Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: schouderbinnen/buiten

Re: schouderbinnen/buiten

Nee, ik had het fout. Het woord moet uitvoeren zijn ipv rijden. Het maakt tenslotte niet uit of het paard het uitvoert terwijl je erop zit of ernaast loopt.

Ach en.. . What's in a name? Of het op 3 sporen lopen nu shcouderbinnenwaarts op 3 sporen heet, of schoudervoor.. het gaat om de oefening, welke naam er dan uiteindelijk ook aanhangt.
    Maar aangezien ik aan het Bakkeren was, hou ik me ook graag even aan Piet's beschrijving vast. En die was dat bij ons sbw op 4 sporen niet lukt, en de schoudervoor wel.

Ik heb nog wel een vraagje aan de deskundigen.

Om van de 3 sporen nou uiteindelijk op de 4 sporen terecht te komen, zou je dus de spiertjes eigenlijk telkens iets moeten oprekken, toch?
    Dus zou ik van Enya nét iets meer mogen vragen dan ze uit zichzelf aanbiedt? Want ik neem aan dat een paard zichzelf niet in een un-comforzone duwt, maar daar lekker comfi inblijft. Met andere woorden... Enya zal ze niet oprekken. Als ze niet gerekt worden, zullen we nooit verder komen?

Doen jullie dat? Of is dat stom gedacht?

(Denkende aan mijn eigen spagaatoefeningen ooit... wilde ik die bereiken, moest ik toch wel iedere keer ergens doorheen duwen)

Actief Forumlid Fam's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Het lijkt me dat als je op 3 spoortjes maar vaak genoeg oefent, je op een gegeven moment r.e.d.e.l.i.j.k soepel naar 4 sporen kunt. Ik zou gewoon een hele tijd 3 sporen blijven oefenen (hoe lang dat ook duurt) totdat ze dat een makkie vindt. Op een dag kun je dan, vlak voordat ze in slaap valt, meer vragen Ik zou erg voorzichtig zijn met overvragen.

Ben zelf ook bezig met dit op het moment, en het valt me nog niet mee zeg! Het ligt denk ik ook wel aan de instelling van je paard. Indus geeft heel goed aan wanneer hij iets moeilijk vindt. Dan kijkt ie me zo zielig aan van: Ik probeer het écht! 't Lukt niet!
    Dan weet ik dat ik teveel vraag of niet en waar zijn grens ligt. Maar hij probeert het altijd wel. De meeste koudbloeden die ik ken zijn liever lui dan moe en als het te moeilijk wordt dan nokken ze er gewoon mee. Dus hoe gaat Enya daarmee om? Als jij iets moeilijks vraagt, is ze dan bereid om het voor je te proberen?
    Well-behaved women rarely make history

Je zou bij de schouder voor af en toe wat pasjes meer lengtebuiging kunnen vragen. Dan worden de spieren geleidelijk opgerekt. Als dat goed gaat, dan kan je eens een paar pasjes op 4 sporen vragen, dus schouderbinnenwaards. Bouw het rustig op, want als een paard spierpijn krijgt werkt hij in het vervolg minder graag en zal de oefening gaan ontwijken.
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Beetje oud topic, dames

May the horse be with you!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten