Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: haken aan lr

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

haken aan lr

In mijn dagboek plaatste ik al het volgende:

Ik vroeg mij af of anderen ook last hebben van de haak aan de lr. Ik merk aan Luna dat ze hem helemaal niet prettig vind, te zwaar ofzo. Ze kan hem ook in haar mond nemen en ze gaat heel erg met haar hoofd draaien/ omhoog als ik voorwaarts de energie erin houd terwijl zij stil staat. De haak komt dan namelijk tegen haar kin aan... Ik heb nu een grote karabijhaak gekocht en wil deze er aan maken. Dat betekend wel dat ik de haak nu eraf moet slijpen en er nooit meer om kan doen.
    Heeft iemand anders dat al gedaan met zijn touw? Of zijn er andere tips om het wat lichter te maken?

Hier het detail:
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: haken aan lr

Deze haak heb ik inderdaad ook veel last van. Rob pakt hem ook steeds vast, en inderdaad als hij nog wat onrustig voorwaarts gaat, slaat de haak tegen de kin aan. Iets wat natuurlijk het vertrouwen in mij niet ten goede komt.

Met mijn andere leadrope (Die ik nu dus maar gebruik) heb ik een twistlock, en daar heb ik helemaal geen problemen mee. Voor mijn gevoel is deze ook minder zwaar, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Zit er ook wel over na te denken om aan de eerste een andere haak te doen. Tenslotte heb ik die leadrope voor Rob gekocht, zodat Sunny zn eigen rope kon houden.
    Dus, mocht je het nou doen, dan wil ik graag ervaringsverhalen

Groetjes, Lacuna

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik heb er een speciale lichte haak aan laten zetten. Volgens mij een musketonhaak maar dan heel klein n licht, maar net groot genoeg om het touwhalster goed mee vast te klikken.
    Ik had namelijk precies hetzelfde en mijn Arabjes hebben al niet zo'n groot hoofd.
    Ik vind het ook niet prettig dat wanneer ik een fase 3 moet geven deze haak toch (onbedoeld) tegen de kaak aan zwiept. Met de kleine lichte haak heb ik daar zelfs bij een fase 4 geen last van.

Aangemeld
    May 2007

Kan je daar toevallig een foto van maken Yvonne? Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.

Daarnaast merkte Trea op in mijn dagboek dat het halster veel te groot zou zijn... Een extra knoop zou de oplossing zijn, maar waar (tevens ook een pb naar Trea gestuurd)?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik zou je halster om te beginnen gewoon een stuk strakker vastmaken, zodat de neusriem hoger komt te liggen. Die moet 2 vingers onder het jukbeen komen.

Als er dan nog zo'n lang stuk onder de kin zit (dus het gedeelte waar je de lr aan vastmaakt), dan kun je die lus een keer omslaan, hmm lastig uitleggen, maar je haalt hem dan door het kinstuk heen zeg maar, zodat het daar wat strakker komt te zitten.

Maar wellicht is dat helemaal niet nodig als je het halster gewoon een stuk strakker vastmaakt!

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik zal vrijdag even een mooie foto maken van mijn kleine haakje

Ik heb ook mijn touwhalster bijgeknoopt. Ik heb voorzichtig de knopen losgemaakt en iets verschoven. Niet helamaal losgemaakt want dan weet ik dus niet meer hoe hij in elkaar moet, is me weleens overkomen
    Gewoon beetje schruiven met de knoopjes en vervolgens de lus onder de kin hoger knopen of idd zoals hierboven al werd genoemd een extra knoopje erbij.

Aangemeld
    May 2007

Thanks, ik had net ook al wat aan de knopen zitten fröbelen. Morgen ga ik er verder mee. Kijken of hij dan wat strakker komt.

Ben nog steeds in voor een foto en wacht vrijdag af .

Bladwijzers

Forum Rechten