Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 67

Topic: onrembaar op touwhalster..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: onrembaar op touwhalster..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kelz
    Had gehoopt dat mijn topic ook een keer goed zou lopen zoals in andere maar schijnbaar kan dat niet..
    Helaas
    Misschien kun je je dan eens gaan afvragen waar dat aan ligt?
    Aan al die andere mensen die hier kennelijk wel gewoon een fijn topic kunnen starten? Aan al die mensen die jou goedbedoelend raad hebben willen geven?
    Of misschien...
    heel misschien...

aan jou zelf?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

kelz meid, niemand kent jou paardje zo goed als jijzelf en er is hier ook niemand die dat beweert, wij reiken je alleen enkele pijlen aan... aan jou om die af te schieten en daardoor misschien in de roos te schieten...

Maar hoe wil je dat wij jou helpen met raad als je alles wat wij hier zeggen beantwoord met jamaar of je kent mijn pony niet?! Als dat zo is, waarom kom je hier dan raad vragen?
    Er is hier al verschillende keren om opheldering gevraagd, maar jij reageert elke keer agressief. Hoe wil je dat mensen dan reageren?

En so what dat jij je paard moet onderhouden van je eigen centen! Jij hebt daar zelf voor gekozen! Net als jou moeten wij ook gaan werken om onze paarden te onderhouden, om een huishouden te runnen en velen onder ons moeten daarbij ook nog eens kinderen groot trekken. Maar wij klagen niet! Wij hebben hier immers zelf voor gekozen. Het leven is nu eenmaal zo...

Het enige dat ik je kan aanraden is: misschien moet je eens nadenken over de tips die jou nu gegeven zijn. Hier zit heus niemand die jou probeert weg te pesten! integendeel! Neem die raad gewoon even aan, denk erover na, probeer uit en wie weet hebben we ergens toch wel gelijk...

Mijn paard heeft ook vast gezeten... Ik heb dierenartsen laten komen, heb foto's laten maken, ben van zadel veranderd en het haalde helemaal niets uit, mijn paard stelde zich gewoon aan en was aan het puberen..., tot er een fysiotherapeut langs kwam die me wist te vertellen dat het bekken vast zat en dmv massages dat weer losgemaakt heeft.... Nu is ze een droom van een paard om mee te werken en mee te rijden... Maar als ik net als jou gereageerd had, was ik nu nog steeds op zoek naar het probleem of had 'k m'n paard al lang verkocht wegens onhandelbaar...

En ik herinner het vorige topic van jou nog, en daar reageerde iedereen net hetzelfde als hier... Misschien, héééél misschien, moet je toch de oorzaak eens bij jezelf gaan zoeken...

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Maar ieder zo zijn zwak heden, en ik voel me nog al snel aangevallen wanneer het over komt dat jullie mijn paardje beter kennen als dat ik dat doe..
    Beste Kelz,

Allereerst: wat ik nu ga schrijven is niet aanvallend bedoelt

We proberen je alleen maar te helpen en je handvaten te geven. Natuurlijk is dit moeilijk vanachter een computer omdat we idd jouw paardje niet in levende lijve kennen en jij wel. Het is niet nodig om je aangevallen te voelen, we geven deze tips juist om je paardje en jou verder te helpen. Zodat je dit probleem op kunt lossen. Veel mensen op dit forum hebben ervaring met het lezen van een paard, en hebben zich verdiept in de psyche van het paard (waarom doet een paard wat het doet? etc.) en geven daardoor ook vaak tips die, in de meeste situaties, echt werken. Rest aan jou de keuze om deze tips ook uit te proberen en er wat mee te gaan experimenteren/spelen. Nooit geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen. Zoals je zelf al zegt ken jij je paardje het beste dus weet je ook, wanneer je met de tips aan de slag gaat, welke tips aanslaan en welke niet. Maar als je het niet probeert, dan weet je ook niet of het werkt...als je iets altijd op dezelfde manier aanpakt, vindt er ook geen verandering en/of vooruitgang plaats

We zijn allemaal lerende (daar is dit forum ook o.a. voor) en als je de meeste topics leest zul je zien dat we er niet op uit zijn om mensen aan te vallen, maar juist om ze verder te helpen. Het enige wat nodig is, is dat de persoon die hulp vraagt, ook daadwerkelijk open staat voor deze hulp en ermee aan de slag wil gaan. Werkt iets niet, dan werkt het niet en ga je weer verder. Jij merkt nu bijvoorbeeld dat je eigen ding wat betreft de galop niet werkt en daarom vraag je hulp. Wees dan ook niet bang om deze hulp aan te nemen en sluit je niet af. Mensen reageren vaak fel in een topic als ze het gevoel hebben dat er niets met de hulp wordt gedaan en het allemaal afgewezen wordt. Die felle reacties leiden dan weer tot gekwetste gevoelens en dan raakt 't einde zoek (niet alleen je paard is je spiegel, maar andere mensen zijn dit vaak ook wanneer het om communiceren gaat).

Jij vraagt om hulp, het enige wat wij vragen is dat je er open voor staat en de tips gewoon eens uitprobeert op je eigen tijd. Haal het nuttige in jouw ogen eruit, maak het je eigen en groei verder met je paardje. Dat is wat we hier allemaal proberen te doen, verder groeien samen met ons paard. Soms hoort daar een knuffel bij en andere keren een kritisch woord, hangt er vanaf hoe bereid iemand is om nieuwe dingen te proberen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jess
    Uit je berichten begrijp ik dat je paardje er in de galop nog wel eens vandoor wilt gaan. Ik zou ook aan dat probleem werken en niet alleen aan de ors. Want het er vandoor gaan is niet het gevolg van vastzitten in de hals en schouder.
    Ownee en hoe weet jij dan weer dat dat de oorzaak er niet van is?
    Toevallig weet ik wel bijna zeker dat dat het is, mischien is het de reactie dan niet geven ? op het touwhalster en daardoor even geen controle hebben ?
    Maarja ga hier verder niet op in want ben het een beetje beu met die felle reacties!!
    Ik zie hier toch echt niet in hoe mijn reactie fel overkomt. Bij mij gaan eerder mijn haren overeind staan door jou reactie. Maar goed, ieder zo zn interpretatie. Ik geef je alleen een goed bedoeld advies.
    Dat je paard vast zit in zn hals ed lijkt mij toch echt niet de oorzaak van het ervandoor gaan. Tenzij je in de galop of draf iets zo aan hem vraagt dat hij er pijn aan heeft en er dan uit reactie op die pijn vandoor schiet. Maar dan nog steeds het advies, werk aan dat probleem.

Wij zeggen ook nergens dat we jouw paard beter kennen dan jezelf, maar we hebben over het algemeen toch meer ervaring dan jou en kunnen daardoor situaties veel beter inschatten en dus door jouw gevraagde advies leveren. Dat jij daar zelf zo fel op reageert zegt in mijn ogen meer over jou dan over ons.
    We hebben hier onderling ook wel eens een discussie, maar dat hoeft niet iets negatiefs te zijn. Iedereen leert ervan en er is niemand die zo kinderachtig reageert.

En begrijp wat je bedoelt tuurlijk ben ik jong en nog lang niet klaar met leren maar dat is niemand..
    Daarbij wordt ik nu als een penny meisje behandelt die niks weet en nog nooit een eigen paard/pony heeft gehad..
    Voor de duidelijkheid dat is niet zo heb nu 3 eigen pony`s die ik naast mijn school hou en zelf betaal van me bijbaantjes en weekend werk..
    Daarbij ben ik ook al gedurende tijd druk met NH ect. maar weet dat ik het niet goed uit ken leggen en ik niet in de parelli termen kan praten..
    Maar ieder zo zijn zwak heden, en ik voel me nog al snel aangevallen wanneer het over komt dat jullie mijn paardje beter kennen als dat ik dat doe..
    Vele van mijn leeftijd zullen het van hun ouders krijgen en er niks of nouwelijks wat voor hoeven te doen kan je dan ook voorstellen dat ik mezelf behoorlijk de grond in voel getrapt als mensen beweren dat ik het niet weet ?
    Ik heb Shiva al bijna 11 jaar. Gekocht van mijn eigen centen en altijd onderhouden van mijn eigen centen. Zelfs nu ik een gezin heb. En dat doet iedereen hier.
    Wij hebben het geloof ik maar 1x over Parelli gehad, verder alleen advies gegeven over grondwerk ed.
    Bovendien wordt er nergens beweerd dat jij het niet weet, behalve door jezelf. Jij vraagt om tips over het niet houden op touwhalster, dus geef je zelf aan dat je dit even niet weet.
    Wij geven tips en advies en jij reageert als een verwend nest omdat jij niet de antwoorden krijgt die je wilt.

Ik ben hier echt klaar mee, ga niet meer mijn tijd en energie verspillen aan iemand die beter af is op een forum waar je naar je mond wordt gepraat.

Kelz, om met jouw woorden te spreken...De groeten.

Wilma
    Guest

Hoi Kelz, Ik wil even zeggen dat ik het dapper vind dat je op dit forum ervoor uitkomt dat je je snel aangevallen voelt. Pet af!!!
    Ben benieuwd of je er toch iets aan hebt gehad, de adviezen van mensen en of er al een verbetering is in je paardje. Het lastige aan zo'n forum vind ik dat woorden zwart op wit zo anders over kunnen komen dan bedoeld. Als je elkaar ziet en je hoort de tonaties van mensen dan komt alles zo anders over. C'est la tonque que faire la musique, zoals de fransen zo mooi zeggen.
    Het gaat er uiteindelijk om om de ander op weg te helpen met haar of zijn probleem.
    Veel succes

Ik ben het helemaal met Wilma eens! Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nu een aantal topics gelezen, en zie dat er over het algemeen een enorm defensieve toon in ligt. Grappig, dat mensen op een paarden forum, paarden gedrag gaan vertonen Zeer bereid om anderen te helpen, zeer bereid om zich open te stellen, maar zo fier op hun gelijk dat ze vele hengsten zouden overtreffen.
    Dus bij deze de notie: dit is niet aanvallend bedoeld, noch verdedigend. Het is een observatie, en of iemand daar wel/niet iets mee wil, mag diegene zelf beslissen. ^-^ [Kelz je hebt een pb <3]
    kennis is macht, en macht is geaccepteerd leiderschap.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Suusida
    Ik ben het helemaal met Wilma eens! Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nu een aantal topics gelezen, en zie dat er over het algemeen een enorm defensieve toon in ligt.
    Hmm, ik vind dat wel meevallen Maar dat zeg ik nu, nu ik een ruim jaar lid bent. Ik snap zeer zeker wel dat je aan die toon moet 'wennen'. Ikzelf merk het niet meer, en kijk door die toon heen, omdat ik nu ongeveer weet wie/hoe de meesten zijn en hoe ze het bedoelen. In het begin had ik zelf ook soms wel eens iets als : 'Nou, laat maar, ik reageer hier niet op.' Maar als ik nu terugkijk op dat soort dingen, dan denk ik toch: 'Ja hee.. Ze hadden wel gelijk!' En da's niet erg, iedereen leert, en leert het forum kennen Ben juist wel blij dat iedereen heel duidelijk z'n eigen mening verkondigt, imo handiger dan iedereen het met elkaar eens is en maar een beetje terughoudend blijft.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Suusida
    Ik ben het helemaal met Wilma eens! Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nu een aantal topics gelezen, en zie dat er over het algemeen een enorm defensieve toon in ligt.
    Hmm, ik vind dat wel meevallen Maar dat zeg ik nu, nu ik een ruim jaar lid bent. Ik snap zeer zeker wel dat je aan die toon moet 'wennen'. Ikzelf merk het niet meer, en kijk door die toon heen, omdat ik nu ongeveer weet wie/hoe de meesten zijn en hoe ze het bedoelen. In het begin had ik zelf ook soms wel eens iets als : 'Nou, laat maar, ik reageer hier niet op.' Maar als ik nu terugkijk op dat soort dingen, dan denk ik toch: 'Ja hee.. Ze hadden wel gelijk!' En da's niet erg, iedereen leert, en leert het forum kennen Ben juist wel blij dat iedereen heel duidelijk z'n eigen mening verkondigt, imo handiger dan iedereen het met elkaar eens is en maar een beetje terughoudend blijft.
    Daar zit wel wat in ja Dan zou er ook weinig discussie meer aan zijn! Alleen de manier waarop je iets formuleert [zeker zwart op wit!!] kan veel uitmaken in de manier waarop zo'n discussie verloopt. Zoals geloof ik al eerder genoemd is de toevoeging van het woord 'misschien' of 'goh, is het een idee om..' een stuk vriendelijk dan 'je móet zus' of 'je kan wel meer zeggen, maar ik weet zéker dat..' Maarehm, ik kan ook behoorlijk fel zijn in een discussie Dus zal er nu niet meer op verder gaan, gezien het toch al off-topic is
    kennis is macht, en macht is geaccepteerd leiderschap.

Actief Forumlid kelz's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2007
    Leeftijd
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wilma
    Hoi Kelz, Ik wil even zeggen dat ik het dapper vind dat je op dit forum ervoor uitkomt dat je je snel aangevallen voelt. Pet af!!!
    Ben benieuwd of je er toch iets aan hebt gehad, de adviezen van mensen en of er al een verbetering is in je paardje. Het lastige aan zo'n forum vind ik dat woorden zwart op wit zo anders over kunnen komen dan bedoeld. Als je elkaar ziet en je hoort de tonaties van mensen dan komt alles zo anders over. C'est la tonque que faire la musique, zoals de fransen zo mooi zeggen.
    Het gaat er uiteindelijk om om de ander op weg te helpen met haar of zijn probleem.
    Veel succes
    Ja het gaat zeker al beter langzaam aan boeken we voor uit gang..
    Paar dagen veel op de grond bezig geweest en vandaag ook eventjes en later een rustig ritje en alles verliep goed..
    En we gaan aankomende tijd lekker verder ermee dan gaat het zeker helemaal goed komen

Somige nog bedankt voor jullie reacties heb er wel wat aangehad en ook voormezelf weer een les geleerd en bepaalde berichten me ook f]/images/smilies/chuuuuut.gif[/img]

Groetjes!!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Veel succes
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

ik hoop dan ook dat als ik ooit weer zon soort topic open dat ik mezelf vooraf open kan stellen en andere reacties kan geven en niet pas achteraf
    Leren gaat met vallen en weer opstaan. Dat je het in jezelf herkent is al echt een big step. Komt vast goed !
    Veel succes met je paard!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Komt vast wel goed met jou en jullie!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Heel veel respect Kelz!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hé goed Kelz, dat je dit nu gewoon zo durft te zeggen!

En fijn om te horen dat het beter gaat met jou en je paard!

Wilma
    Guest

Super, groots!!!
    Dat je jezelf zo durft te spiegelen getuigt van grote moed en kracht.
    Gaat helemaal goedkomen met jou en ook met jou en je paard.
    Heel veel succes ik blijf je volgen. Groetjes Wilma

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten