Vandaag heb ik weer wat grondwerk met borus gedaan. Ik had het er een paar dagen geleden met een kennis erover dat ik het vaak wel eens mis om iets spannend of eng te vinden. Ik geloof dat borus me heeft gehoord![]()
Hij was vandaag lekker wakker en ik besloot weer een keer squeezegame over een sprongetje te doen. Dat had ik een paar dagen geleden ook met die kennis (mellien, hier inmiddels ook aangemeld) gedaan, maar na het rijden en dat ging heel braaf en makkelijk.
Vandaag was borus nogal strijdlustig. Eerst was het heel laag, een rechtopstaand cavaletibalkje. Dat deed hij braaf, beide kanten op. Toen het hoger begon te worden (met een dekentje erover heen gelegd), kwam er wat meer weerstand.
Rechtsom, zn goede kant, deed hij het braaf en vlot, zij het wel met oren in de nek en staartengezwiep. Na de sprong kon ik hem heel mooi terug laten komen of omdraaien, echt super.
Maar als ik hem linksom wilde squeezen, dan draaide hij zn hoofd van me weg en knalt half stijgerend keihard met zn schouder mij tussen mn pilonnetjes weg. 1 keer presteerde hij het zelfs om me een paar meter vooruit te schuiven.
Squeezegame door een smalle doorgang of tussen twee stoeltjes door, gaat verder heel goed, dus daar ligt het niet aan.
Op zo'n moment weet ik nou echt *niet* wat ik moet doen. Het werd een hoop gezwiep met de carrotstick en hij heeft af en toe best een lel gehad, maar daar geeft ie niks/weinig om. Hij draait dan vliegensvlug zn achterhand weg en kijkt me aan op een manier van: "Nog 1 keer en ik zal je dat afleren!" (ik moet er een keer een stripje van maken) Als ik dan een lifedown doe, dan komt hij met oortjes naar voren op me af en is hij vriendelijk, reageert ook normaal op de andere games. Als ik op zo'n moment hem weer probeer linksom te sturen, dan ben ik dus het bokje.
Als hij zo dichtbij komt en me omver kegelt, dan kan ik niets meer. Ik slinger als een vrolijk wapperend vlaggetje om zn hals en de carrotstick ligt verlaten ergens op een paar meter afstand. Bovendien heb ik 1 keer zn kaak tegen mn hoofd aan gehad, ik zag wel effe sterretjes. Op de dvd trailerloading zag ik ook dat dat paard Pat ook een paar keer op die manier omver wilde lopen, maar hij blockte dat met een flinke slinger aan het touw maar denk maar niet dat borus daar van onder de indruk is
![]()
Al met al vond ik het nogal een spectaculaire sessieIk heb het wel afgesloten met een prachtig sprongetje linksom, maar wel terwijl ik constand zone 1 van me af aan het drijven was, met veel geklapper van de string. Op zo'n moment bestaat alles uit fase 4 lijkt het wel, want je hebt geen tijd om subtiel door je fases heen te gaan. Het is dat borus niet zo snel van streek is, maar ik voelde me toch lichterlijk schuldig.
(voor straf heb ik borus in de bak laten spelen met het dominanste paard van de manege. hehe die heeft hem wel effe laten rennen)
Ik hoop dat jullie misschien wat tips hebben![]()
Bladwijzers