Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: bring back luk niet in draf naar mij toe

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

bring back luk niet in draf naar mij toe

ff bericht aangepast:

Tijdens de circling game komt diesel heel goed naar mij als ik dat wil, door naar zijn achterhand te kijken en me beetje te bukken als t ware..

Hij komt echt heel goed naar me toe! reageert snel.

Alleen ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hem in draf naar me toe te laten komen, hij komt en gaat meteen stappen.. daardoor gaat change of direction ook niet zoals ik het zou willen en blijft dat dus steeds liggen. Ik probeer heel veel friendly te doen als hij bij me is, maar dat helpt ook niets aan het probleem.
    Ook al veel naar achteren blijven rennen etc maar hij blijft stappen..

wat doe ik verkeerd? Of iemand tips?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: bring back luk niet in draf naar mij toe

Naar z'n achterhand kijken = disengagen.
    Daarmee zeg je feitelijk 'oefening over, klaar, stoppen' en haal je de energie uit de achterhand weg (dis-engage)

Probeer het toch vanuit de nieuwe L2 manier van change-of-direction te oefenen. Dus niet disengagen voor je hem naar je toe vraagt, maar zijn aandacht vragen (belangrijk!!) door een stukje mee te draaien en dan naar achteren lopen.

Vraagje: Kun je hem met gewoon lopen of vanuit de yoyo wel in draf naar je toe laten komen, als jij achteruit gaat rennen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

zoals in de nieuwe l2 doe ik het eigenlijk ook, ik disengage hem niet zodanig inderdaad dat hij stil gaat staan.

Ik ben niet zo goed in het verwoorden zelf, maar ik vraag hem inderdaad naar me toe, daarbij kijk ik wel even naar de achterhand, anders wend hij niet zeg maar.. en dan ren ik naar achteren. Ik heb wel altijd 2 ogen.. Ik zal het zowieso wel beter proberen door minder te disengagen!!

Vanuit yoyo heb ik ook al onwijs vaak geprobeerd en dat lukt dus ook niet. Dat ligt in ieder geval niet aan het disengagen.. Hij lijkt er echt niks van te snappen gewoon.. en ik weet niet hoe ik het nu nog meot oefenen, want ik probeer het al zolang en t betert niks, terwijl andere oefeningen wel lukken.. en dan heb ik het ook over oefeningen die eerst niet lukken maar later wel..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heb je wel ooit eens een draw gekregen in draf, waarvoor je uitbundig kon belonen?
    Zo nee, dan wellicht dat eerst los oefenen, vanuit stilstand naar stap kent hij, neem ik aan. Dan op dezelfde manier verder van stap naar draf.

Ken je de slip-grip-touch? Waarbij je eerst het touw door je handen laat glijden, dan met meer weerstand en als hij daarop niet reageert, met je stick+string driven achter de drijf-lijn (dus achter zijn schouder). Een effectieve fase 4 toevoegen, zonder hard te worden in je hand. En dan uiteraard uitgebreid belonen wanneer hij een poging doet om in draf te gaan
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Ik ben even de termen draw en bring back door de war aan het halen want ik weet nu ff niet meer wat wat nou is.

Dus even de vraag: wat is draw nu ook alweer? Ik heb alle liberty dvd's gekeken dit weekend dus ben even de kluts kwijt van al die termen haha

Tijdens circling kan ik diesel zo naar me toe halen, dat is toch draw ook?? of bring back??

Anyway als hij galopeerd en ik kijk min of meer naar zijn achterhand en loop naar achteren dan komt hij naar me toe. De 1e galop sprong is naar mij en daarna stapt hij vrolijk naar mij, niet twijfelend, echt voorwaarts. Maar draf of laat staan galop naar mij toe nee dat gaat dus niet.

Dat laatste waar je het over hebt ken ik niet nee, kun je dat misschien nog iets beter uitleggen?

THNX!!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Als je wilt dat je paard blijft draven bij de het terughalen bij de circling dan heet dat draw. Dit gebruik je bv ook bij het van hand veranderen.
    Bij bring back wil je dat je paard bij jou stopt. Hierbij kijk je naar de achterhand om te disengagen, en vraag je met het touw hem evt naar binnen.
    Bij draw kijk je NIET naar de achterhand (ook niet een beetje). Je loopt even met je paard mee en begint dan een achterwaarts spiraal te lopen, in achteroverleunende houding. Op het moment dat je paard naar jou kijkt en wil draaien loop je in een stevig tempo achteruit. net ietjes langzamer dan je paard zodat je paard naar jou toe kan draven.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Als je wilt dat je paard blijft draven bij de het terughalen bij de circling dan heet dat draw. Dit gebruik je bv ook bij het van hand veranderen.
    Bij bring back wil je dat je paard bij jou stopt. Hierbij kijk je naar de achterhand om te disengagen, en vraag je met het touw hem evt naar binnen.
    Bij draw kijk je NIET naar de achterhand (ook niet een beetje). Je loopt even met je paard mee en begint dan een achterwaarts spiraal te lopen, in achteroverleunende houding. Op het moment dat je paard naar jou kijkt en wil draaien loop je in een stevig tempo achteruit. net ietjes langzamer dan je paard zodat je paard naar jou toe kan draven.
    daar zal het dan verkeerd gaan bij mij, want dat doe ik dus wel..

We gaan snel weer oefenen en kijken hoe het dan gaat!
    Bedankt voor je reactie!

Bladwijzers

Forum Rechten