Tsja, deze term is hier nu al zovaak gebezigd, dat hij wel een eigen topic verdient, niet?
Ik zou heel graag van jullie horen wat het is, hoe je ermee begint en hoe je het in de praktijk gebruikt.
Zo heb ik zowel een paard waarbij ik het als starter voor het werk zou willen gebruiken, omdat ze altijd nogal de vaart erin heeft... erggemotiveerd. Dat is op zich best fijn, maar maakt geconcentreerd werk vaak erg moeilijk omdat ze ahw door mijn vingers glipt en 'te snel' is. Een beetje Irwinslapen vooraf om in de gefocuste mood te komen lijkt me fijn.
Daarnaast heb ik ook nog een jong paard dat bijvoorbeeld tijdens een wandeling nog heel veel heel eng vindt. Daar wordt op zich aan gewerkt, maar Irwinslapen zou hier kunnen helpen door haar aandacht meer bij me te houden, waardoor er maar half zoveel 'enge' dingen onderweg zijn. Daarmee kunnen zeggen: 'kijk we zijn samen, je bent niet alleen"
Hoe pak je dat aan? Ik heb al wel het 1 en ander kunnen verzamelen, maar dat is een beetje hap-snap info tussen de bedrijven door.
Bladwijzers