hebben...
    Ik vind het wel degelijk niet zo slim om te zeggen bij een foto dat je je paard laat bijten omdat je, als je dat niet doet, niet goed overkomt op je paard...
    Lorenzo heb ik live gezien en ook met Q&A. Toen iemand vroeg hoe hij dit allemaal deed zei hij dat hij dat niet wist....een gevoel...hij is geen leraar en wil dat ook helemaal niet zijn...profileert ook geen methode in zijn video's en geeft geen uitleg hoe hij dingen doet...

Dat doet nevzorov wel en ondanks dat hij erbij zegt dat het geen 'trainingvideo' is heeft het daar wel veel van weg. Dus hij kan het ontkennen en je zal het misschien niet zien maar aan alles voel je gewoon dat hij best graag voordoet en laat zien hoe hij zo makkelijk vanalles van zijn paarden gedaan krijgt...

Kortom, nee geen harde bewijzen, dus we mogen in die zin geen conclusies trekken!! Maar zo'n gevoel van dat ik in de maling was genomen kreeg ik direct bij deze foto's...omdat hij iedereen over 1 kam scheert en vervolgens iedereen laat zwemmen en niet zegt hoe het dan moet...
    Dat vind ik jammer....

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Anne je beschrijft precies hoe ik het ook voel.
    Zo fel als hij is kan ik niet rijmen met de geheimzinnigheid.

ik ben het eens met Sannie, wil hem niet voortrekken, maar echt harde bewijzen zijn er niet

@ anroomy : is het omdat je met een longeerzweep in de piste staat, dat je je paard ermee slaagt of opjaagt?
    ik sta ALTIJD met een longeerzweep in de piste als ik ze loslaat, niet om ze mee te slaan om op te jagen, maar voor mijn veiligheid, want ik weet dat Senna, als hij met een merrie staat) nogal dominant is, en durft te schoppen

wou ik dus gewoon even zeggen, als de foto's van vroeger zijn, en nu al die dingen niet gebruikt vind ik het "erg"...
    als hij ze nu gebruikt, en dan zegt dat een bit misdadig is, vind ik het "schandalig"...

senna,venus en kenzy

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door paardenlover
    ik ben het eens met Sannie, wil hem niet voortrekken, maar echt harde bewijzen zijn er niet

@ anroomy : is het omdat je met een longeerzweep in de piste staat, dat je je paard ermee slaagt of opjaagt?
    ik sta ALTIJD met een longeerzweep in de piste als ik ze loslaat, niet om ze mee te slaan om op te jagen, maar voor mijn veiligheid, want ik weet dat Senna, als hij met een merrie staat) nogal dominant is, en durft te schoppen

wou ik dus gewoon even zeggen, als de foto's van vroeger zijn, en nu al die dingen niet gebruikt vind ik het "erg"...
    als hij ze nu gebruikt, en dan zegt dat een bit misdadig is, vind ik het "schandalig"...
    Nou van meneer nevzorov mag je dus alleen een twijgje gebruiken....en geen longeerzweep want door die bij je te hebben is het makkelijk om hem te gebruiken.
    Dus mij maakt het verder weinig uit, ik gebruik ook weleens een longeerzweep...hij spreekt zichzelf alleen wel vaker tegen...

niemand heeft toch gezegd dat hij zei dat je ALLEEN een twijgje mag gebruiken?
    op zijn filmpjes zie je ook dat ie een zweep gebruikt, maar slaagt hij daarom zijn paard ermee?

senna,venus en kenzy

Bladwijzers

Forum Rechten