Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: haar uitval.. Zo ineens !

haar uitval.. Zo ineens !

Ik keek vorige week al keer naar sophie en iets hoger dan haar schoft is stuk van ruim 15 bijna helemaal kaal.. En dat zoo ineens ??

ik snap er echt niks van ? hoe kan dit ineens.. ben alweer aan het smeren met anti jeuk spul enz en dat helpt wel.
    maar viel me ook op dat haar nek ineens weer heel dik was..

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: haar uitval.. Zo ineens !

Die dikke nek, bedoel je daarmee de manenkam?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ja de manenkam idd.. die is echt heel dik en dit had zij vorig jaar ook maar dit was over.. maar nu heeft ze het weer..

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Is die nek ook hard?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hmm dat heb ik niet gevoelt..

wat kan dat betekenen als hij hard is ?
    de dierenarts moet nog wel komen voor de jaarlijkse inentingen..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Een harde dikke manenkam zie je toch ook bij zomerexceem?? Vervelend joh, inentingen helpen daar ook niet echt bij, volgens mij zijn er veel paarden met exceem die na de enting extra last krijgen omdat het een extra belasting vormt voor het lichaam. Mischien kun je de da vragen om in iedergeval de tetanusenting eruit te laten, dit kan ook om het jaar (hier zijn de meningen overigens over verdeeld).

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ze moet geent worden omdat ze anders de camping niet op mag !

En ze heeft idd zomer eczeem.. Die dikke nek is heel lang weggeweest maar nu zag ik dat het weer zo was.. weet niet of hard is (ga morgen direct voelen)

Aangemeld
    Jul 2005

Het kan ook een voorbode zijn van hoefbevangenheid. Maar ik wil je niet onnodig bang maken, ik ga ervan uit dat het met de zomereczeem te maken heeft.
    Groeten,
    Dorien

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ze is wel wat aan de dikke kant.. En ze is wel op dieet, maar dan had ze dit van het winter ook al moeten hebben want toen was ze ook aan de stevige kant.
    1,5 jaar geleden toen ik met haar begon had ze 2 jaar lang in een wei van 1,5 hectare gelopen alleen, en heeft zich toen flink tonnetje rond lopen eten, en er werd nooit iets met haar gedaan. Kunnen dit kwaaltjes zijn van die 2 jaar dat ze niks heeft gedaan.. En dat er nu ineens elke dag (door mij) iets met haar gedaan word ?
    Ze was toen echt veeeel te zwaar en had TE lange hoeven die op punt stonden om te gaan krullen..
    ze is (zie andere topic over afbrokkelende hoeven) al 1,5 jaar niet bekapt..

De dierenarts komt toch die kan daar dan mooi even naar kijken

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

De inenting is meestal verplicht , die bestaat vaak uit een cocktail dus de griepspuit en de tetanusinjectie, als jij je paard niet ent tegen tetanus dan heeft een ander daar inprincipe geen last van. Volgens mij?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    De inenting is meestal verplicht
    Alleen als je wedstrijden start of fokt.
    By the way; ik las laatst ergens dat 40% van de paarden in NL niet geent is. En dat is m.i. een enorm schot voor de boeg aangezien ze nog steeds niet weten hoeveel paarden er nou eigenlijk rondlopen, de schattingen lopen uiteen van 350.000 tot 500.000. 40% is dan dus 140.000 tot 200.000.
    Groeten,
    Dorien

- Albert Einstein -

Alleen als je wedstrijden start of fokt.
    en bij (pension) stallen waar de stalhouder het noodzakelijk vindt.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jul 2005

Oh ja, die was ik nog even vergeten
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

- Albert Einstein -

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Aanvulling: alleen het enten tegen influenza is verplicht als je wedstrijden rijdt, tetanus is niet verplicht. Ik ent zelf wel jaarlijks tegen influenza, maar om het jaar tegen tetatnus want die enting werkt langer. Je kunt gewoon aan je DA vragen om alleen een enting tegen influenza, als je dat wilt. Als je er niet speciaal om vraagt, krijg je meestal automatisch de cocktail met tetanus erbij.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Het zou ook iets van schruftmijt of schimmel kunnen zijn lijkt me. Misschien is imaverol een idee, alhoewel ik éérst de dierenarts zou laten komen, just for sure.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten