Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Geinteresseerden voor Equifyt in Noord holland?

Geinteresseerden voor Equifyt in Noord holland?

Hoi,

Na een zoektocht naar goed krachtvoer (zonder melasse of andere balaststoffen) ben ik gekomen op het voeren van Equifyt.
    Nu is hiervan geen leverancier te vinden in Noord holland en ik ben dan ook benieuwd of er niemand anders hierin geinteresseerd is in dit voer. Misschien dat ik het voer dan kan gaan leveren.

Meer informatie is te vinden op: http://www.equifyt.com

Mocht je geinteresseerd zijn dan hoor ik het graag!

Re: Geinteresseerden voor Equifyt in Noord holland?

Een eerste vergelijking met bv PAVO 'Nature's Best'... dan zit er in bv Equibalance al heel wat meer suikers!
    Vet is ook behoorlijk hoog.
    Wat mij betreft is dit gewoon net zo'n voer als alle anderen uit de middenklasse-markt.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Valt toch wel mee het hoge zetmeel/ suiker gehalte?
    Er tegen over staat ook dat je er minder van hoeft te voeren dan andere krachtvoederfabrikanten aanraden.
    En integenstelling tot pavo is dit voer vrij van melasse, andere chemische toevoegingen en er wordt ook geen gebruik gemaakt van genetisch gemanipuleerde grondstoffen.

Maar ik sta open voor andere voeders die inderdaad nog beter zijn!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

How about Subli Zonder ?? Volop verkrijgbaar in Noord-Holland !

Ja maar daar zou ik 2,5 kg per dag van moeten voeren.. vind ik weer een beetje veel.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoeveel????

Volgens de zak op subli zonder zou je 0,5 kg per 100kg lichaamsgewicht moeten geven.. voor mijn paard is dat 2,5 kg op een dag.
    Beetje veel, toch?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ja....en wat als je kijkt daar de dagelijkse hoeveelheid mineralen en vitaminen een paard nodig heeft EN hoeveel brok je dan moet geven...
    Producenten zijn vaak goed in het overdrijven van 'wat een paard nodig heeft'
    Ze gaan dan waarschijnlijk uit van een top sport paard of een paard wat zwaar getraind wordt.

2,5 kilo is inderdaad veel te veel!

Ik denk dat een gemiddeld paard makkelijk genoeg heeft aan 1 kilo per dag!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

True, ik neem nog wel even contact op met Subli over wat ze in mijn situatie precies zouden aanraden. En ga ik ook even vergelijken wat (en of het er is) het verschil in mineralen is tussen Equifyt en Subli.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoe oud is je paard, wat voor een paard is het (groot? zwaar?) en wat krijgt je paard verder en wat voor lichamelijk arbeid wordt er door je paard verricht?
    Vash bijvoorbeeld is 1.70 en bijna 700 kg denk ik. Doet eigenlijk niets . Overdag weidegang (stripbegrazing) en in de box een ruif goede voedzame kuil. Hij krijgt er per dag een half voerschep (zo'n pavo voerschep) ponybrokken bij. Nu staat hij 24/7 op het land en geef ik hem er een kwart schepje van. Dat beetje spelen of rijden een half uurtje krijgt hij niets extra's voor.

Het paard is 1,55m en had afgelopen winter wat tekorten. Toen gaf ik niets bij en stond ze enkel op hooi/kuil. Het hooi en kuil dat ze krijgt is niet altijd van super kwaliteit en natuurlijk afkomstig van grassen gericht op koeien.
    Ze heeft een wat dikke buik, dierenarts kon daar geen oorzaak voor vinden dus hield het op een hooibuik. Verder loopt ze dressuurmatig/recreatief ongeveer 6 keer een uur/ anderhalf uur in de week.
    Ik zoek dus nu vooral iets om bij te geven voor aankomende winter.

Bladwijzers

Forum Rechten