Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 35 van de 35

Topic: [L1] Squeeze game <cap verplicht!>

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Re: [L1] Squeeze game <cap verplicht!>

hihi, grappig toch die normals...
    bij ons zijn er ook wel een paar hele vervelende, dus dan leer je vanzelf je er niets van aan te trekken. Expres het hek openlaten, als je zonder hoofdstel rijd enzo, het leuke was wel dat ik rustig doorreed met tas, en dat hun paard er uiteindelijk vandoor ging (aan de longe....)
    lekker niets van die mensen aantrekken, ze kunnen zich niet eens voorstellen dat jij zonder bit kan buitenrijden en "longeren"!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Typisch manege Winsum.
    Ik heb daar les gegeven, maar ben er weg gegaan nadat de penningmeester mij de huid volschold (waar de lessers bij waren) omdat ik zijn dochter in de les weigerde nadat ik haar herhaalde malen gevraagd had met westernzadel in de westernles te komen ipv met een dressuurzadel (die ze had, maar te lui was om mee te nemen)

Niks van aantrekken.
    Ik heb geen levels van Parelli, maar als je zin hebt kunnen we wel een keer een minimeeting organiseren op stal wierummerschouw, dan kunnen we samen oefenen zonder nieuwsgierige blikken van manegemensen. Ik ken meerdere NHers die dat misschien wel leuk vinden.
    Ik geef nu nl westernles in stal wierummerschouw.

Wat het omverkegelen van Borus betreft, Ik laat mijn Quarter heel hardhandig een heel eind achteruit lopen door flink met het touw te zwabberen en een hoop stampij te maken als hij in mijn bubble komt. Als ik vind dat het genoeg geweest is laat ik hem een paar seconden stil staan en dan send ik hem weg op de cirkel en ga dan nogmaals de oefening doen.
    Dit soort dingen oefen ik alleen als het rustig is, als er veel normals zijn doe ik alleen de dingen waar we goed in zijn.
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hey wat grappig dat je hier les hebt gegeven! Mijn zus en ik zouden ook eerst naar stal wierummerschouw gaan. We hadden destijds een luchtzuiger maar die mensen hadden liever niet een luchtzuiger op stal, ook omdat ze altijd jonge paarden hebben. Toen ik borus kocht, vond ik winsum gewoon lekker dichtbij.

Had me leuk geleken om samen een keer te oefenen alleen heb ik geen vervoer en voorlopig is het voor borus nog te ver om zo'n stuk erheen te rijden. Jammer!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Jemie, die Borus! Ik ben niet zo Parelli onderlegd maar heb hier wel een Shet (Beau) staan die zich ook erg tankig kan gedragen. Vanochtend nog meende hij mij wel even opzij te kunnen botsen om bij het eten te komen. Op zo`n moment bedenk ik me niet en doe iets heel heftigs, wat dan ook, om maar te zorgen dat hij me me niet omver sjouwt. Vanochtend was dat bijvoorbeeld een woeste sprong en een schop onder zn buik. Bij Beau moet dat wel heftig want als je die ook maar een beetje toestaat.. Op andere momenten kan hij dan weer heel netjes wijken op alleen mijn aanwijzen.
    Hoe je dit op zijn Parellis aan moet pakken weet ik dus niet. Maar ik zou wel, zoals de rest ook al zegt, Borus stevig aanpakken op zo`n moment. Dat hij zoiets doen kan is heel tekenend voor jullie verhouding tot elkaar en kan volgensmij ook heel nadelig uitpakken op andere momenten. Hij was nu heel brutaal en dat zie je ook op jullie buitenritten dat hij zich weinig aan trekt van jou. Ik denk dat als hij in de bak meer respect voor je heeft het buitenrijden misschien ook al makkleijker zou gaan!
    Heel veel succes!

Ja vermoeiend he. Ik krijg ook wel eens van die blikken als ik grondwerk doe (terwijl ik echt goed oplet waar de normals rijden, of hun paard reageert op sick en string (zoja, balen maar maar even niet zwiepen). Men heeft het idee dat je een beetje wandelt met je paard ofzo, het valt buiten de kaders dus is het niet zo waardevol als "het rijden".

Gelukkig mag je bij ons wel in de bak longeren, als je de cirkel maar verlegt. En toen de eigenaar een keer opperde om longeren in de bak te gaan verbieden, heb ik gezegd: "Prima idee! Gelukkig longeer ik nooit!" Gniffel

May the horse be with you!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten