Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: voerbak

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

voerbak

Deze hebben ze nu . Ze hadden er eentje in de hoek, zo'n driehoek, een flinke grote met morsrand. Daar konden ze lekker in smikkelen. Als ze hieruit eten dan ziet het er voor mij uit alsof ze thee drinken met een te lang lepeltje in het kopje. Dat irritante stangetje zit in de weg. Onderin is 'ie wat smal, ze moeten er zijwaarts in eten. Kwestie van wennen voor ze? Of voor mij . Ik wilde er al 2 ander inzetten, maar de SH zei dat dat toch gewoon goeie voerbakken zijn.....wil ook niet zéiken, maar ja. Wil dat dus eigenlijk wél!
    Waar eten jullie boxbezittende paarden uit?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: voerbak

Whoopie heeft een soort van stalen bak aan haar deur hangen maar die wordt eigenlijk niet gebruikt. Aan de binnenkant van de stal hangt zo,n halfronde plastic voerbak die met 2 haken wordt opgehangen die kun je ergens achter hangen,ideaal omdat je deze kunt verwijderen om schoon te maken. Geen overbodige luxe omdat Whoopie paar keer per week prut krijgt (lijnzaad/zemelen), de stalen bak zou dan gaan roesten door het vocht.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Het idee achter zo'n voerbak is volgens mij dat ze niet alles in één keer heel snel achter elkaar op kunnen schrokken maar na moeten denken en meer hun best moeten doen of zoiets. Lijkt mij prima voerbak.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Hij lijkt mij ook prima! Ze krijgen hem echt wel leeg denk ik zo.
    Enya eet uit een emmer waar ik het hengsel vanaf heb gehaald en Pebbles eet uit een cementkuip omdat ze alles wat kleiner is, omtrapt
    Pure armoe dus. Ik zou blij zijn met zo'n voerbak!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Aspen heeft op stal een simpele rechthoekige plastieken voederbak. Op de weide krijgt hij zijn voeder in een groen emmertje die dus regelmatig gesloopt wordt of wegwaait.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Heb er ook zo een gehad, maar die hangt nu in de tuin met plantjes erin. Mijn paarden eten nu uit van die flexibele emmers (bij de Action) die dmv een clipje laag op de grond zijn vastgemaakt. Is erg handig, kan ze ook makkelijk weer losclippen om schoon te maken.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zoveel stallen zoveel voderbakken .
    Die flexibele dingen, die heb ik idd bij de action gespot. Is wel ergonomisch voor ze. Maar gaan ze daar niet in lopen graaien met hun voeten?

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Op de wei uit een emmer en als ik Linde meeneem naar binnen omdat ik toch nog andere dingen wil met haar dan heeft ze daar een doodgewone rechthoekige metalen bak aan de buitenkant van de box.[attachment=0:97bc3]Gevonden.jpg[/attachment:97bc3]
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Die van mij eet van de grond. Of nou ja, ze leggen het op zijn hooi. Er zijn geen voerbakken bij ons.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Het idee achter zo'n voerbak is volgens mij dat ze niet alles in één keer heel snel achter elkaar op kunnen schrokken maar na moeten denken en meer hun best moeten doen of zoiets. Lijkt mij prima voerbak.
    Ja, dat denk ik ook, en dat heb ik er nou net op tegen! Vind dat een vreselijk arrogant uitgangspunt dat wij gaan bepalen hoe snel ze moegen eten. Vash eet altijd al langzaam (heeft nooit tekorten gekend) en Ollie eet al 26 jaar snel. Hebben ze geen stangetje voor nodig.
    Ze kunnen hier niet eens fatsoenlijk hun tanden óm een flinke lange winterpeen doen. Die moet dan eerst door de helft, dan kunnen ze 'm dwarsleggen en dan hebben ze een sweetpoint in de bak waar het kan. Ik vind het niks. Krijg er lokale claustrofobie van.
    Ga toch eens met de SH overleggen of ik het mág veranderen. Of dat hij dat niet wilt. Want dat heb ik niet gevraagd. Hij zei: denk dat dat niet nodig is hoor. En ik kroop meteen terug in m'n schulp.
    De grote emmers bij de action zijn anders een fijn alternatief denk ik. Zeker voor de wortels.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik heb zelf nu een simpele vierkante voerbak, wel vast, en heb hiervoor een hoekvoerbak gehad. Wel allemaal zonder spijltjes en ik snap jouw standpunt over zelf de voersnelheid mogen bepalen helemaal. Mijn vraatzuchtige Haflinger eet een stuk minder snel als ze op haar gemak is in een stal, dat heb ik wel gemerkt.
    Penen gaan bij mij op de grond een beetje verspreid door de stal. Heeft ze wat te zoeken

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik voer altijd uit de flexibele dichte wasmanden van de "action".
    Wordt wel eens omgekieperd, maar door de grootte blijft het voer er meestal wel in. Paardjes zetten ze ook zelf weer rechtop en ik hoef me nooit zorgen te maken om kapotte emmers, beentjes etc.
    Ik heb er eentje gekocht toen ik Sterre net had. Hij leeft nog steeds alleen is sinds een paar weken een handvat stuk. (omdat ik dacht dat ik er ook wel water mee uit de sloot kon hijsen)

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nog even een vraagje: ik wil ze hier van de winter hun wortels uit laten knagen, hebben jullie die van 25 liter of die van 40?

Bladwijzers

Forum Rechten