Hoi,
Paarden hebben een horsenality. Parelli deelt die in vier gedeeltes. LB-i, LB-e, RB-i, RB-e.
Vanmorgen zat ik savvy club dvd te kijken en zag ik Pat spelen met Smart Seven. Smart Seven heeft een LB horsenality volgens Pat.
Toen dacht ik, ja nogal wiedes dat hij LB is. Hij is gefokt en geboren bij Parelli. Vanaf dag één van zijn leven is er op een manier met hem omgegaan die begrijpelijk is voor paarden. Geen reden om RB te worden he.
Poca's horsenality chart hangt hier aan de muur, die heb ik in januari ingevuld. Zoals jullie weten voel ik me sinds die tijd stukken beter en heb ik veel energie en tijd gestoken in het ontwikkelen mijn savvy. Veel van de dingen die ik toen heb ingevuld, herken ik nu niet meer in Poca. Haar horsenality verandert dus. Of verandert haar horsenality niet maar was ik te onervaren vroeger en heb ik haar RB gemaakt?
Twister's veranderingen zijn fenomenaal de laatste tijd. Die gaat van extreme naar mild momenteel. Op Twister zou ik drie horsenality types los kunnen laten. Alles behalve LB-i. Hoe is zij geboren? Of is dat het ook niet? Zouden paarden ook van horsenality kunnen veranderen in een kudde op 100 hectare zonder mensen die ze verpesten of juist helpen rustiger (dus LB?) te worden.
Hoe denken jullie hier over.
Groetjes
Roos
Bladwijzers