Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: pony bezig houden/motiveren

pony bezig houden/motiveren

ik heb een hele lieve, hardwekende, leergierige pony.....maar ik moet hem zo bezig houden anders kijkt hij naar vanalles en nog wat of gaat zelf ongevraagt oefeningen doen! (ik heb het nu over dressuurmatig in de bak) in stap: onder het doen van schouderbinnen, traver, appuyement , pirrouet zelfs al doe ik het achter elkaar gaat zijn aandacht vaak naar zijn omgeving, dit negeer ik altijd. in de snellere gangen wordt dat voor hem moeilijker dus let hij meer op....maar o wee als ik een of twee rondjes over de hoefslag rij, dan is alles buiten de bak veeel belangrijker. zet ik dan een spongetje neer of vraag ik een appuyement of pirrouet in galop (hoe moeilijker hoe liever) ja, dan is meneer er weer, zelf zo fanatiek dat hij uit eigen beweging vanalles uit de kast gaat halen! wie herkent dit, en hoe gaan jullie hiermee om?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: pony bezig houden/motiveren

Bezighouden.

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Re: pony bezig houden/motiveren

Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt, zolang je oefeningen van hem blijft vragen blijft die opletten. Ik heb zo'n fjordje gereden die de omgeving ook leuker vond als ik de hoefslag bleef volgen, me instructrice gaf me de tip veel wendingen, voltes, slangevoltes, gebrokenlijnen, van hand veranderen etc etc rijden.
    Heb je dat al eens geprobeerd?
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Bladwijzers

Forum Rechten