Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Ervaringen langer gebruik Ghost en Freeform

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ervaringen langer gebruik Ghost en Freeform

Omdat mijn dressuurzadel niet meer past, heb ik momenteel een Ghost en een Freeform om te testen. Ik ben nu ook op internet aan het zoeken naar ervaringen, maar kom na de testperiode eigenlijk weinig tegen.

Zijn er mensen die langere tijd (zeg een half jaar of langer) met een van deze zadels gereden hebben en wat zijn de ervaringen hiermee? En zijn er ook ervaringen met lange ritten/endurance?

Heeft iemand nog andere aanraders voor een Haf met een korte rug, die snel van vorm verandert in de zomer en nu wat ouder aan het worden is (haar rug lijkt wat in te zakken, ze is 18 jaar). Ik rij recreatief dressuur en buiten. Het zou fijn zijn als ik het zadel tegen die tijd ook voor mijn jaarling kan gebruiken, maar dat is absoluut geen must!
    Mijn voorkeur gaat overigens uit naar een niet-leren zadel!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Ervaringen langer gebruik Ghost en Freeform

De Ghost heb ik een tijdje gebruikt. Aantal maanden. Absoluut ook langere ritten.
    Ik had steeds rommelige haren.
    Toen kreeg Andor drukkingen.
    Zadel is toen weggegaan.

Merrit en Andor hebben beiden een Massimo. Merrit veranderds ook wel eens, daarom ook een Hafpad voor hem, dan kan ik evt nog gaan shimmen. Dit zijn mooie korte zadels.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik kom de term shimmen wel vaker tegen, wat houdt dat in?
    En zaten die rommelige haren ook op de plek waar de drukking kwam?

Over de Massimo hoor ik veel positiefs. Die hou ik absoluut in gedachten, alleen wil ik in eerste instantie kijken naar een niet-leren zadel.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Miran
    Ik kom de term shimmen wel vaker tegen, wat houdt dat in?
    En zaten die rommelige haren ook op de plek waar de drukking kwam?

Over de Massimo hoor ik veel positiefs. Die hou ik absoluut in gedachten, alleen wil ik in eerste instantie kijken naar een niet-leren zadel.
    Shimmen is laagjes opvullen.
    De rommelige haren zaten absoluut op de plek waar de drukking ontstond. De plek van de beugelophanging was dat.

Daarnaast had ik een wel erg l ullig exemplaar, want de bar is bij mij doormidden gebroken. Dat drukte nog eens extra.
    Je begrijpt dat ik geen van van de Ghost ben.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Op bokt in een topic hebben mensen ook wel wat ervaringen verteld, was denk ik boomloos topic.
    Ik heb het zadel ook getest vondt het wel lekker zitten, maar vondt de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.
    Mocht je een kunstof zadel willen , dan kun je ook kiezen voor wintec (met cair=lucht)/en verwisselbare boom), vindt het alleen erggg hard zitten maar dat is erg persoonlijk.

Succes!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Ik rij al langer met een Freeform Classic, nog geen lange ritten. Ik heb een HAF en een Christ Horsedream-pad, beide met echt wollen onderkant en dikke vilten vullingen er in.
    De Freeform bevalt mij uitstekend, ik heb alleen de engelse beugels vervangen door Fenders en western beugels. De originele beugelriemen vond ik net elastiekjes.
    Mijn paarden lopen er goed onder.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Actief Forumlid Pablo's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik rijd nu ong 10 maanden met een Freeform Classic. Hiermee geen problemen gehad nog qua haren, drukkingen etc. Hiervoor had ik een Barefoot.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

hey

Ik heb zelf de Phantom van Ghost.
    gebruik hem als les-zadeltje voor de kindjes die op mijn pony rijden. Heb nog nooit problemen gehad. Pony loopt er super onder, en alle haren liggen altijd keurig plat.
    Daarnaaast gebruik ik hem als zadel voor mijn bijrijdpaard. En ook met hem totaal geen problemen. Rij hem nu sinds maart met dit zadel. Nog geen langere ritten. De eerste keer wel wat rommelig op de rug, maar nadat ik de singel iets verder naar achteren gezet had, was dat ook opgelost.
    Moet wel zeggen dat ik niet in staat ben om licht te rijden, dus ik zit altijd door op Rob. Daar ik de beugels dus alleen gebruik om mijn voeten een plaatsje te geven, verwacht ik dus geen drukkingen van de beugelophanging.

Groetjes, Lacuna

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Bedankt voor de ervaringen! Het blijft zo lastig, die zadels... Heb nu de Freeform er 2 keer op gehad, jammer genoeg beide keren met toch veel wind waardoor Sheril wel wat kijkeriger is, dat test toch minder fijn als je aan een heel ander zadel moet wennen. Ik ben er positief over, maar nog niet heel enthousiast. Vanmiddag ga ik de Ghost proberen, kijken hoe dat bevalt.
    Wat ik nu in gedachten heb, als de Ghost bevalt tenminste, deze aan te schaffen als overbrugging om even verder te kunnen sparen en zoeken naar een goed boomzadel. Ten slotte heb ik ook een jaarling, waarbij (ooit ) boomloos inrijden toch wel fijn is, dus dan zou de Ghost ook weer van pas kunnen komen.

Wilma
    Guest

Ik weet dat mijn trainster een ghost heeft en er helemaal weg van is, zij rijdt er al jaren mee, ook op clinics met haar haflinger met de ghost. Zij heeft onlangs bij Bent Branderup ook met haar haflinger gereden met haar Ghostzadel. Nooit problemen.
    Wij hebben zelf ook een paard met een korte rug en wilde toch wat meer zadel en hebben voor de shorty van startrekk gekozen, ook omdat dat het enige zadel was wat mooi op de rug van ons paard bleef liggen en eigenlijk het enige zadel was waar haar schouder en haar lendenen onbelast waren. De Ghost lag teveel op haar ruggegraad en met de shorty ligt die ook vrij. Maar voor een haflinger ligt dat anders die zijn ronder.

Wij gaan nu 5 dagen rijden in de Eiffel, vertrekken morgen en zullen zien hoe het dan bevalt. Tot nu toe was dit het beste zadel voor haar.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Rond is ze wel ja .
    Het frustrerende is dat ik afgelopen winter voor een flink bedrag mijn zadel aan heb laten passen door een goede zadelmaker (iig goed bekend staand) en dat er nu ineens witte haren zitten. Ze lijkt toch ook wat te gaan zakken in haar rug (is nu 1, waardoor het is gaan bridgen. En eigenlijk verandert ze zoveel in het jaar dat boomloos wat dat betreft de beste optie is. Zelfs met 2 keer in het jaar een zadelmaker erbij had ik dit niet kunnen voorkomen, dit is in 4 of 5 maanden gebeurd terwijl ik het zadel al 6 jaar heb.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mischien kun je dit ook opvangen met een speciaal dekje, bv met lucht of met foam.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik heb nu bijna een jaar een ghost, tweedehands overgenomen. Hij bevalt mij en mijn pony super. Helaas ken ook ik het probleem van de gebroken boom, schijnbaar was de eerste lichting bomen niet helemaal top (volgens Buitenzinnig). Ik heb er recent een nieuwe, 3-delige boom onder liggen, en het rijdt weer als vanouds.
    Verder vind ik de kwaliteit goed te noemen, als je bedenkt dat mijn zadel een occassion is, dan ziet 'ie er gewoon nog super uit (vind ik )
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik heb er net een kwartiertje opgezeten, had niet meer tijd, en ik moet zeggen dat ik enorm lekker zat! Beter dan ik verwacht had eerlijk gezegd. Morgen hopelijk wat langer en fanatieker!

Bladwijzers

Forum Rechten