eindelijk na 4 dagen een mail gehad van eddy op mijn vraag over mijn 'werk-weigeraar (vorig topic).
dit antwoord kreeg ik van eddy. ik had gezegd dat de eigenaren liever nog niet hadden dat ik met hun paard naar een cursus ga, omdat:
- ze hebben geen vervoer
- als ze vervoer hebben geregeld kunnen ze geen tijd vrij maken om ons naar daar te doen, ze hebben een eigen zaak
- hij heeft nog niet geleerd om op de trailer te gaan omdat ik de kans nog niet heb gehad, we hebben er geen, en om dan al metteen naar holland te rijden...
- ze het gewoon niet leuk vinden dat ik ermee weg ben (met hun paard dan)
dus ze weten echt wat wat parelli doet.
tja, en dan krijg je dit antwoord. en nu niet om te zeggen dat ik echt alles kan, maar om nu te zegge dat mijn kennis daar ophoud????? ach, jullie lezen maar even en als iemand weet wat eddy nu precies wil zeggen, vertel het me dan aub.
buiten het feit dat het alleen kan worden opgelost door naar een cursus te komen.
de mail van eddy:
'Hallo Kim,
Het is goed dat je deze vraag emailt. Ik zou bijna vragen of ik je vraag
mag gebruiken als overtuiging voor vele anderen die zo graag het starten van een jong paard zelf willen doen. Meestal gaat het in het begin wel goed, daarom lijkt het zo makkelijk. Later kom vaak pas de problemen.
Het paard weet op een gegeven moment waar jou kennis op houd en daar maken ze een lastig spelletje van, wat kan escaleren in bokken,
steigerende en nog ergere verschijnselen.
Waarschijnlijk willen de eigenaren het niet, omdat ze niet precies weten
wat Parelli doet en kan. Ik kan me echter helemaal niet voorstellen dat
ze liever een bokkend paard hebben. Als dit erger wordt en traditioneel
wordt 'gecorrigeerd' gaat dat meestal niet met vriendelijk middelen.
We geven graag meer nodige informatie.
Groeten,
Eddy
Bladwijzers