Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Lessen bij sincerita

Wilma
    Guest

Lessen bij sincerita

Iedere 2e zaterdag van de maand houdt sincerita - florien de Graaf een opendag - is gratis - van 14.00 uur tot 17.00 uur in Valtermond. Info http://www.sincerita.nl Er komen zoveel vragen in dit forum aanbod waar het antwoordt weleens bij haar zou kunnen liggen. Zij werkt vanuit het gedachtengoed van Bent Branderup. Heeft haar ridder en 1e ring gehaald. Na een lange omzwerving heb ik heel veel antwoorden gekregen bij haar en zij is zeer deskundig, geduldig voor paard en mens. Echt een aanrader om daar eens te kijken.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Lessen bij sincerita

Ik heb Florien vorig jaar op de NH dag gezien.. ik ga ervan uit dat dat een moment opname was (dat hoop ik iig), want ik was er eerlijk gezegd niet zo weg van
    Het paard wat ze mee had liep niet rad, was 's ochtends nog door een osteopaat behandeld.. ik vond het niet zo fair dat ze hem mee had voor de demo....

Wilma
    Guest

Is niet het beeld wat ik heb van Florien, weekend bij Bent reed ze op een haflinger en die was zo licht!!Was het een vos? Zou haar leerpaard kunnen zijn geweest, die was super super super slecht toen ze hem kreeg en wat hij nu kan en doet is een wonder!! Juist door de gymnastische oefeningen kan hij wat hij nu kan. Hij ziet er mager uit, maar was veel en veel erger. Juist omdat hij zo slecht was heeft ze ontzettend veel geleerd. De meeste mensen komen met een showpaard, zij niet en daar heb ik bewondering voor. Maar ik heb het niet gezien kan er niet over oordelen. Het is jouw indruk en jij vond het niet fair en dat is ok als dat zo voelt voor jou. Maar ik ken haar zo niet.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

.. ik hoop ook echt dat het een momentopname was.. ik kom allesbehalve voor een show-paard.. maar dit paard zag eruit alsof het pijn had... vandaar mijn bedenkingen ...

Wilma
    Guest

Ik heb Florien per mail jouw gevoel doorgegeven en gevraagd met wie ze daar was. Als ik het weet zal ik je het doorgeven als je daar behoefte aan hebt.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Florien heb ik in april op de NVVR dag gezien. Met een zwaar gebouwde Haflinger deed ze zeer mooi werk en had veel, heel veel lichtheid!

Ze zit veel te ver weg voor mij, anders was ik ook geinteresseerd in lessen van haar.

Hmmm ik keek eens op die site, maar kan alle versies van; 'lees meer' niet aanklikken. Valt niet veel te lezen zo
    Wil graag weten waar ze zit in Nederland.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Hmmm ik keek eens op die site, maar kan alle versies van; 'lees meer' niet aanklikken. Valt niet veel te lezen zo
    Wil graag weten waar ze zit in Nederland.
    kom je al verder dan ik maar volgens mij zit ze in valthermond
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Wilma
    Guest

In Valthermond inderdaad, vreemd dat het niet lukt, kan zij daar nog iets aan veranderen? Of ligt het aan jouw compu. Ik zal het aan haar doorgeven.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wilma
    In Valthermond inderdaad, vreemd dat het niet lukt, kan zij daar nog iets aan veranderen? Of ligt het aan jouw compu. Ik zal het aan haar doorgeven.
    Ik weet niet of ze het zelf doet maar daar kan degene die haar website maakt wel wat aan veranderen. Florien's site is namelijk alleen te bekijken met internet explorer en dit ligt aan de codering van de site. Hij doet het ook niet in Firefox of Opera en dat gebruiken best veel mensen vanwege de veiligheid.
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Wilma
    Guest

Hoi Nienke, dit bericht kreeg ik van Florien en ze was inderdaad met haar paard Palmer. Ik citeer haar mail.
    Palmer was mee. Hij voelde een dag voor die tijd inderdaad niet zo goed en Mariette (holistische dierenarts) heeft hem 's morgens nog behandeld. Natuurlijk geen wervels recht gezet, dan had ik hem niet mogen rijden!! En volgens Mariette was het ok als ik met hem de demo zou doen. Evenzogoed vond ik hem niet top fit en heb ik niet veel met hem gedaan.(ik kan me voorstellen dat je hierdoor niet onder de indruk was zoals je zei). Mariette heeft bij de demo verteld hoe het hele medische traject van Palmer was verlopen en wat we juist wilde laten zien was dat je ALTIJD moet luisteren naar je paard. Ook dat het juist dankzij de training was dat Palmer nog leefde. (dit stuk heb je dan waarschijnlijk gemist op NH en de demo want dan had je geweten hoe de vork in de steel zat). Ook al heeft hij het soms moeilijk tijdens de training het is beter voor hem dan stil staan. Dus ook bij een demo voor een paar honderd mensen ben ik niet over zijn grenzen gegaan ondanks dat ik eigenlijk zo graag een mooie show neer had willen zetten. De meeste toeschouwers hebben dat gelukkig wel gezien. Ik heb naderhand veel complimenten gehad aan mijn kraam dat ik heb gehandeld in zijn belang en niet mijn ego de boventoon heb laten spreken. Natuurlijk zijn er altijd mensen die dat (nog) niet kunnen zien.

Dit is haar antwoord op jou bericht op dit forum. Ik ken Palmer, en ik weet hoe graag hij werkt ook als hij niet zo goed kan. Het was een heel ziek paard.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik heb ook les gehad van Florien en was ook blij verrast door haar kundigheid, rust, goede opbouw en gehele manier van lesgeven!

Ergens eind september wil ik weer voor 3 dagen les naar haar toe!

Ik ben het dus roerend met Wilma eens
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Wilma, dank voor de reactie.
    Ik had mee gekregen wat de historie van Palmer was. Nogmaals, het voelde voor mij, ondanks dat, niet goed ... en zoals je al schreef mag dat gelukkig .. (dan leg ik de (toch wel ietwat) laatdunkende opmerking van Florien dat ik blijkbaar bij de mensen hoor die 'het' NOG NIET zien maar even naast me neer )
    Ik ben me er heel wel van bewust dat mijn idee gevormd is op basis van op één moment/indruk en ben dan ook blij dat veel mensen andere ervaringen met Florien hebben

Wilma
    Guest

Jammer voor je dat je het zo opvat, in jouw beleving de laatdunkende opmerking van Florien. Het is zeker niet persoonlijk bedoeld want ze kent je niet, maar dat het nu eenmaal zo is dat veel mensen NOG niet goed kunnen zien, ikzelf hoor daar ook NOG zeker bij, dat is een feit. Leer iedere dag beter kijken maar zie NOG heel veel niet. En verder prima als het voor jou niet goed voelt, alleen ik ken Florien niet zoals jij het verwoordde en was benieuwd met wie ze die dag daar was en wat er voorgevallen was. Ze is heel zorgvuldig in omgang met paard en mens dat mag ik zeggen na bijna een jaar wekelijks les plus een aantal keren weektrainingen. En dit was haar antwoord zonder enige bijbedoeling.

Actief Forumlid Amiro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Ik was juist erg van Florien onder de indruk op de NH dag. Ze vroeg iets te lang door, dat was jammer, maar wat het was duidelijk dat ze wist waar ze het over had toen ze alles vertelde. Ik zou graag willen dat ze wat dichterbij zat, maar ik zat er ook al aan te denken om deze zomer misschien eens langs te gaan of op een van haar open dagen te komen kijken.
    Groetjes van Els!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten