Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 42

Topic: nevzorov

nevzorov

weet niet goed waar te plaatsen, dus zet ik maar hier.

een vriendin van me zei me dat nevzorov zegt dat mensen die met bit rijden, hun paarden mishandelen en nog een heleboel van dat.

wat ik dan niet versta waarom rijd hij dan zelf wel met bit?

zie foto:

en wat een ontspannend gezicht van hem...

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: nevzorov

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske
    weet niet goed waar te plaatsen, dus zet ik maar hier. Een vriendin van me zei me dat nevzorov zegt dat mensen die met bit rijden, hun paarden mishandelen en nog een heleboel van dat. Wat ik dan niet versta waarom rijd hij dan zelf wel met bit?
    zie foto:...
    Gave foto Waar heb je díe opgeduikeld .

Nevzerov roept ook dat voer niet mag . Terwijl ik op zijn DVD toch héél duidelijk voergetrainde paarden zag! . Je ziet die dieren - na een oefening- doodleuk bedelen om iets lekkers. En dan vervolgens zit er een knip in de film . Ik denk dat het niet de vraag is "waarom" hij zelf met bit rijdt, maar "waarom" hij zich zo polariserend profileert op het Internet. Ik begrijp nog steeds niet, wat hem persoonlijk dat oplevert...

Ik ben lid van "de school" geweest, toen de eerste 5 oefeningen nog publiek waren. Die zogenaamde oefeningen waren echt een lachertje .
    Daarnaast heb ik zijn CV gelezen op zijn website en die lijkt mij uit het land der fabelen .

Ik vind Nevzorov dan ook een typisch gevalletje van een "Internet-luchtkasteel - ridder" . Van alles suggereren en communicatief slim inspelen op diepe verlangens. Maar als het erop aan komt, blijkt de zeepbel zó door te prikken... .

Wat ik niet begrijp is welk belang hij er bij heeft, om *iedereen* die een bit gebruikt op voorhand zó af te schilderen. .
    Je moet toch ergens een "doel" hebben, als je zoveel tijd in je campagne steekt??? Grz Els

edit: typo. Beetje voorzichtig zijn, met een blooper-topic
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Ey,

Verschrikkelijke foto's ook. Zwaar verzet en ongenoegen van het paard.

Als ik zijn filmpjes of foto's zag had ik al langer het idee dat de kunstjes met alle optoming en hulpmiddelen (martelmiddelen) worden aangeleerd en vervolgens steeds meer worden uitgekleed om het NH te laten lijken.

Bij deze bevestiging van mijn vermoedens.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

WHOOEHHAHAA wat een sukkel is het toch die Nevzorov...

Hij zet zichzelf, zijn methode en filosofie toch wel heel erg scheef neer op deze manier....
    Wat hij kan is ver boven mijn pet maar gelukkig ben ik wel eerlijk...das toch ook een eigenschap om trots op te zijn
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    WHOOEHHAHAA wat een sukkel is het toch die Nevzorov...Hij zet zichzelf, zijn methode en filosofie toch wel heel erg scheef neer op deze manier....
    Geloof me; hij hééft geen "methode"
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Wat hij kan is ver boven mijn pet maar gelukkig ben ik wel eerlijk...das toch ook een eigenschap om trots op te zijn
    Ben ik niet met je eens: wat hij kan is *niet* ver boven jouw pet. Voor alsnog laat Nevzorov (op zijn DVD's) een aaneenschakeling van "gedragjes" zien (Courbette, stijgeren, liggen, zitten etc. ). Nergens toont hij een aaneengesloten rijproef . Een échte goede indruk van zijn rijtechnische kunnen krijg je niet .
    En wat betreft die gedragjes: ik ben overtuigd dat jij die wél kan Anna, als je het zou willen, de tijd en het juiste paard hebt
    En ja, eerlijkheid vind ik persoonlijk óók een goede eigenschap . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Hoe langer, hoe minder ik van die vent snap hoor . Nu ben ik wel enorm nieuwsgierig waar je die foto's vandaan hebt, kan me voorstellen dat ze niet open en bloot op het internet te vinden zijn??

Xjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

ze stonden bij google
    per toeval tegen gekomen...

Ik vind persoonlijk dat een bit wel kan ondanks ik zonder bit rij.
    Een goede vriendin van mij rijd met stang en trens en heeft een los contact in de mond, de teugels hangen zachtjes door.
    Mishandeling? neen voor mij niet.
    Als een bit correct gebruikt wordt waarom zou het dan niet kunnen vind ik.

Soms denk ik dat hij zichzelf nogal hoog opstelt tegenover anderen,
    en anderen een slecht gevoel wil geven omdat ze met bit rijden en dergelijke.

Terwijl hij zelf niets speciaals doet, al hetgene wat hij toont: knielen, liggen, zitten, campo, spaanse pas, courbette, steigeren en dergelijke is gewoonweg vrijheidsdressuur! r
    En heeft in mijn ogen niets te maken met 1 of andere methode.
    Daar geven de mensen dan geld voor...

Ook zie ik hem nooit uit zijn piste komen, alle foto's zijn binnen in een piste of in zijn tuin.
    jumpingruiters zijn slecht volgens hem maar kan hij met neckrope dan een parcour springen en tonen dat het beter kan?
    Heb ik hem nog nooit zien doen...
    Alles in theorie uitleggen is gemakkelijk maar dan nog kunnen toepassen in praktijk... dat is wat anders.

Ik heb hem nooit echt bijzonder gevonden...

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Zo zijn er nog te vinden op internet:

zelfs met stang en trens.

En nog andere akelige foto's.... stel je voor dat je paard je zo bijt joh, dan ga je toch even nadenken lijkt me?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zou dat niet eens willen kunnen met een paard. Echt niet. Dan was ik wel bij het circus gegaan.

Jeetje, dat paard is echt woest op hem.

Kom maar op met die gossip-pics . Alleen is dit helaas de realiteit.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

fantastisch.

en dat durft dan van andere mensen te zeggen dat ze hun paarden mishandelen omdat ze met bit rijden.

wat een zever...

een mens heeft meer dan werk genoeg met eerst naar zichzelf te kijken voor aleer men een ander gaat beoordelen.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hiermee is het gevoel bevestigd. Alles zag er uit alsof het wel degelijk met scherpe hulmiddelen was aangeleerd.
    Nou voila het bewijs. Wat een zielepoot die man zeg krijg gewoon zin om bij die man zo'n bit in te hangen en er net zo hard aan te trekken als hij zelf doet.
    Hoezo achter je elleboog. (en ik heb niet eens iets tegen gebruik van bit en zweep)

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    zelfs met stang en trens.
    Wat is er nou gebeurd met die foto die ik hier geplaatst had

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

HUH
    Kan het niet zo zijn dat die foto's gemaakt zijn vóórdat hij begon te rijden zonder bit etc.
    'K weet niet hoor, ik ben zo naïef dat ik dat liever geloof.
    Als dat níet zo is, dan slaat dit wel echt álles zeg

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Kan het niet zo zijn dat die foto's gemaakt zijn vóórdat hij begon te rijden zonder bit etc.
    Voor zover ik weet heeft niemand ooit beweerd dat Nevzorov nooit met bit heeft getraind en hijzelf al helemaal niet. Hij geeft zelf in z’n films aan dat hij leerling is geweest van klassieke dressuurtrainers, ik meen dat het onder andere bij Luraschi was, en daar met ‘normale’ optoming werkte (ofwel: stang en trens). Deze foto’s met bit heb ik al eens eerder gezien. Het lijkt me zomaar heel goed mogelijk dat die foto’s oud zijn, in elk geval ouder dan z’n film en de foto van het paard dat hem ‘aanvalt’. Over die laatste foto: ik heb mijn paard vaak genoeg met andere ruinen zien spelen op een manier waar zij lol in leken te hebben (ze stonden een kwartier later ook net zo gemoedelijk weer neus-aan-neus te grazen) maar waarvan ik liever niet heb dat er zo met mij gespeeld wordt. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand ervoor kiest om wél zo met z’n paard te spelen, om hem te leren dat het okee is om trots en dominant te zijn, omdat dat de state-of-mind is waarin paarden in de natuur de bewegingen laten zien die wij graag trainen.

Persoonlijk vind ik het een beetje jammer om foto’s zonder context of zelfs maar een jaartal van internet te halen en te interpreteren als ‘bewijs’ dat Nevzorov de boel oplicht. Kan best zijn hoor, dat hij minder recht in z’n eigen leer is dan hij zegt, maar voor zover ik op internet iets over hem heb gelezen constateer ik dat zowel de juichverhalen als de afbraakverhalen van mensen komen die de man nog nooit hebben ontmoet en over het algemeen evenmin Russisch spreken. Vinnik een beetje een wankele basis om een ‘voor’ of ‘tegen’ oordeel over de persoon/trainer Nevzorov op te baseren (over de Engelstalige internet-‘school’ is meer bekend, tamelijk dubieus allemaal, maar niet eens door Nevzorov zelf opgericht dus lijkt het me niet fair om dat helemaal op zijn rekening te zetten. Dat zou zoiets zijn als Eveline verantwoordelijk stellen voor elk meningsverschil dat zich hier voordoet, zou ik ook een beetje raar vinden). Maar goed, da’s ook maar mijn mening.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten