Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: probleem maat touwhalster

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

probleem maat touwhalster

ik heb een maat pony touwhalster, maar hij is uitgerekt ofzo lijkt wel.
    Het is een best quality, maar ik heb hem nu al wel 2jaar.

Onderaan zit onwijs veel ruimte (meer als een vuist!) en als ik yoyo doe dan gaat het halster zoveel heen en weer dat het bijna in zijn ogen komt

Ik weet niet hoe ik hem weer passend moet maken?

En als ik een nieuwe bestel zal ik dan anders maat shet nemen? Of zou dat weer te klein zijn?

Het is een C pony

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: probleem maat touwhalster

ik zou zeggen, gewoon even de neus opmeten en door geven aan callippo hoe lang je alles precies wilt.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

De halsters rekken idd na verloop van tijd iets uit. Best en budget halsters hebben daar meer last van dan basic halsters. Je zou het halster eens in de wasmachine kunnen stoppen, vaak wordt het touw daar weer iets korter van en de neusriem dus kleiner.

Als je een nieuw halster wil, kun je het beste de neusomtrek opmeten. Je kunt ook je huidige halster naar mij terugsturen, dan kan ik de neusriem verkleinen (maar weet niet of dat je 2x portokosten waard is). Meenemen naar de NH-dag in Arnhem is ook nog een optie
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Herkenbaar probleem - hoewel ik mijn touwhalsters weinig gebruikt heb lijken ze inmiddels van XFull naar XXXFull gerekt te zijn..
    Bovendien is bij één ervan de knoop onder de kin ( waar je de leadrope vastklikt) helemaal uitgezakt.

Eveline, zou het een idee zijn om die knoop van een kleine ring te voorzien ( zoiets als bv het Voest Freesyle trainingshalster heeft *)? Dan wordt de knoop op zich niet uitgerekt door het gewicht/beweging van je leadropes.

* http://www.emielvoest.nl/hst/e05v30a...le%20artikelen
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

die knoop is inderdaad voornamelijk uitgezakt bij mij ook, ik vond de lus ook al erg groot toen ik het touwhalster kocht.

Verder past het wel goed, maar door die grote ruimte als ik Yoyo fase 2 doe slingerd dat halster van de normale plek tot aan zijn ogen. Diesel doet dan zijn hoofd omhoog en snapt niet wat ik nou van hem vraag, terwijl hij de yoyo prima kent.. maar dat halster geeft dan totaal verkeerde signalen door

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

kleine opmerking (sorry ik KAN het niet laten): bij fase 2 hoort je halster nog NIET te bewegen. dat komt pas bij fase 3.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

weet ik sandra, ik heb 2 halsters..

maar omdat de ruimte onder zijn kin nu ZO groot is gebeurd het dus wel! De leadrope is zwaar en het halster heeft echt veels te veel ruimte nu en beweegt dus veels te veel

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Daarom zeg ik: ff die neusriem aanpassen, dan de kinknoop weer stevig aantrekken dan zit het weer helemaal goed.
    Kom je naar de NH-dag in Arnhem, volgende maand?

(Sandra's opmerking sloeg op je fase 2, niet op het bewegen van het halster, bij fase 2 beweegt namelijk de leadrope NIET aan de kant van het paard)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

nee hoor, ik ben lekker eigenwijs, maar bij fase 2 hoort je leadrope nog steeds op de grond te hangen. en dan KAN het halster niet bewegen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    nee hoor, ik ben lekker eigenwijs, maar bij fase 2 hoort je leadrope nog steeds op de grond te hangen. en dan KAN het halster niet bewegen.
    mag ik hier lekker stug tegenin gaan nee serieus ik snap je punt sandra, heb je volkomen gelijk in!

Maar ik yoyo diesel zowel aan de 22ft als de 45ft ook achteruit tot de lijn volledig gesterkt is, dan beweegt mijn lijn wel want dan ligt hij dus niet meer op de grond..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Daarom zeg ik: ff die neusriem aanpassen, dan de kinknoop weer stevig aantrekken dan zit het weer helemaal goed.
    Kom je naar de NH-dag in Arnhem, volgende maand?

(Sandra's opmerking sloeg op je fase 2, niet op het bewegen van het halster, bij fase 2 beweegt namelijk de leadrope NIET aan de kant van het paard)
    waarschijnlijk niet, maar ik zal anders zelf kijken of het lukt en anders stuur ik hem misschien wel op naar jou en dat jij hem dan terugstuurt samen met mijn bestelde halster.. even over nadenken..

Bladwijzers

Forum Rechten