Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Zonder zadel

Re: Zonder zadel

ik ben een fan van zonder zadel rijden. MAar alleen zonder zadel rijden is niet goed voor je overal zit (ervaring). En de druk verdeling (de voornaamste functie van een zadel) is ook nihil.. Het is heerlijk om zonder zadel te rijden.. Maar constant is niet goed voor je eigen zit.. en ook erg twijfelachtig voor de rug van je paard.. (al is dit met bbp wel beter maar ik heb er een hekel aan geef mij dan maar gewoon de rug.)
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Ik rij eigenlijk nooit zonder zadel. Paardlief heeft een nogal hoge schoft dus dat zit niet al te makkelijk.

Dat zorgt er voor dat ik niet lekker zit en hij dus nogal onwennig reageert.

Geen gelukkige combinatie dus.

Lijkt me wel goed voor algehele zit en evenwicht om af en toe te doen.

Zonder beugels rijden maar met zadel is ook al erg goed voor je zit.

Zonder zadel wordt je zit niet slechter, maar wel anders dan met. Of je nu met barebackpad rijdt of niet maakt echt niks uit.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Volgens mij heeft je paard minder 'last' van je zonder zadel. Onze paarden lopen veel rustiger zonder zadel.

Vroeger reed ik altijd zonder zadel maar nu met Bailey gaat het nog niet. Hij loopt heel onregelmatig en is heel hard in draf. Op de piste lukt het wel al beter.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je paard zonder zadel lekkerder loopt, is dat dan niet een teken dat het zadel eigenlijk niet goed past...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ja kan je gelijk in hebben. Ik heb mijn pony altijd bereden zonder zadel omdat geen enkel zadel paste...
    Ik denk dat Bailey rustiger is zonder zadel omdat zonder zadel rijden meestal weinig rijden is.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik rij ook vaker zonder zadel dan met. Heb een boomloos besteld, maar kan best even duren voordat die binnen is. Met het zadel wat ik nu heb is het echt paard~zadel~Eline en dat vind ik echt helemáál niet fijn. Ráka heeft alleen een heel gesprongen draf, en dat zit niet zo lekker! Maarja, gewoon veel doen
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Leeftijd
    46

Ik heb Shiva nu al ruim 8 jaar en heb haar nog nooit een zadel opgelegd. Ik merk helemaal niks aan haar, behalve dan dat ze veel beter op mij reageert. Ik hoef maar iets te denken en ze doet t. Zonder zadel voel je elkaar beter aan vind ik.
    Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze een rug heeft als een luie stoel. Ze is er gewoon voor gemaakt.

Het enige nadeel is idd dat als ik een keer een paardje rij met zadel dat ik me net een beginner voel. Het zit mij dan echt in de weg. Maar nou moet ik ook zeggen dat t zowiezo raar is op een ander paard, die loopt en reageert toch anders dan je eigen paardje.

Maar Shiva en ik doen alles zonder zadel van stappen tot buiten crossen en springen. Geen centje pijn.

Mij lijkt weer voor een paard niet lekker om met een strakke singel om zn buik te lopen. Maar dat ben ik, ik zou het Shiva dus echt nooit aan doen om een zadel op te leggen en dan aan te moeten singelen. Maar dat komt omdat we al zo lang zonder rijden. Dat is gewoon mijn mening.

En ik heb wel eens een tuiger gereden zonder zadel, met ook zo'n lekkere hoge schoft, maar daar merkte ik niks van. Zonder zadel ga je (als het goed is) met de beweging van je paard mee. Je zit als het ware geplakt aan zn rug. En je zit iets verder naar achter, dus heb je geen last van de schoft. Das is ieder geval mijn ervaring.

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik ben stoffel momenteel zelfs aan het in rijden zonder zadel (wel met bbp, maar dat is puur voor de verharing)
    Er heeft 2x een goed passend zadel opgelegen, maar ik kan niet meer met zadel rijden (ik zit zo onwijs onstabiel!)

Ik ben wel aan het sparen voor een barefoot.
    Aangezien wij alleen maar buiten rijden en als stoffel wat ouder is ook dag en weekend ritten willen gaan maken is het wel zo prettig om wat langer en comfortabeler te kunnen zitten (+ je kunt spullen makkelijker meenemen)
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ben wel aan het sparen voor een barefoot.
    Aangezien wij alleen maar buiten rijden en als stoffel wat ouder is ook dag en weekend ritten willen gaan maken is het wel zo prettig om wat langer en comfortabeler te kunnen zitten (+ je kunt spullen makkelijker meenemen)

Ik heb met carnaval een dagtocht zonder zadel, met zadeltassen gemaakt. Ze bleven zelfs in galop heel netjes stil liggen. Maar als ik een goed zadel had, zou ik idd ook wel met gaan denk ik
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Rakeltje

Ik kijk er echt echt naar uit om stoffel over een jaartje mee te kunnen voor dag en weekend ritten, hoop tegen die tijd ook meer zonder zadel te kunnen rijden.
    Momenteel (na een flinke val) vind ik een paar beugels (mits het zadel niet gaat glijden ) ook erg prettig.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten