Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Zomereczeem smeerseltjes: waar zijn jullie enthousiast over?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Zomereczeem smeerseltjes: waar zijn jullie enthousiast over?

We smeren Fjölnir een aantal keer per week in met D-itch, op zijn hoofd, lies en soms bij zijn koker. Lijkt wel iets te helpen tegen vliegjes ook lijkt het huidherstellend wat te doen. Klinkt niet enthousiast, maar dit is echt al gewéldig resultaat in vergelijking met alle andere dingen (lees de gehele paardendrogist afdeling exceem/vliegen ) die we hebben geprobeerd. Hij heeft overigens ook gewoon een deken.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb ook alles al geprobeerd voor Linde, incl. de druppels waar Elineke over rept. NIETS hielp.
    Toen las ik een artikel (wat ik kwijt ben) over een onderzoek naar de werking van Insol Dermadinges bij eczeem paarden in Duitsland. Er waren 400 paarden mee behandeld en 75-80% had er baat bij gehad. Meestal ging het niet over, maar de verschijnselen werden wel enorm teruggedrongen.

Sinds 2004 laat ik Linde jaarlijks enten met dat spul en het werkt bij haar hartstikke goed. Ze is niet 100% jeukvrij, maar het is een verademing vergeleken bij de jaren daarvoor.
    Een vriendin van mij heeft een 30-jarige, die zich meer dan 15 jaar lang elke zomer weer tot bloedens toe open schuurde (zelfs zijn buik ging eraan) en die krijgt het ook sinds 2004 en heeft weer een lange staart!

Helaas helaas, zomereczeem is bij ieder paard anders, het is een kwestie van proberen, proberen en proberen. En je er bij voorbaat al bij neerleggen dat je het waarschijnlijk nooit helemaal oplost.

Hier: http://www.bureaudn.nl/paarden/zomereczeem/ kun je lezen hoe ik e.e.a. met Linde aanpak.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

o ja, nog 1 ding over crinis wat ik wel jammer vind is : ze mogen er niet mee in de zon !
    voor de rest vind ik dat het heel goed werkt, ik zie hem toch niet meer schuren!

senna,venus en kenzy

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door bikkel16
    Heb ook sweet-itch gekocht voor Anoek. Zelfde als Callippo, gewoon wat uit het rek gepakt en kan het volgens mij net zo goed door de gootsteen gooien, want werken doet het niet .

Ga dit volgen, watn ben toch ook wel op zoek naar iets anti-jeukerigs.

Marleen
    Ik heb ook sweet-inch gekocht bij de paardendrogist en en hier best tevreden over. Micsch heeft alweer wat haartjes op sommige plekken. En hij staat nog steeds zonder deken omdat zelfs de boett niet paste!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten