Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: keuze stalling...moeilijk

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: keuze stalling...moeilijk

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Als het bv regent haalt ze de paarden liever binnen
    En daar zouden de paarden van 's ochtends 7 tot 's avonds 5-6 buitenlopen in de winter? Daar geloof ik nu niks meer van...
    Maar laat je alsjeblieft niet leiden door mijn mening, want het is ook niet meer dan dat; mijn mening
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Werd mij trouwens niet in dank afgenomen geloof ik dat ik kritisch was, dat snap ik dan echt niet he,zaken zijn zaken, had ook iets gezegd over de trampoline die in de binnenbak stond notabene binnen het rijgedeelte met de poten naar binnen je moet er toch niet aan deken dat je je paard even losgooit die gaat even gek doen en blijft in dat ding hangen Maar ze hebben hem er nu wel uitgehaald.
    dat zijn weer van die dingen waardoor ik denk: een stalhouder met kennis van zaken zou zoiets al nooit neerzetten. Dat pleit dan weer voor de andere stal.
    En wat betreft het aanspreken van die ene huurder: misschien kwam die wel nooit/zeer weinig? En een paard heeft bijvoorbeeld in de rui soms toch wat hulp nodig van ons om die vervelende haren kwijt te raken. Of heeft kale plekken van het schuren, lange hoeven, noem maar op. In dat geval zou ik zo iemand ook aanspreken.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja klopt Lila, ze kan dat gewoon niet aanzien zeg maar, die mensen hebben daar een pony en een paard staan de pony wordt verzorgd maar met het paard wordt verder niets gedaan (ook niet gepoetst oid), dat vindt zij dan niet kunnen. Ze is daar wel een beetje zwart wit in ..., maar kan haarv oor een deel wel volgen alleen lost op deze manier aanspreken natuurlijk weinig op.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vandaag nog een keer langs geweest,kennis van mij heeft haar paard daar staan dus gelijk nog wat aanvullende info gekregen.
    Eigenaaresse nog even gesproken omdat ik nog vragen had, even gevraagd naar mogelijkheid voor doorstroom naar een grotere stal,zit er eerst nog niet in iemand die een veulen wil fokken komt nog voor mij.

Verder nog probleempje met hooi, ze hebben 1 soort hooi en dat is vrij fijn hooi, Whoopie eet nu veel graszaadhooi, dat is zeer grofstengelig en bevat weinig voedingstoffen en veel vezels , dus ideaal voor Whoopie. Hier zou ze langer op de wei maar veel minder hooi want anders groeit ze dicht, heeft ze dan genoeg te eten vraag ik mij af en zit ervoldoende vezels in het voedesel voor Whoopie.

He baal ik van zeg.....moeilijk om in te schatten. Kan wel zelf hooi gaan kopen maar dat is ook zo,n gedoe.
    Merkte vandaag ook aan de vrouw dat het haar allemaal wat teveel werd,(er was een paard uitgebroken die honger had )ze wil dus ook niet teveel gedoe.
    Paar uur op de wei, in de paddock, daar krijgt ze een keer hooi, en op stal nog 2 keer hooi. Daarnaast evt krachtvoer zoals ik dat zelf wil.
    Nu blijken er nog meer gegadigden te zijn, dus ik moet er niet te lang meer over nadenken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Merkte vandaag ook aan de vrouw dat het haar allemaal wat teveel werd,(er was een paard uitgebroken die honger had )ze wil dus ook niet teveel gedoe.
    Sorry hoor, maar hoe meer ik lees over deze stalling hoe groter mijn bedenkingen worden...
    Lekker zoeken naar iets heel anders, dat is wat ik je aanraad.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Mijn idee, al die twijfels en al die maar's zouden mij doen besluiten om toch maar eens verder te kijken.....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Janneke, ik heb alles meegelezen en ik heb mijn bedenkingen dat je met deze pensionstal vooruitgang boekt. Voor alle plusjes komen er evenveel minnetjes bij

Mijn gevoel zegt me dat jij 100% voor Whoopies welzijn wil gaan . Alles moet tot in de puntjes juist zijn. Volgens mij moet je eens uitkijken naar een (eigen) wei + stal, te huur, te koop maakt niet uit. Best is nog samen met 1 à 2 gelijkgestemde zielen. Pas alsje echt alles onder controle hebt ga je ten volle kunnen genieten. Of je moet minder kieskeurig worden, maar dat zal niet lukken
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Je hebt wel gelijk Mieke, ik ben erg kritisch (mischien wel te), en dan is het lastig wanneer je dingen zelf niet in de hand hebt. Echter mijn gezondheid laat zo,n oplossing niet toe, jammer genoeg. Dus idd ik zal ook moeten leren om wat meer los telaten en met minder genoegen te nemen soms omdat het nu eenmaal niet anders kan.

Ik zal morgen eens kijken of ik nog reacties heb gehad van mensen op stal of ze af en toe voor mij willen voeren, als dat niet zo is en dan denk ik toch dat ik overstap. Mischien moet ik dan zelf kijken of ik graszaadhooi op de kop kan tikken en dit erbij voeren, dit operde de eigenaresse zelf ook, enerzijds een heel gedoe anderzijds als daarmee het grootste probleem is opgelost..
    Het blijft een gedoe, ondertussen blijf ik rondkijken naar een andere oplossing.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Deze stalling gaat eerst niet door, eigenaresse gaf aan het nu even niet te zien zitten, te veel stress momenteel en dan wil ze het goed doen en wat als het dan niet gaat...etc. Ben blij dat ze duidelijkis liever dat dan irritatie en gerusie als je er net een maandje staat bv.
    Maar weer rustig verder kijken.

Ondertussen huis maar te koop zetten en uitkijken naar dat leuke huisje met weitje voor Whoopie
    Het grappige is dat Huib daar steeds minder afwijzend tegenover staat, als hij dan maar een energie-neutralewoning mag bouwen Ach iedereen zijn Hobby, mischien kan Huib dan ook nog wel iets met de mest, kunnen we daar stroom mee opwekken of zo..
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ondertussen huis maar te koop zetten en uitkijken naar dat leuke huisje met weitje voor Whoopie
    Het grappige is dat Huib daar steeds minder afwijzend tegenover staat, als hij dan maar een energie-neutralewoning mag bouwen Ach iedereen zijn Hobby, mischien kan Huib dan ook nog wel iets met de mest, kunnen we daar stroom mee opwekken of zo..
    Dat is een goed idee. Ik heb hier in België ooit op tv iets gezien met koeien mest. Ze wekte daar stroom uit op voor ik dacht een 10 tal huizen. Nog enkele koebeesten bij Whoopie in de wei en go for it
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten