Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: verslag: intergrated paardrijles

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

verslag: intergrated paardrijles

Hallo
    Eerste paasdag was er bij ons op stal intergrated paardrijles en hier heb ik natuurlijk aan mee gedaan!

De instructrice heeft ons eerst van te voren een uitleg gegeven over de chakraas. Ieder mens heeft chakraas. Deze beginnen bij je heiligbeen en eindigen bij je kruin. Ze hebben allemaal verschillende kleuren en hebben de kleuren van je aura.
    Met deze chakraas kun je dus met je energie werken. Je kunt deze chakraas zien als bloemknoppen die open en dicht gaan. Je opent ze door aan die punten te denken en ze met je gevoel te openen.

Na deze chakraa uitleg gingen we erop.
    Ik mocht gelukkig met mijn hackamore rijden dus daar was ik erg blij mee.

Mijn pony loopt op het moment nog een beetje kort doordat ik dus pas geleden zijn ijzers eronder vandaan heb gehaald. Voor het normale oog valt het niet op, maar bij goed kijken wel. We hebben er dus aan gewerkt dat hij zijn passen zou gaan verrruimen. Ik moest denken dat ik dus niet op een shetlander zit (is hij niet hoor d-pony), maar een enorm paard met super ruime gangen.
    Ook is er dus erg met mijn zit gedaan. Je werkt erg met je heupen, zitbeenknobbels, romp en schouders. Ook deed ik volgens haar veels te veel in mijn bewegingen buiten het werken met heupen enzo. Ik moest stil zitten en niets meer doen, maar in harmonie komen met mijn pony. Dat is nog erg moeilijk.
    Aan het einde van de les was hij zo ontspannen als het maar kan, liep hij ruimer en zat ik er met meer harmonie opĀ·

Het was mijn allereerste les hierin dus met die chakraas en energie werken vond ik zelf nog wel moeilijk, maar dat komt later wel.

Het was een leuke en leerzame les en ik kan het zekers leuk combineren met het parelli werk. Wat ik dus zekers ook ga doen!!
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: verslag: intergrated paardrijles

wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Bladwijzers

Forum Rechten