waar mijn paard nu staat staan ze met zn 3tjes op het land,er staat nauwelijks gras,wel een hoop onkruid,van de winter moeten ze snachts op stal en overdag komen ze met zn 3en in een paddock van zo'n 300m2,ik vind dit eigenlijk veel te klein,en dit hadden we ook niet afgesproken toen ik daar kwam te staan,de paarden zouden gewoon buiten kunnen blijven,ook in de winter,en ook snachts als ik dat wilde.
nu heb ik dus een ander aanbod gehad wat me erg aan het twijfelen brengt.
het is bij een zorgboerderij,er lopen wat shetjes,haflingers en geitjes die verzorgd worden door verstandelijk gehandicapten (ze voeren ze hooi en halen er een borstel overheen,paarden worden niet vastgezet ofzo hoor) ik mag mijn paard daar neerzetten in ruil voor wat hulp af en toe,maar het is dan wel de bedoeling dat mijn paard daar gewoon meedraait met de rest,dus ze zal ook gewoon geborsteld worden door de gehandicapten,er is wel toezicht bij hoor.
ik vind dit best een riscico omdat ik nogal een eigenwijs paard heb die ook nog eens erg jong is (nog geen 2jaar) en erg snelle beentjes heeft en af en toe losse tandjes,maar de plek is wel perfekt voor haar om op te kunnen groeien,ze loopt mooi in de kudde en kan ook swinters dag en nacht lekker buiten lopen,er is een paddock en een groot verhard gedeelte,er wordt daar gemest en er wordt dagelijks hooi bijgevoerd,zouden jullie dit aandurven?
de plek waar ze nu staat is het ook niet omdat ze dan snachts binnen moet staan en overdag in de blubber,en ze staan maar met zn 3en terwijl een behoorlijke kudde me ook wel goed lijkt voor een jong paard.
Bladwijzers