Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: Parelli zo top?? *up-date*

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Re: Parelli zo top??

ik ben het echt helemaal met mafhaf eens. De kennis die je meekrijgt uit de drie pakketten is het driedubbele nog waard. Het is niet alleen les met het paard wat je nu hebt, maar savvy krijgen wat je op elk paard toe kan passen. Ik vind het alleen jammer dat de drempel zo hoog is. Door die prijs was ik er misschien nooit mee begonnen, als ik niet toevallig een lesgever had gevonden.
    Die touwen enz koop ik gewoon bij evelien, belachelijk duur, wel ontzettend goeie kwaliteit, maar daar doe ik het dan maar niet voor.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

En daar sluit ik me ook bij aan hoor. De lesmaterialen zijn echt super en nergens vergelijkbaar te vinden. De nieuwe L1 is ook erg leuk, hoewel het nu wel HEEEL erg op de 'simpele amerikaanse normal' gericht is.

En voor de mensen die de kwaliteit van het Parelli materiaal zo goed vinden, maar alleen de prijs te hoog heb ik goed nieuws!
    Ik heb een leverancier gevonden in Amerika die mij het originele parelli touw kan verkopen, zodat ik zelf de leadropes kan gaan maken Binnenkort op mijn website dus... (en uiteraard goedkoper nog dan in Dld )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

pasterza
    Guest

Zo duur vind ik parelli eigenlijk niet hoor. Infeite heb je 3 studies inéén: NH, engels en persoonlijke ontwikkeling/ bewustzijn of hoe je 't ook noemen wilt. Het lijkt veel geld, maar hetgeen wat je ervoor trug krijgt is veeeeeeeeel meer waard!
    Wat betaal je voor een thuis-studie, schoolopleiding? Die zijn nog veel duurder!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Tja maar met die schoolopleiding of thuisstudie kun je een baan vinden, maar met je level1 certificaat hoef je niet bij een gemiddeld potentieel aan te komen
    Als je het gaat vergelijken met een cursus knutselen (net als paarden ook een hobby) dan is het wel weer duur.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Dat is wel zo, maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik erg veel profijt heb van alles wat ik met en door te parelli-en heb geleerd. Ook in mijn werk heb ik er veel aan en in het dagelijks leven. Het gaat, zoals pasterza al zei, zoveel verder dan alleen paarden...

May the horse be with you!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Tja maar met die schoolopleiding of thuisstudie kun je een baan vinden, maar met je level1 certificaat hoef je niet bij een gemiddeld potentieel aan te komen
    Als je alleen de kleuterschool (vergelijkbaar met Parelli level 1) hebt gedaan, hoef je ook niet bij een werkgever aan te komen. Als je echter ook nog de lagere school (level 2) en de middelbare school (level 3) hebt gedaan, kun je al een simpel baantje aan. Ga je dan ook nog naar de universiteit (Pat himself in de USA) dan ben je daarna echt wel een goeie instructeur/trainer die niet zonder werk zal zitten...

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik vind dat je dat parelliprijsje ook relatief moet bezien. Moest ik niet met Parelli begonnen zijn ging ik met Shiva privé dressuurlessen gaan volgen zijn: 25 euro per les, dus elke week. Ik ben nu een goeie 300 euro kwijt aan Parelli. 12 weken les en daar zit je hé... Dus wat mij betreft is Parelli prima .

xxx julie

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik ben pas net bezig met NH terwijl het me altijd heel leuk leek. Het probleem was alleen dat alles zo ingewikkeld werd geschreven. Ik durfde er niet eens aan te beginnen, omdat ik van iedereen zulke vage verhalen hoorde.
    Het beste van Parelli vindt ik de leftbrained/rightbrained onderscheiding. Daarmee ging echt een wereld voor me open. Dat heb ik ook nooit ergens anders gelezen. Verder ben ik het met alle anderen eens; het geeft je gewoon alle informatie die je kunt krijgen. Het belooft geen wonderen, je moet er hard voor werken, maar dan weet je wel wat je moet doen. Voor mij als beginneling in de paarden is het de enige vorm van NH waar ik mee aan de slag kan.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Als je de spullen van parelli heb, kan je al heel ver komen. Het is in het begin een hele uitgave, maar als je het vergelijkt met gewoon paardrijlessen of prive`les, kom je toch veel duurder uit.
    Ik heb nu het level 1 en level 2 pakket met acc, en meer heb ik voorlopig niet nodig, en af en toe kijk ik naar een cursus of we krijgen wel eens hulp. We doen met zijn allen (hele gezin )parelli. Als we allemaal paardrijles zouden nemen ben ik veel meer geld kwijt, en leer je nog niks.

Een maand verder sinds de laatste reactie.
    Ik ben ondertussen heel druk bezig met het beleren van een Friese merrie.
    Een grote fout die ik in het begin heb gemaakt is dat ik te snel op haar rug ben gaan hangen.
    Zij was er nog lang niet klaar voor en is zich rot geschrokken.
    Nu zijn we stapje voor stapje bezig en vandaag heb ik voor het eerst met mijn voet in de beugel gestaan!

Deze dame wordt eerst netjes engels beleerd door mij en binnenkort beginnen we met de eerste lessen.
    Daar naast heb ik besloten dat ik (onder andere) met haar bezig wil gaan met Parelli.
    Ze moet verplicht engels beleerd worden, maar qua omgang denk ik dat ik wel een start kan maken met Parelli.
    Meerderen die dit combineren, dus waarom niet?!
    Nu alleen nog de aanschaf...
    Ik heb twee goede aanbiedingen gehad voor een 2de hands L1 pakket, maar mijn bankrekening weet nog van niks...
    Spannend voor mij of het uit kan (wil ook nog op vakantie ), maar heb er wel onwijs zin in om te beginnen met Parelli!

Is Level 1 trouwens ook geschikt voor een enter hengst?
    For things to change, first I must change

http://www.stanleyvandewurgedijk.webklik.nl

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Parelli zo top?? *up-date*

Leuk dat je met parelli gaat starten

Er word afgeraden om met een hengst te beginnen en er word ook afgeraden om met zo'n jong paard te beginnen in PNH, dus ik zou die enter hengst voorlopig nog even met rust laten als ik jou was
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

uh, sorry, wat is een enter hengst of is dit een ongelooflijk domme vraag? of een nederlands woord?

er wordt idd afgeraden om met een jong paard te beginnen maar ik vind dat het ervan af hangt hoeveel ervaring je hebt met jonge paarden. dan moet je echt ff heel kritisch zijn voor jezelf hoor.

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Een enter hengst is een jaarling hengst (en jawel, een normaal nederlands woord ).

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

haha, gekke nederlanders, dat noemen wij gewoon een jaarling dus. hihi, dat van dat gek was trouwens maar een grapje want als er iemand gek is ... jaja, dan zijn wij het wel denk ik zo

haha, wij nederlanders zijn ook niet helemaal goed tussen de oren hoor
    Maar idd; enter is jaarling en twenter is twee jarige.

Mijn jaarling hengst staat op dit moment in een natuurgebied groot en sterk te worden, maar komt rond september/ oktober terug.
    Dan is meneer bijna 1,5 jaar en moet toch echt were wat manieren bij leren.
    Afgelopen winter heeft hij ook op stal gestaan en de meeste dingen kent hij wel.
    Alleen hebben we nog wel wat problemen met het mee-lopen (aan de hand) en ik krijg hem in het land bijna niet te pakken (kan speelsheid en ondeugendheid zijn)
    For things to change, first I must change

http://www.stanleyvandewurgedijk.webklik.nl

Bladwijzers

Forum Rechten