Om een lang verhaal kort te maken:
Mijn pony heeft vanwege verkeerde zadels rugproblemen gehad. Nu heb ik een nieuw zadel en wil weer rustig gaan beginnen.
Ik ben nu weer begonnen met wat grondwerk en longeren. Longeren veel overgangen en balkjes op de grond. Dit longeren doe ik voornamelijk omdat hij geen spieren en conditie meer heeft. Hij heeft namelijk ruim 4 maanden op rust gestaan.
Ik zit nu met het probleem dat ik er over een tijdje weer op wil. En er is mij door meerdere verteld ( dierenarts, hoefsmit, acupunctuur dinges, enz.) dat hij lang laag moet lopen. Het probleem is dan allen dat ik dus constant zijn hoofd laag moet vragen. Eigenlijk wil ik daar gewoon vanaf blijven en dan komt zijn hoofd vanzelf. Maar ik merk dat als ik hem gewoon laat lopen met waar hij zijn hoofd wil dat hij na het rijden gevoelig op zijn rug is. Het is een heethoofd dus zo snel ontspant hij niet. Hij ontspant dan wel maar voor een paar tellen en dan gaat dat hoofd de lucht weer in.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken??
Dit is namelijk al de derde keer dat ik opnieuw kan beginnen met hem. (hoop nu eindelijk het goede zadel voor ons gevonden te hebben.)
Alle info en tips zijn zeer welkom.
Bladwijzers