Even een punt waarvan ik niet precies weet wat ik ermee moet.
Wiens 'commando' voor eten is "yeees goedzo, toe maarrrr" gevolgd door een kriebel op de schoft. Ik weet niet of Wien dit wel 100% in de gaten heeft, maargoed. Als iemand tips heeft om dat duidelijker te maken.. graag.
Het commando voor verder gaan heeft Wien wel door, dat zit er gewoon onbedoeld helemaal ingebakken. Ik zeg namelijk al 2/3 jaar hetzelfde; "okee laatste hap, kom maar, ga je mee?", verder niks, ook geen life up oid. Dan volgen er nog 3 snelle happen gras en loopt Wien rustig, hoofd laag en LB mee.
Nu vraag ik me af, "mogen" die happen daarna nou wél of niet? Het zal mij eerlijk gezegd wurst (gras) wezen, maar aangezien je toch 'streeft' naar een snelle reactie op fase 1..?? Het past iig wel binnen de Wien-logica, want het gaat op deze manier al een halfjaar voor 80% op deze fase 1. Maargoed ik heb ook graag dat het ook binnen andere logica's past, want Wiens logica is niet altijd even logisch.
Heb je dus nog 20% die niet werkt. Meestal zeg ik dan de fase 1 nog een keer, met een beetje life up. Een andere fase 2 is een klopje op haar schouder, dit is het teken voor 'hoofd omhoog' maar meestal stampt Wien hierna meteen snel weg (nadat haar hoofd omhoog vliegt) De fase 3 is een zacht kusgeluidje, en daar zit de ellende. Wiens reactie daarop is bijna altijd een dikke bok en een zeer beledigd hoofd, óf de switch naar RB. Normaal heeft ze geen moeite met kusgeluiden. Nou goed, beide is niet de gewenste reactie, want ik wil gewoon dat ze rustig het gras uit komt. Fase 4 is 'Já!', een knip met mn vingers richting buik of met mn vinger een tikje tegen haar bil aan geven.. die komt echt heel weinig voor, volgens mij verzin ik dit ter plekke![]()
Niet echt de standaard fases dus, en ook niet altijd dezelfde. Aangezien je bij grazen consequent moet zijn.. moeten die fases dan ook consequent hetzelfde zijn? Niet dat ik de fase 4 ineens in een mep ga veranderen ofzo, maar soms doe ik ook weleens iets totaaal anders. De fase 1 is altijd hetzelfde, maar als fase 3 heb ik ook weleens zo'n soldaten-hak-klikje gedaan, werkte ook erg goed![]()
En moet de reactie meteen op de fase 1 volgen, of zijn die 3 happen + de gewenste actie (rustig het gras uit komen) goed?
En moet je bij fase 2/3/4 überhaupt erop letten hóe ze het gras uit komt? Oftewel, zou ik mijn fases zo aan moeten passen dat ze ook hierbij rustig het gras uit komt, of gaat het er om dát ze het doet?
Sjongejonge heeft ze een paard wat makkelijker het gras uit gaat, zit ze nog te zeuren![]()
Bladwijzers