gelukkig toch dit topic nog gezien, wowwwwwwwww echt in 1 woord WOWWWWWWW, ik vindt het superdesupermooi, het hele totaalplaatje
![]()
gelukkig toch dit topic nog gezien, wowwwwwwwww echt in 1 woord WOWWWWWWW, ik vindt het superdesupermooi, het hele totaalplaatje
![]()
www.crystal-carving.com
Ja gaaaaaaaaaaaaaf dit!!! En vind vooral je pad onder het zadel erg mooiBevalt hij goed? (of is dit niet die van Loes
)
Vind Enya echt een lieve uitstraling hebben, ze leek eerder wat 'harder' maar op deze foto's vind ik haar echt superzacht!
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Jaaaaaa dat is 'm! En hij is zoooo ontzettend fijn! Was een rib hoor, maar wel waard. Deze pad ligt gewoon meteen GOED. Geen geschuif, getrek, opnieuw opzadelen. Binnen 5 minuten heb ik helemaal gezadeld (dankzij de pad!)Oorspronkelijk Geplaatst door Reban&Kabriche
Ja he!Oorspronkelijk Geplaatst door Reban&Kabriche
Thanks.
![]()
Trea, waar komt die pad vandaan en hoe bestel ik ook zo'n ding? Dat geschuif word ik zo zat. Oh en hoeveel is een rib?![]()
www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
www.innerfeeling.nl - healing voor mens & paard, telepathie en coaching
Deze link kreeg ik van Loes, hier heeft zij hem besteld. Ik heb de bovenste variant (Western deluxe saddle pads) en dan nog een losse 'liner' eronder. Een liner is een losse vilten (dus wol!) onderpad, die je kan wassen. Zo blijft je pad achoon. Deze pad heeft zo'n goede pasvorm omdat hij in het midden ahw 'gebroken' is. hij valt dus perfect over de rug. Ook is hij opengesneden op de schoft en achteraan. Geen omhoogtrekken meer dus van je pad in de kamer!Er zitten vaste inlages in, en deze zorgen dat de pad niet op de ruggengraad zakt. Die inlages zijn niet onnodig dik, en ook niet zacht. Dat moet ook niet, want zachte inlages zakken in. Dit is een hard soort schuim, je kan het lezen op de site (ergens dan, want ik vind het een vreselijk rommelige site) als je even zoekt. Wat ze beloven op de site is dus wel echt waar.
http://www.saddleright.com/saddle_pads_pictures.html
Ik heb 'm van Loes gekocht, tweedehands dus. Dát was al een rib (voor mij dan).
Misschien zijn jouw ribben niet zo duur![]()
Ha ha ha, ik ben heel tevreden over mijn ribben.
Ziet er super uit, ga ik vanavond bestellen. Is het nodig om zijn vilten liner te kopen. Of is de pad zonder net zo goed? Ik wil niet nog meer gedoe, ben dat gedoe zo zat.
De onderkant van de pad is ook van vilt. Volgens mij is het in 'principe' niet nodig dus. Hoewel ik het persoonlijk wél nodig vind.![]()
Dat komt omdat de viltlaag natuurlijk niet zo dik is als een wollen onderkant van normale pads. Het absorberende vernogen is denk ik dus ook minder. Bovendien is de pad van suede, je kan hem dus heel lastig reinigen en mijn persoonlijke ervaring is dat niks zo slecht is voor de vacht, dan een pad met aangekoekt zweet, modder en haren. Dus voor mij is die onderpad een pré. Oh en niks lastig hoor. Die heeft exact dezelfde pasvorm als de pad zelf. Je legt hem eronder en hij valt meteen goed. Ook geen kreukels of zo als je de pad eroverheen legt.
Trea, zou jij alsjeblieft een paar foto's voor mij willen maken?
Zit er over te denken na dit gelezen te hebben om de air-ride aan de voorkant maar gewoon open te knippen. Zou dat een idee zijn?
Dat zou best kunnen. Maar is de schoft daarmee dan anatomisch gevormd?Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
Zie hoe hij vormt naar de schoft:
Hij 'valt' gewoon perfect. Geen stijve platte, dikke 'deken' die onder het zadel ligt.
Zo is hij open:
Je ziet ook de ruggengraad'vouw'
De 'liner':
Pad met liner:
Niet dat ik aandelen heb hoor.![]()
Heb van Louis ook een goede pad erbij gekregen (dit omdat hij mijn neoprene airride niks vond), maar deze is echt fijner. Een pad zonder die anatomische vorm (zowel de schoft vorm als de ruggengraadvorm) blijft gewoon schuiven.
OKE, onwijs bedankt. Het enige wat ik dan nog wil weten natuurlijk is, hoe krijg je die liner dan schoon?
Ik heb ook een airride zoals je weet. Weet je ook waarom Louis dat ding niks vond. Ik baal er van dat Poca weer kriebels aan haar schoft krijgt door de pad, en hoe hoog ik hem ook trek, de manen komen er toch klem onder. Zijn het de manen niet, dan is het haar schoft wel. Ik vind het gewoon stom.![]()
De liner kan gewoon in de wasmachine.Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
Louis vond mijn pad niks omdat ik de neoprene uitvoering had. hij zegt dat paarden het daar veel te warm onder krijgen.
Die website is onvoorstelbaar onduidelijk. Ik heb inmiddels gezien dat ze ook een dealer in Nederland hebben. Ik heb al gebeld, nu nog wachten tot ze terug bellen.
Bedankt in ieder geval.
Bladwijzers