Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Prijs huur weide

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Prijs huur weide

Ga nou idd niet over elkaars weide beginnen, de TS wil gewoon wat richtprijzen weten. En als je helemaal voor niks staat moet je al helemaal niet zeuren vind ik. Heeft de TS ook niets aan. Wel belangrijk is denk ik, is om te weten dat het heel erg regiogebonden is. Dus je hebt het meest aan de richtprijzen van mensen bij jou in de redio. Staat er al een schuilstal bijvoorbeeld op de wei, hoe is de wei afgezet, waar haal je water vandaan, waar kan je je spullen opslaan, hoe groot is de wei, wie onderhoudt de wei. Dat telt allemaal mee en dan is het nog: wat vind jij redelijk om te betalen en wat vind hij redelijk om te ontvangen. Kan dus heel erg verschillen.
    Hopelijk komen jullie eruit Vulcan!

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Bedankt voor de reacties allemaal! Nu heb ik een beetje een idee wat de prijzen zoal zijn!
    Ik heb mijn vraag ook op een aantal andere fora gezet en het valt heel hard op dat de prijzen in België en Nederland enorm verschillen! In België kom ik op een gemiddelde van 360 euro per hectare per jaar, het antwoord dat ik het meeste kreeg was zelfs 250 euro per hectare per jaar! (In het gemiddelde zitten een paar heel hoge prijzen bij, vandaar dat het 100 euro duurder ligt.)
    En in Nederland kom ik op een gemiddelde van 750 euro per hectare per jaar , de meesten betalen 400 euro, er zijn ook een aantal uitschieters hier.
    Straf he...

Ik heb geen rekening gehouden met pensionstallen, omdat dat ook mijn bedoeling niet is. En mijn bovenstaand berekeningetje is ook ni 100% waterdicht natuurlijk, want sommigen hebben een naakte wei, geen/wel omheining, geen/wel onderhoud inbegrepen enz... Maar het geeft toch een beetje een idee he!

Actief Forumlid kelz's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2007
    Leeftijd
    33

Betaal 50,- per paardje per maand dit is incl. (eventueel stalling indien ze ziek zijn of dergelijke.. staan 24/7 buiten hele jaar door)
    Hooi,kuilvoer,mais land met mogelijkheid tot overweiden..
    enige wat ik zelf doe is omheining water geven voeren en uitmesten maar dat vink juist heerlijk om te doen

Owja en ontworming smid DA ect. is voor eigen rekening

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten