Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Tips tegen verbranden roze neus?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Tips tegen verbranden roze neus?

Hoi,

heeft iemand hier nog tips om het verbranden van een roze neus te voorkomen?
    Ik had een zonnekapje aan het halster, maar dat wordt verwijderd en gesloopt door weidegenootjes .
    Zonnebrandcrème gaat niet werken omdat wij zelf 's ochtends niet op stal zijn en ik de mensen van stal daar ook niet mee op wil zadelen.

Ik zag laatst een paard waarbij iemand met strotouwtjes een soort van hoela-rokje aan de neusband van het halster had gemaakt, dat werkte goed. Ze had dan wel het halster op sommige plekken ingesneden, zodat als het nodig zou zijn het makkelijk zou breken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er in Nederland Breakaway halsters te verkrijgen?
    Op zich ben ik geen fan van halsters om op het land, maar een pijnlijke neus is ook niet fijn.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Re: Tips tegen verbranden roze neus?

Niet mooi maar het werkt wel goed. Groene leem op de neus smeren.
    Ziet er niet uit zo'n hulk paard, maar het helpt wel super en het overleeft zelfs een flink aantal buien.

Ik smeer het in erge periodeds op de witte vlek op brego's neus en ook bij Sterre en dan blijft het een dag of 2 a 3 zitten.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Klinkt goed!
    Ik had me al eens af zitten vragen of bijvoorbeeld een veeg klei het lang vol zou houden.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik ken mensen die uierzalf op de neus smeren. Het schijnt goed te werken maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

O ja ik gebruik wel de groene leem in de tube die blijft beter zitten omdat die wat vettig is.

ik heb altijd gewoon normale zonnebrand creme gebruikt werkt ook prima

Wilma
    Guest

Dat hoorde ik laatst ook dat iemand factor 50 op smeerde en dat dat heel goed werkte!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Een zonnebrand middel werkt inderdaad wel, maar ik ben niet in de gelegenheid om dat er 's morgens op te smeren. De mensen op stal hebben het al zo druk 's ochtends, dus als ik iets anders kan verzinnen zou dat mooi zijn.

Wilma
    Guest

Ja da's lastig, dan is leem denk ik de goede oplossing, want dat blijft een aantal dagen zitten, zelfs in de regen!
    Mijn paard had een wond boven haar oog en dan doe ik er meteen groene leem op, is al 4 dagen geleden en het zit er nog op!!
    Gewoon uit een tube!!

Toen Kira het nog niet toeliet bij mij om haar neus in te smeren, had ik aan haar halster een doodgewone zakdoek vastgenaaid!
    Een goedkope variant op de verkochte zonnekapjes (dus minder irritant als er aan deze word geknabbeld door weidegenoten! ) , maar werkt uitstekend! precies op maat te maken, alleen moest ik em wel om de week 'verschonen' zeg maar!

Bladwijzers

Forum Rechten