Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: exceem deken, wanneer af?

exceem deken, wanneer af?

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje. Wanneer doe je de exceem deken af? Als je wilt rijden, dat snap ik. Maar als je wilt spelen in de bak, dan ook af? En wat ik dan echt wil weten. Als ik zaterdag naar de pleedee ga met Poca. Doe ik dan de deken af voor ze de trailer in gaat of laat ik hem in de trailer lekker om en doe ik hem in Enschede pas af?

Thanks.

Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: exceem deken, wanneer af?

Deken is het hardst nodig in ochtend en avondschemer, dan zijn de mugjes vooral actief. In de trailer komen die mugjes niet, dus dan zie ik ook niet zoveel nut in een deken.
    En een paard kan in de trailer best gaan zweten, met zo'n deken op raken ze hun warmte nog moeilijker kwijt.

Ik zou hem dus afdoen, heb ik met Misa ook gedaan tijdens transport (ook voor de veiligheid, je weet nooit of de deken in de trailer ergens achter blijft hangen...)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Dank je wel! Af dus.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Als ik grondwerk doe met een paard dat een deken draagt, laat ik hem soms om, en soms ook niet. Het liefst doe ik hem af, want dan kan ik het paard beter zien en ik denk dat het voor de vacht/huid ook fijner is als dat af en toe wat kan luchten.
    Maar soms als ik al weet dat ik heel erg rustig grondwerk ga doen, waarbij insecten heel vervelend zijn, en het paard daardoor onrustig zal worden, laat ik hem toch om. En als ik heel actief grondwerk ga doen, waarbij het paard gaat zweten, doe ik hem liever wel af, maar dan spuit ik het paard wel in met insectenspullie. Maar ik spuit niet graag, dus dan laat ik liever de deken om. Tenzij ik veel zweet verwacht. Dus.

Oftewel: it depends.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als ik met Whoopie in de bak iets ga doen, dan doe ik de deken af, de beestjes daar valt erg mee. Tijdens buitenrijden gaat er altijd een deken weer op ivm de beestjes. Hangt er dus ook vanaf hoeveel last ze hebben zonder deken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik laat de deken altijd zoveel mogelijk op, dus ook in de trailer. Maar niet als ik wat met het paard ga doen.

in trailer doen ik deken af..
    en met rijden natuurlijk, met spelen kijk ik hoeveel vliegen er zijn en anders flink wat vliegen spray erop..
    soms ga ik zonder zadel naar buiten en laat ik lekker de deken op, sophie vind dat erg prettig.

ik laat het deken aan in de trailer, ik heb hem 1 keer uitgedaan, en hij had hem al geschuurd
    ook in de paddok laat ik hem aan, ik doe hem enkel af voor oefeningen of rijden

xXx Anke

senna,venus en kenzy

Bladwijzers

Forum Rechten