Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Topic: jullie mening gevraagd

Re: jullie mening gevraagd

ik ga vandaag even langs bij de aangeboden stalling om nog even te praten en te overleggen,ik denk dat als ik als ik goede afspraken kan maken overal over dat ik het dan doe,ik kan mijn paard hier een super leven geven,in een grote kudde,op een groot land,dag en nacht buiten,ook in de winter met een verhard stuk en bij erg slecht weer mogelijkheid tot schuilen onder een overkapping.

die paar haken en ogen die er aanzitten zullen denk ik best mee vallen als ik er goede afspraken over kan maken,ik denk dat ik toch een beetje overbezorgd ben.

ik heb berlingo de afgelopen dagen meegemaakt in de omgang met wat jonge kinderen,en ze was eigenlijk behoorlijk nuchter,ook terwijl de kinderen erg druk waren,en ik denk dat als ze daar zou staan en ze halen er enkel een borstel overheen terwijl ze los staat en dus nergens toe gedwongen wordt,dat het dan allemaal niet zo'n vaart zal lopen met de spookscenario's die ik in mijn hoofd heb,misschien is het ook juist wel goed voor haar om met meer verschillende mensen om te leren gaan op die manier,ik denk dat ze al die aandacht best op prijs kan stellen want ze is behoorlijk mensgericht.

ik houd jullie op de hoogte!

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Kan je haar niet eens "testen" alsof je zélf een verstandelijke beperking hebt? Gewoon een karikatuur naspelen met vreemde motoriek, hard praten....en zo haar reactie peilen?
    Aangezien de twijfel bij ts nu toch weer heeft toegeslagen toch maar een reactie hierop: dit heeft geen zin. Je paard weet dat jij het bent en zal misschien wel verbaasd kijken maar zal niet reageren zoals hij bij een vreemde reageert. Dus als je dit wilt testen moet je iemand vragen die begrijpt wat ie doet (en dus ook bereid is het risico te nemen
    In de oude level 1 (Parelli) moesten mensen (o.a.) als een dronkenman naar hun paard lopen.
    Voor veel mensen was het een oogopener, wanneer hun paard daar *niet* mee kon omgaan. Ook al "wist" hij wie het was!
    Deze oefening diende enerzijds als bewustwording voor studenten, dat niet alles vanzelfsprekend is (als je paard je "kent"). En anderszijds, dat je heel veel kan simuleren. En op die manier je paards grenzen kan testen (en oprekken ). Uiteraard moet een tester wel weten wat hij doet!
    Want pas dán kan je testen verzinnen, die géén (minimaal) risico opleveren. Uiteraard is dát de bedoeling!

Hoe zit het met de verzekering? Suc6 met het vervolg, Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

nou ben gister wezen praten daar,en hoewel de plek perfekt is weet ik nu wel zeker dat ik het niet doe.

de eigenaar van de zorgboerderij is er zelf altijd bij als de gehandicapten er zijn,en ik vertelde hem over het gedrag en karakter van mijn paard,en hij zei dat hij dat wel snel af zou leren en af zou straffen,en dat het dan gauw over is.

in mijn ogen heeft mijn paard absoluut niks fout gedaan als ze zich zo gedraagd,ze mag van mij laten merken als ze het ergens niet mee eens is en als ze iets niet wil (dit kan natuurlijk ook te ver gaan,maar dat betekend dat je toch echt zelf te ver gegaan bent bij haar) ze is goudeerlijken ik kan haar wat dat betrefd perfekt inschatten.

ik wil niet dat een ander mijn paard op gaat voeden,en al helemaal niet op een manier die mij totaal niet aanstaat (ga hier maar niet verder uitwijden)

dit was voor mij dus een dikke NONO!

heel erg jammer omdat de plek zelf super is,maar ik wil mijn paard en haar karakter vormen ipv haar te breken,en dat zou daar wel het geval zijn.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    In de oude level 1 (Parelli) moesten mensen (o.a.) als een dronkenman naar hun paard lopen.
    Voor veel mensen was het een oogopener, wanneer hun paard daar *niet* mee kon omgaan. Ook al "wist" hij wie het was!
    Deze oefening diende enerzijds als bewustwording voor studenten, dat niet alles vanzelfsprekend is (als je paard je "kent"). En anderszijds, dat je heel veel kan simuleren. En op die manier je paards grenzen kan testen (en oprekken ). Uiteraard moet een tester wel weten wat hij doet!
    Want pas dán kan je testen verzinnen, die géén (minimaal) risico opleveren. Uiteraard is dát de bedoeling!
    Dat zo'n oefening voor veel mensen een eye-opener kan zijn verbaast me niks...

Mijn ervaring is echter anders. Linde reageert op mij absoluut anders dan op een vreemde (als we hetzelfde gedrag vertonen). Ja, ze kijkt wel verbaasd hoor, maar ze blijft bij me. Bij een vreemde loopt ze gegarandeerd weg.
    Kan natuurlijk aan Linde liggen, of aan mij, of aan die derde, of aan alledrie
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door berlingo
    ik vertelde hem over het gedrag en karakter van mijn paard,en hij zei dat hij dat wel snel af zou leren en af zou straffen,en dat het dan gauw over is.
    Nou ja zeg! . Dat k]/images/smilies/nee.gif[/img] .

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door berlingo
    ik wil niet dat een ander mijn paard op gaat voeden,en al helemaal niet op een manier die mij totaal niet aanstaat (ga hier maar niet verder uitwijden)
    Nou ja, dat gebeurt sowieso als anderen er iets mee doen. Al is het maar aan het halster meelopen. Maar superjammer; ik had het voor het paard graag anders gezien. Heel veel succes dan nu, met de nieuwe zoektocht! Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

dat een ander een deel van de opvoeding op zich zou nemen vind ik niet zo'n ramp,maar dan moet dit wel op een goede manier gebeuren,en daar had ik hier sterk mijn twijfels bij...

voorlopig blijven we dus op onze huidige stal,en hoewel de paddock voor de winter niet zo erg groot is voor 3 paarden,is het toch altijd nog beter dan dag en nacht op stal!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten