Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: hoeveel uur per week parelli-en julie?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

hoeveel uur per week parelli-en julie?

Dat vraag ik me nu is echt hard af! Soms zou ik een jaar willen stoppen met mijn studie, of na mijn studie eerst een jaar parttime gaan werken. Dat omdat ik dan veel kan parelli-en met Diesel en dan eindelijk eens wat sneller verder kom. Ik heb nu even een week ECHT zomervakantie (zonder vakantiewerk), heb een aantal oefeningen even serieus geoefenend en die gaan dan ineens ZO goed! Ik zou zo graag willen dat ik het hele jaar zoveel tijd had, maar helaas..

Dus hoeveel uur per week parelli-en julie gemiddeld? Je mag natuurlijk altijd mooi per dag beschrijven wat je doet. Dus ook aan andere training of wandelen.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Re: hoeveel uur per week parelli-en julie?

goh eigenlijk constant als 'k bij m'n paard ben... Begint al bij het uit de wei halen, tijdens het poetsen, tijdens het spelen, tijdens het opzadelen... onbewust pas je toch héél véél toe...

Op dit moment speel ik niet echt omdat 'k dat niet kan met m'n voet, maar nu heb 'k meer tijd om haar te observeren in de wei...
    Normaal gezien speel 'k toch minimum 3 keer per week met haar. Voor de rest ga'k al eens wandelen, of 'k ga gewoon tutten of in de wei zitten...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Hihi, dagelijks zou ik zeggen.
    Parellien doe ik momenteel écht niet meer bewust, dat zit gewoon in mezelf geintegreerd. Tesamen met irwinnen, wimmen, etc.
    Ik neem aan dat je bedoelt hoe veel tijd men bezig is met het bewust leren van oefeningen die parelli uitlegt?
    Dat verschilt bij mij heel erg per doel wat ik mezelf heb gesteld. Bv. momenteel moet ik Shanna zien klaar te stomen voor de Nhdag ed. Dan is het parelligrondwerk even bijna het enige wat ik nog doe, zo'n 5 keer per week.
    Kwa tijd hangt het ook ervanaf wat mn doel die dag was, en hoe snel dat bereikt is. Gisteren was ik 1,5 uur bezig met Shanna (inclusief wat undemanding time), zondag was ik in 10 minuten klaar. Klaar is klaar, óók als ik nog wat meer tijd had, dan besteed ik dat gewoon aan niks doen met mn paard, of aan Damat.
    Nog niet klaar, is trouwens ook altijd nog niet klaar, OOK als ik eigenlijk geen tijd meer heb. Op dat moment zorg ik er toch voor dat ik hoe dan ook op een goede manier kan eindigen. Zo kan een sessie van ingepland een half uurtje, uitlopen tot 3 kwartier of langer.
    Onder normale omstandigheden (dus zonder demo's en zo) verdeel ik de sessies in tweeen met een korte pauze ertussen (waarin ik shanna laat grazen en damat even een kleine opdracht geef). deel 1 is dan parelli grondwerk, deel 2 bestaat uit rijden of gymnastiserend grondwerk. Zo is mijn doel om 5 keer per week even op mn paard te zitten.

Actief Forumlid Maroush's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2007
    Leeftijd
    37

Echt specifiek parelli-en denk ik 2x per week. Het is voor mij echt iets voor 'erbij', naast dressuur, buitenrijden, vrijheidsdressuur, lange teugelen, enz. Maar veel elementen uit de 7 games gebruik ik elke dag wel zonder dat ze een doel op zich zijn. Imo vallen de eerste games van level 1 gewoon onder de basisopvoeding van een paard en die gebruik ik dus ook veel in de 'normale omgang'. Of bijv. als ik met neckrope aan het wandelen ben, doe ik tussendoor af en toe wat wijken voor druk oefeningetjes, gewoon om de aandacht er goed bij te houden

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Momenteel dagelijks, maar dat is omdat ik vakantie heb. Helaas begint volgende week het drukke leven weer en dan vrees ik dat het er nog maar 3 keer in de week in zit, maar dan maak ik ook echt gebruik van de tijd die ik heb.
    Dus nu in de vakantie denk ik toch minimaal 10 uur in de week, straks denk ik meer aan 5 tot 7 uur.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik parelli de godganze dag! .. met de kinderen, op mijn werk.. bouwen aan EF...
    De 'horsenalitys' (die je ook héél goed bij mensen terug kan zien ) en het omgaan hiermee, het oppikken van signalen in de communicatie (bij dier èn mens ) en het reageren hierop.. het werken met fases, maar ook approach and retreat bij het tandenpoetsen van ons hummeltje .... állemaal parelli!

Haha nieke die is goed !

nou ik doe het wanneer ik zin heb en dat verschilt nogal per dag.. en soms heb ik er ook geen tijd voor dus dan heeft sophie een dagje vrij..

Bladwijzers

Forum Rechten