Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Eigen vliegen mengsel

Eigen vliegen mengsel

Ik was die schijt vliegen zo zat dat ik zelf maar aan mixen ben gegaan..

ik had 2 vlesjes van Atex vliegen spul, 1 van de muggen (die is wit) en de andere voor de dazen dat bij elkaar in gegooit.. toen had ik een halve fles vol. Toen heb ik iets minder dan een kwart citronelle erin gedaan.. En hupsa bijna 1 uur lang geen enkele vlieg om ons oren gehad !! En ik heb op haar vliegen kap pure citronnela gedaan..

tjemig wat was dit een heerlijke rit !

morgen dus even naar de winkel om 4 flessen atex te halen en 1 flesje citronella hihi.. gelijk ff bij elkaar gooien dan hebben we voor de hele zomer weer genoeg

Re: Eigen vliegen mengsel

In wat voor vorm, welk merk, wat voor winkel, wat voor iets koop je citronella?
    help?

May the horse be with you!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik dacht dat citronella niet meer te koop was, dat is toch verboden spul inmiddels?

Wel lekker dat je mengsel zo goed hielp!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

wij doen nogsteeds gebruik maken van dettol, azijn en water..in een literfles en dan 5 centimeter dettol en dan de rest van de fles half water half azijn. Is goedkoop en werkt prima..ik werk met paarden en rij de hele dag buitenritten en we smeren het elke uur op voor elke buitenrit.

Wij hebben zo'n natuur winkeltje hiero die verkoopt dit spul nog steeds, verder is het helaas ook nergens meer te krijgen. Het is goedkoop en het werkt..

peaches wat is dettol precies ? en waar kun je het kopen

Ze hebben me ook wel is gezegd om citronnele te mixen met azijn en iets water dat zou ook heel goed helpen.. nog niet geprobeerd maar komt vast nog wel..

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Ik koop citronella gewoon in de apotheker bij ons...

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Citronella als ethisische olie is in mijn weten (ik verkoop het) nog gewoon te krijgen. Ik maak zelf altijd een mengsel van azijn, tea tree, citronella, kruidnagel, eucalyptus en geranium (allemaal ethirische olien vermengd in de azijn) en het werkt perfecto! Gewoon 2 dl azijn en een aantal druppels van elke olie (zo dat je het wel een beetje ruikt).
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Vandaar waarschijnlijk

In wat voor soort winkels kopen jullie trouwen die olieën als tea tree ed??

De apotheek hiero verkoopt het niet..
    hier zo natura winkeltje die allemaal van die aparte producten heeft..

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Vulcan
    In wat voor soort winkels kopen jullie trouwen die olieën als tea tree ed??
    Bij een natuurwinkel of reformhuis. Alle natuurlijke etherische olien (in reguliere winkels zijn ze vaak niet natuurlijk maar synthetisch!) zijn daar in heel veel verschillende geuren vaak volop te krijgen. Als je van het merk Chi olien kan kopen, dan weet je heel zeker dat die van top kwaliteit zijn!
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Bedankt, ik zoek verder!

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Lookpoeder. Niet in het eten maar op de vacht.
    Vorige maand heb ik een pot lookpoeder gekocht. Ik weet dat het niet aan te raden is omdat het bloedarmoede zou kunnen veroorzaken. Kris Marneffe van Equifit heeft me overtuigd dat een kuur van 6 weken geen schade zal berokkenen, dat het zelfs eens zuiverd werkt.
    Ik zo een pot gekocht maar mijn madam vond dat helemaal niet lekker. Ze krijgt maar 1 schep graantjes en als je daar dan zo een maatje over heen kieperd is de smaak te fel. Die pot stond daar maar sinds dien.
    Nu, het is normaal de bedoeling dat het paard de look opneemt via de bloedsomloop en zijn huid naar look ruikt, dus heb ik vandaag eens getest of het zou helpen als ik die poeder meteen op de vacht zou strooien.

Experiment geslaagd. Toen ik ze uit de weide haalde hadden we gezelschap van 4 dazen (er waren dus wel beestjes in de buurt)en die verdwenen al gauw. We hebben ongeveer een uurtje gewerkt en geen last gehad van ongewenst gezelschap.
    Haar vacht was wel nat van de regen, ik hoop dat het even goed werkt op een droge vacht en zoniet dan probeer ik die poeder op te lossen.
    keep it fun!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Wij hebben zo'n natuur winkeltje hiero die verkoopt dit spul nog steeds, verder is het helaas ook nergens meer te krijgen. Het is goedkoop en het werkt..

peaches wat is dettol precies ? en waar kun je het kopen

Ze hebben me ook wel is gezegd om citronnele te mixen met azijn en iets water dat zou ook heel goed helpen.. nog niet geprobeerd maar komt vast nog wel..
    Chloorxylenol is een ontsmettend middel. Het kan worden gebruikt om infecties van de huid en van wonden te voorkomen.
    dettol moet ook altijd verdunt worden met water.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik dacht dat citronella niet meer te koop was, dat is toch verboden spul inmiddels?

Dat dacht ik ook!

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Chloorxylenol is een ontsmettend middel. Het kan worden gebruikt om infecties van de huid en van wonden te voorkomen.
    dettol moet ook altijd verdunt worden met water.
    Sharoun heeft momenteel een huidinfectie, t is geen schimmel volgens de da, eerder een soort allergietje ofzo. Ik moet hem wassen met (verdunde) javel, k vond dat in het begin raar, ik weet nog niet of het effect heeft want nu met die k**regen heb ik hem niet gewassen, vond het een beetje zielig om hem zo nat op de wei te zetten dan...

Bladwijzers

Forum Rechten