Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Vragen over een kaptoom.

Vragen over een kaptoom.

Ik hoor hier veel over een kaptoom op het forum..
    En nu vroeg ik me af kan iedereen met een kaptoom werken ? of moet je daar echt iemand bij hebben.
    Mij lijkt het leuk voor afwisseling en ik wil sophie leren om stelling naar binnen en buiten te doen enz, met rijden wil dit niet. En dus lijkt mij het een goed plan om te beginnen vanaf de grond.

Maar er zijn best veel kaptooms, en welke is nou goed en welke niet ?

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Re: Vragen over een kaptoom.

Ik had eerst eentje gekocht met ijzeren beslag, riempjes overal, je kon er zelfs een bit aanhangen, leek mij super handig! Hij was wel vrij zwaar natuurlijk. Sharoun vond dit maar niks, constant kopschudden, trekken, dat ding proberen uit te doen met zijn benen... Met de (lichtere) kaptoom van een vriendin had hij dat niet.
    Dus dan ben ik een nieuwe gaan kopen en dat is enkel een neusriem met 3 ringen eigenlijk. Heel licht, zit geen keel- of frontriem aan, maar werkt wel super!
    Dus ik zou zeggen: zo licht mogelijk, van goede of slechte merken weet ik eigenlijk niet...

Okee.. Ja daar had ik ook naar gekeken of er ijzerwerk in zat, Omdat sophie niet groot is leek me dat voor haar niet lekker zo zwaar ding aan haar hoofd.
    nou ik ga maar is goed opzoek had al 1 mooie gevonden maar daar stond niet bij dat er ijzerwerk inzat..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Vulcan heb je een foto toevallig van jouw kaptoom of een verwijzing naar een website mischien, ben even benieuwd wat voor een je hebt?

@ MJ Meestal staat het vermeldt wanneer er geen ijzer oid in de neusriem zit, standaard nml vaak wel.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Whoopie ja helaas zit er meestal wel ijzerwerk in dit wil ik eingelijk liever niet..
    En had een website gevonden maar volgens mij was dat een leveracier want ik kan de prijzen niet zijn (stond bij alleen voor vaste klanten)

De kaptoom die ik heb gezien staat op
    http://www.horseshophorsepower.nl/
    En dan bij longeren en dan kaptomen..

En er staat bij Gevulde neusriem maar ik weet niet of dat nou verzacht iets is of ijzer spull..

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Zo te zien zit daar ijzer in.

Ik maak ze zonder ijzer.
    Heb al verschillende soorten gemaakt. Smalle riemen, brede riemen, ringen op verschillende manieren op de neusriem gemaakt. Verschillende kleuren.
    Kijk op mijn website:
    directe link:
    http://www.luckyleather.nl/kaptooms.htm

en nog een custom-kaptoompje:
    http://www.luckyleather.nl/jpgs/projecten/project28.jpg

Ok nice ziet er goed uit.. Alleen de prijs gaat dan alweer zover omhoog misschien papa en mama maar is heeeel lief aankijken..
    En viel me erg op dat er bijna geen enkele kaptoom in pony maat te verkrijgen is

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

@whoopie: ik maak morgen even foto's, da zal het duidelijkste zijn!
    De winkel waar ik ze gekocht heb is http://www.horcon.be, maar er staat geen foto van de kaptomen op. Ze kostten allebei ongeveer 30 euro. Sharoun heeft ook nogal een klein hoofd, maar bij de licht kaptoom heb ik heel gemakkelijk wat gaatjes bij kunnen maken. Bij de zware ging dat niet, met al die riempjes kreeg ik hem niet kleiner...

pasterza
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ok nice ziet er goed uit.. Alleen de prijs gaat dan alweer zover omhoog misschien papa en mama maar is heeeel lief aankijken..
    En viel me erg op dat er bijna geen enkele kaptoom in pony maat te verkrijgen is
    Ponymaat en zonder metaal: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Paar ... ID=1883662

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Sorry hoor, maar ik vind dat geen ponymaat. Heb je gezien hoe die zit op die pony? Nog steeds los, keelriem te hoog en een berg losse riem eraan wat er niet hoeft te zijn.

En die D-ringen zitten toch ook niet op de goede plaats? Of is dit weer een andere variant?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Masja, dat custom kaptoompje is mooi!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Die kaptoom ziet er verders mooi uit maar die gaat nooit op sophie haar hoofd passen, en ik vind dat hij akelig dicht bij het oog zit en dat wil ik niet.
    En die ringen zitten niet goed volgens mij, teminste welke ik allemaal heb gezien zit ern 1 precies in midden en aan beide kanten 1 ernaast..

pasterza
    Guest

Het was maar een optie hoor...sorry dat ik met jullie mee denk
    En als je de site goed gelezen had, zou je weten dat ie gewoon op maat gemaakt kon worden

Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Woeps, ik was dit bijna vergeten
    Ik heb vorig weekend foto's getrokken van mijn kaptoom:

De kaptoom met ijzeren neusriem hangt nog in mijn andere stal, wil je daar ook een foto van dan ga ik hem wel halen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten