Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Shiva's hoeven

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Shiva's hoeven

Nou, Fernand is afgelopen donderdag geweest en heeft Shiva weer aardig op haar voetjes kunnen zetten. Ze waren (gelukkig alleen voor) aardig aan het brokkelen en nu zijn ze weer mooi rond.
    Fernand kon zelf niet zo snel bedenken waardoor het komt. Ze ziet er verder goed uit, glanst en heeft appeltjes. Wij dachten dat het kwam omdat er totaal geen voedingsstoffen in het gras zit, maar dan had ze er helemaal slecht uit moeten zien. Niet alleen de hoeven.
    Toen ik vroeg of ik nu weer de weg op kon vroeg hij waarom ik dat niet meer deed dan. Tja, brokkelhoeven.....ik durfde de weg niet meer op uit angst dat het verder ging. Het is zeker 7 jaar geleden dat Shiva iets aan haar hoeven had. Ben nu zo voorzichtig als er iets is. Maar volgens hem was het beter geweest als ik wel gewoon nog buiten had gaan rijden. Weet ik veel.
    Maar goed.

Hier de foto's.

voorhoefje

achterhoefje

na het bekappen, voorhoefje

na het bekappen, achterhoefje

Er zitten nog lichtjes wat scheuren in, maar meer kon hij er niet aan doen. We gaan nou weer met volle moed verder en dus ook weer lekker buitenrijden!!!!

Ben dus benieuwd wat jullie van haar hoeven vinden.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Shiva's hoeven

Ziet er erger uit dan t is hoor!

Nog een keer goed laten bekapen en dan zie je er niets meer van. Wel de weg op!! Daar kweek je harde hoeven van. En niet te lag wachten met Fernand laten komen.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

De weg laat ik nu idd niet meer links liggen.
    En Fernand belden we al eerder, maar we kregen hem steeds niet te pakken. Tja, vakantie he.
    En ik wil echt geen ander aan haar hoeven laten zitten, dus dan maar wachten tot hij kon. Gelukkig werd het niet erger, wat dat betreft was ik erg blij met de regen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ziet er idd niet fijn uit in eerste instantie, had ik mij ook zorgen overgemaakt hoor. Maar gelukkig dat je weer de weg op kan, jij blij. Jammer dat het niet duidelijk wordt wat de oorzaak kan zijn.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Dit komt goed,hoor! Veel de weg op wandelen en Fernand regelmatig laten komen!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Oh, dat beeld komt me bekend voor!
    Ik heb een haflinger gekend die dat ook had. De hoefwand splitst doormidden en de buitenlaag breekt af. De oplossing was regelmatig goed bijvijlen, ook zelf, tussen bekap-beurten door, zodat er geen stukjes gesplitste wand waren die tot op de grond kwamen en konden afbreken (overal waar nog een spleetje ertussen zat, rond afvijlen).

Heeft Fernand nog geadviseerd om zelf te vijlen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ja, ik had ook graag de oorzaak geweten. Zeker omdat Shiva niet de enige op stal is die dit deze zomer heeft.
    Bijvijlen heeft hij me inderdaad geadviseerd. Probleem is alleen dat ik (nog) geen vijl heb. Had het er al met stalgenootje over om bij onze paarden zeker dit soort dingen zelf bij te houden.
    Cursur zelf bekappen staat in de toekomst wel op de planning, maar dat hangt even van geld af. Nu gaan we samen gewoon op zoek naar een vijl. Al is het inderdaad om stukjes wand weer rond te maken als ze beginnen te splitsen.

Verder ben ik gelukkig wel heel blij met haar hoeven. En met Fernand.
    Ik heb net een rondje dorp gedaan en ze liep weer super.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijn Jess, zou het te maken kunnen hebben met feit dat de grond natter is de laatste tijd, de hoeven zachter waardoor ze sneller splijten? Je zou eigenlijk zeggen van niet he, maar Whoopie heeft er ook last van niet helemaal zo erg maar toch.
    Ben regelmatig aan het bijvijlen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Nou, het begon juist in dat mooie zomerweer. Toen was de wei erg droog en hard. Maar daar hebben we voorheen nooit problemen mee gehad. Ik galopeer ook gewoon op de weg zonder problemen.
    Nu met dat natte weer ging het juist niet verder scheuren.

Raar he.

Klopt hoor Jess. Mijn bekapper was gisteren bij ons en toen hadden we het er ook nog over. Hij zei ook al dat tijdens droogte de hoeven inkrimpen en juist dán gaan scheuren. Als de zolen daarvoor gevoelig zijn (voor inkrimpen) zal het paard ook in een droge periode gevoeliger kunnen lopen. Ik geloof niet dat Shiva daar last van heeft, wel? Enya iig wél.

Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Nee, ze loopt idd niet gevoelig als het droog is. Het enige probleem was dat het ging scheuren en brokkelen. Verder liep ze eigenlijk gewoon als een trein.

Duimen maar dat het verder hier bij blijft.

Wilma
    Guest

Zelf van mijn hoefsmid geleerd dat het belangrijk is dat ze altijd op stenen kunnen lopen, wij hebben een pad gemaakt van paardenbak naar het land, en verder bij de inloopstal een heel groot terras en ook bij de schuilstal. Hij kwam dit soort problemen veel tegen in de verschrikkelijke regenperiodes en paarden bijna niet meer droog kwamen te staan.

Ik heb zelf bij paardnatuurlijk een cursus bekappen gedaan, maar ik laat het zelf door een erkend NH hoefsmid doen maar kan het zelf tussendoor bijhouden als er iets aan de hand is en dat is toch wel handig.

Zag er niet fijn uit op de foto's vervelend voor je, hopelijk gaat het nu beter.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Wilma, wat is een erkend NH hoefsmid?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    Wilma, wat is een erkend NH hoefsmid?
    Ben ik ook benieuwd naar. Vast iemand die natural ijzers legt

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Groetjes Janneke