Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Prijs huur weide

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Prijs huur weide

Ik heb morgenavond een afspraak met de eigenaar van een stuk grond, hij wil het mij verhuren, maar het probleem is dat we geen van de twee een idee hebben van de gangbare prijs...

Dus vandaar mijn vraag: hoeveel betalen jullie per maand/jaar? En wat is er allemaal bij inbegrepen? (Hoe groot is de weide; is onderhoud/bemesten/... voor eigen rekening of voor de eigenaar; staat er een schuihok of vaste stal; is er een piste; ...)

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: Prijs huur weide

Erg afhankelijk van veel factoren.
    Ik heb hier in de Achterhoek tot drie jaar geleden een wei van bijna een hectare gehuurd voor 400 euro per jaar. En dit schijnt niet duur te zijn, maar dat kwam ook omdat de boer waarvan ik hem huurde het land eigenlijk alleen nodig had voor zijn administratie. Hij kon er verder niks mee, vond het te diep (te nat) liggen dus hij kon er hooguit een paar weken per jaar wat jongvee op weiden en ervan hooien was onmogelijk. Dat natte viel in mijn ogen reuze mee, maar ja, ik wens ook geen biljartlaken
    Vriendin van mij betaalde in Zeeuws-Vlaanderen tot voor kort 780 per jaar voor twee hectare.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Tja, in NH ligt dat toch anders. Ik sta heel goedkoop voor €80,- pm. Dat is 2,5 hectare voor 7 paarden. Hooi moet nog apart gekocht/ geregeld worden.
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Aangemeld
    Jul 2005

Zoveel goedkoper sta je niet hoor Nienie:
    Jij: 80 / 2,5 hectare = 32 euro per hectare per maand.
    Ik: op jaarbasis 400 / 1 hectare = 33 euro per hectare per maand.
    Het aantal paarden doet er niet toe bij deze berekening.
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Jan vraagt 75 euro. en de wei word strak nog groter is nu best klein, maar straks word denk iets van 2 hectare in totaal en in de winter mogen we alle weiden gebruiken als dat moet.. Enige nadeel om de rest zit prikkeldraad.
    in de winter zit hier gewoon voorledig hooi bij in.. je moet wel anders verder zelf doen.. (ook het hooi brengen) er word niets gedaan..
    En hierbij komt nog een buitenbak die moet nog worden gebouwd

Aangemeld
    Jul 2005

75 euro... Per week, per maand, per jaar, per hectare, per wat dus?
    Mijn weide was keurig afgerasterd door de eigenaar met stroomlint, gloedjenieuw. Mijn vriendin in Zeeuws-Vlaanderen moest daar zelf voor zorgen.
    Hooi zat er bij mij en haar niet bij.
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Hier reken ik 45 euro per maand zomer en winter als je zelf voor je paard zorgt. maximaal 4 paarden op 3 ha. Hooi komt daar nog overheen.
    Kun of wil je niet zelf voor je paard zorgen, dan reken ik 65 euro per maand. Dit is dan inclusief voeren, water geven, verweiden en erbij zijn met bekappen en dierenarts, dus écht vol pension. Maar alle kosten die ik extra moet maken aan de dierenarts en bekapper etc etc die komen daar dan nog wel bij.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wouw Sandra ik ga verhuizen naar Drenthe denk ik, dat is goedkoop!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Is dat bij jullie zo goedkoop! Dan durf ik niet zeggen wat ik betaal hier

(op een pensionstal in de buurt) is de prijs van gewoon weide gang 80 euro per maand. Zonder ook maar iets inbegrepen! Soms 10 paarden in de kudde, in de zomer soms wel 30 paarden. Geen verzorging, geen extra voer, soms gewoon geen gras.... (voor alle duidelijkheid das niet waar wij staan)
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Nou, ik lees dit zelf ook nogal met verbazing hoor! Ik betaal ook veel meer, maar dan gaat mijn paard in de wintermaanden ook 's avonds de stal in. Dat zal het wel duurder maken (hooi en stro is inclusief). En ik zoek al een jaar naar een wei, maar is gewoon niet te vinden! Laat staan voor een paar honderd euro per jaar....
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Ik woon dan in twente en ik vind dat vooral hier en in drenthe de prijzen laag zijn verleken met in het westen..

@marjo: wat die jan van jou rekent kan gewoon niet uit. Voordat je er vanuit gaat dat er een buitenbak gaat komen... ook daar is een vergunning voor nodig.

Ik heb in het verleden een wei gehuurd van een hectare. Zat niks bij in, moest alles zelf doen. Ik betaalde 50 euro per maand. Nu huurt iemand anders het, zij betaalt 130 euro per maand. En dat voor een plek met wel een buitenbak, zonder electriciteit en water uit de put.

Op dit moment staat mijn paard op een pensionstal in De Lutte. Hij loopt 24/7 buiten, wordt 2 keer per dag gevoerd, hooi en brok, we hebben 2 buitenbakken en een binnenbak. Ik betaal 115 euro per maand.

@ wendytje: het gaat hem ook echt niet om het geld.. En scheelt gewoon dat het op een boer is(melkvee).. Ik verzorg sophie dus ik betaal niets..
    Maar vind 75 ook meer dan zat.. alleen al om de reden dat wij alles zelf moeten doen.. Hij doet niet eens wat aan zijn eigen pony ! dus laat staan voor een andere.
    Eveline komt hier straks met haar 3 musketiers.. En we moeten alles zelf regelen.. naja hooi dan niet want dat is er zat op de boer, maar zelf heen brengen, van water voorzien. ga zo maar door..
    Dit is overigens gewoon 24/7 en hele jaar door.. stallen zijn er niet eens.
    De wei word straks groter nog. Daar zal hij ongeveer 0,2 % mee helpen.. scheelt dat ik het leuk vind om te prutsen met dat soort dingen..

En wendy jij heb dan wel dat hij altijd buiten staat maar in de winter krijgt je paard alleen hooi, en dan brokken maar geen gras omdat het gewoon heel nat is daar enz.. en bij jan kunnen we de wei zo ver uitbreiden in de winter als we willen en vorig jaar heeft mijn pony in totaal 4 balen hooi opgegeten omdat er genoeg gras was.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Tja, en toch heb ik uiteindelijk zelf een derde paard moeten kopen (goh wat erg) omdat ik echt géén huurders kon krijgen. Toen ik echt in nood zat heb ik zelfs een paard 2 maanden gratis in mn wei gehad (inclusief verzorging) en dat vond iedereen hier normaal

@marjo: Wat jij een goede prijs vindt, en wat een reeele prijs is voor iemand die elke maand de hypotheek moet betalen is toch heel wat anders. Zoals je misschien wel weet brengt boer zijn niet echt wat op. Ik hoop voor jullie dat Jan niet in de gaten krijgt wat mensen willen betalen voor een goede stallingsplek. Ook in Twente. Verder is het bij ons niet gewoon heel nat. Makkelijk hoor, doorvertellen wat je van 1 iemand hoort.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten