Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: wat voeren jullie op de wei?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Re: wat voeren jullie op de wei?

ik moet wel bijvoeren want zonder komt mijn jaarling appaloosa toch te kort.

Ik wil geen voer met toevoegingen dus voer nu met een gerust hart dodson & horrell voer (is wat duurder, maar bevat geen toevoegingen die bv niet in menselijke consumptie mogen voorkomen: voor meer info daarover stuur je maar even en pb dan zal ik de links voor je opzoeken die op bokt staan ergens).

Mijn c pony van 12 jaar krijgt Save & Sound in de wintermaanden, dat omdat hij al genoeg energie nodig heeft om zich warm te houden (ze staan beide 24/7 buiten). De Save & Sound vind hij heerlijk en ik in het hooi zit nou eenmaal net niet genoeg.. Hij heeft het ook een winter op alleen hooi gedaan, dat ging opzich ook prima. Maar hij ziet er toch wat beter uit nu ik wat Save & Sound bijvoer in de winter, hij blijft mooi glanzen en komt beter door zijn vacht heen na de winter.

Mijn jaarling krijgt de veulenkorreltjes, zij heeft gewoon echt wat extra's nodig voor de groei (mei t/m aug heeft ze genoeg gras) en ze was ziek toen ik haar kocht. Misschien zou het ze het komende winter wel zonder redden, maar omdat ik nu voer heb zonder toevoegingen voer ik dat met een gerust hart en weet ik zeker dat ze niks tekort komen!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik voer mijn jaarling van bijna anderhalf wel bij. Nu even niet aangezien ze nu een vette wei hebben.
    De vorig wei was vrij kaal en arm (nooit bemest veel onkruid) en toen voerde ik toch echt een kilo Subli merriebrok (ook voor opfok) bij.
    Dat ga ik straks ook weer doen naast het hooi, want ik merk gewoon dat hij beter in zijn vel zit zo.

ik moet wel bijvoeren want zonder komt mijn jaarling appaloosa toch te kort.

Ik wil geen voer met toevoegingen dus voer nu met een gerust hart dodson & horrell voer (is wat duurder, maar bevat geen toevoegingen die bv niet in menselijke consumptie mogen voorkomen: voor meer info daarover stuur je maar even en pb dan zal ik de links voor je opzoeken die op bokt staan ergens).

Mijn c pony van 12 jaar krijgt Save & Sound in de wintermaanden, dat omdat hij al genoeg energie nodig heeft om zich warm te houden (ze staan beide 24/7 buiten). De Save & Sound vind hij heerlijk en ik in het hooi zit nou eenmaal net niet genoeg.. Hij heeft het ook een winter op alleen hooi gedaan, dat ging opzich ook prima. Maar hij ziet er toch wat beter uit nu ik wat Save & Sound bijvoer in de winter, hij blijft mooi glanzen en komt beter door zijn vacht heen na de winter.

Mijn jaarling krijgt de veulenkorreltjes, zij heeft gewoon echt wat extra's nodig voor de groei (mei t/m aug heeft ze genoeg gras) en ze was ziek toen ik haar kocht. Misschien zou het ze het komende winter wel zonder redden, maar omdat ik nu voer heb zonder toevoegingen voer ik dat met een gerust hart en weet ik zeker dat ze niks tekort komen!

ben wel benieuwd naar wat meer info hierover.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

wat zou je willen weten?

Ze verkopen het voer maar op weinig plaatsen. Het dichts bij mij in de buurt is bij Van Schie ruitersport (vind je via google).

Ik kan links even niet meer vinden op het moment.

Er zitten bepaalde toevoegingen in HEEL veel soorten biks, om het voer houdbaar te houden. Er zijn daarvan echter ook toevoegingen die niet in menselijke consumptie mogen voorkomen. Dat wil ik dus ook niet aan mijn paard voeren.

Dodson & Horrell heeft al die toevoegingen niet in het voer zitten. Ze hebben ook een website, maar bij Van Schie kunnen ze je ook aan nederlands boekje helpen. Ik zeg er wel bij: Meneer van schie verkoopt graag de zakken waarvan hij er de meeste heeft liggen dus zoek beter zelf uit welke voersoort het beste bij jouw paardje past

In pavo zitten ook geen toevoegingen die niet in de menselijke consumptie mogen voorkomen.

http://www.pavo.nl/grondstoffen.html

Pavo is denk ik, wel overal gemakkelijk te verkrijgen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Onze koeien mogen ook geen GMO (genetisch gemodificeerde organismen) producten eten. En dat zit in veel paardenvoer. De mais en soja zijn vaak GMO. Goed kijken dan op de zakken dus, want dat moet er wel bij vermeld staan!
    Staat vaak met een sterretje achter de naam en dan ergens onderaan de uitleg van dat sterretje.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door katarakt
    In pavo zitten ook geen toevoegingen die niet in de menselijke consumptie mogen voorkomen.

http://www.pavo.nl/grondstoffen.html

Pavo is denk ik, wel overal gemakkelijk te verkrijgen.
    nee, maar wel andere schadelijke stoffen

voor veel meer info zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=321313

Ik heb even gekeken op de zakken voer die ik staan heb.

In de pavo natures best zitten wel genetisch gemodificeerde organismen

Op de zak pavo cerevit is niets terug te vinden van dit ( staat zelf stempel op dat het er zeker niet in zit ) + ook geen verwijzing naar E-nummers.

je hebt trouwens ook likstenen waar ook vitaminen,mineralen en sporenelementen inzitten,heeft iemand daar ervaring mee?

stel dat je zo'n steen op de wei legt en ze kunnen er onbeperkt van likken,krijgen ze dan niet teveel vitamines binnen?

Wij hebben 2 likstenen op de wei liggen voor 4 paarden. En ze blijven er niet continu aan likken, over het algemeen vind ik dat paarden heel goed weten wat ze nodig hebben..

maar zijn dat ook likstenen waar alles inzit?

waar ik dan bang voor ben is dat de paarden eraan gaan likken voor bijv het zout,maar dan ook weer meteen allerlei vitaminen en mineralen binnenkrijgen,en dan misschien ook in te grote hoeveelheden,hoe kan het paard weten wat er allemaal in zo'n liksteen zit?misschien gebruikt hij hem alleen om zijn zout aan te vullen....

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

In Subli Zonder en Subli EKO zitten geen GMO stoffen.
    http://www.subli.nl/ hier kan jee folder downloaden.

Likstenen met vitamines ken ik niet. Je kan gewoon zo'n wit KNZ zoutblok nemen, daar zit voor meer dan 99% alleen zout in.

Hier zitten vitaminen bij:

http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... ctID=25227

Een paard likt eraan tot ie voldoende heeft.
    Behalve die lik-its. Da's pure suiker en dus zijn er wel paarden die zo'n ding in 1 opeten. Niet geven zoiets!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten