Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: keuze stalling...moeilijk

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

keuze stalling...moeilijk

Omdat er op de huidige stalling wat problemen kunnen komen mbt bijvoeren van extra voer of poedertjes etc ben ik vandaag gaan kijken bij een andere stalling.

Mogelijkheden(om het voor mijzelf ook maar even op een rijtje te zetten):
    -iedere dag supplementen en voer naar keuze voeren is geen probleem
    -gedeeltelijk op het land/en gedeeltelijk op een zandpaddock
    -de stal is kleiner (3 bij 3) en ze staan daar wel wat meer op stal. Huidige stal buiten van ochtend 6 uur tot avond 9 uur of straks wanneer het eerder donker wordt. Nieuwe stal van 7 uur tot 6 uur eind van de dag/soms wat langer.
    -Deze stal is voor mij amper 10 minuutjes rijden, kan dus makkelijker even op en neer rijden als dat extra nodig is of als ik zin heb
    -Overdag is er iemand aanwezig die de paarden in de gaten houdt en al heel erg lang in de paarden zit.
    -Alleen een buitenbak maar wel een heerlijke bak die niet zwaar loopt, zalig voor mijn knieen. Wel nadeel voor evt bijrijder die door de week s,avonds wil rijden.
    -Whoopie komt ook hier alleen te staan waarschijnlijk, dat vindt ik wel shit, zou ik zo graag anders willen, maar zit er daar voorlopig nog niet in.
    -uitrijgebied wat minder intressant.
    -het is de vraag of Whoopie het gras aankan.

Zit er toch wel heftig aan te denken om over te gaan, ben zo.n twijfelkont
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Re: keuze stalling...moeilijk

Kan je niet een plussen en minnen lijstje maken? Want van deze opsomming twijfel ik of je het echt beter vind dan wat je nu hebt. En wat zijn jou wensen? Welke stalling voldoet daar het beste aan?
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Logisch dat je twijfelt, een verhuizing is hoe dan ook niet niets, maar als de uitkomst beter is, dan zou ik het doen.

-Alleen een buitenbak maar wel een heerlijke bak die niet zwaar loopt, zalig voor mijn knieen. Wel nadeel voor evt bijrijder die door de week s,avonds wil rijden.
    Is de bak niet verlicht dan? Anders is het toch niet zo'n heel groot nadeel? Je nieuwe bijrijder is nog niet geheel zeker toch? Dus ze is nog niet "verwend" met de binnenbak.

-het is de vraag of Whoopie het gras aankan.
    Stel ze kan het niet aan, is er dan een mogelijkheid dat ze alleen in de paddock komt te staan? Het zou inderdaad wel lullig zijn als na een paar maanden (of de volgende zomer) blijkt dat ze niet tegen het gras kan en dan moet je alsnog weer weg.

Goed dat je alles op een rijtje hebt gezet, en wat je in het goedenmorgen topic ook al schreef, het is niet voor niets dat die stal altijd in je gedachte is blijven hangen.

Succes met je beslissing!
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

oeee dat zijn lastige afwegingen. Even een eerste vraag:
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    het is de vraag of Whoopie het gras aankan.
    Ze staat nu toch ook overdag buiten? Niet op gras?

Als ik lees wat je nu hebt en dan vergelijk met wat je zou kunnen krijgen, dan weet ik het wel. Wat je zelf al schreef, het is je niet voor niks blijven hangen. Ik zou mooi verhuizen!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bedankt voor het meedenken Dames, ja ze staat nu overdag ook buiten op een klein stukje maar het gras wat daar op staat is echt heel erg weinig, op deze stalling willen ze dus niet dat een paard de hele dag op zo,n klein en hetzelfde stukje staat omdat ze het dan stuk lopen. Ze zou dus wel meer gras krijgen maar het is niet zo dat ze een groot stuk weiland in gaat, wordt ook weer een stukje. Ik heb wel het idee dat er met overleg veel mogelijk is.

De zandpaddock vindt ik er wel een beetje zielig uitzien zeg maar,is net zo groot als een stuk wat je nodig hebt voor longeren of grondwerk, dus niet zo groot. Maar goed daar hoeft ze niet de hele dag te staan, en mischien dat ze in de winter wel langer weer het gras op kan als er niet zoveel te eten valt.

Hanneke je hebt gelijk hoor, binnenbak is fijn maar niet absoluut nodig en idd ik weet niet hoe het gaat lopen met een evt bijrijder. Verlichting zal er zeker zijn, ik begreep dat de meeste mensen daar s,avonds komen.

Ik keek vandaag nog even bij berichten die ik heb opgeslagen daar stond al een reactie van deze stal uit 2005, toen heb ik al eens info opgevraagd terwijl ik nog geen paard had
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nou kijk an....op de één of andere manier heb je ondanks de minpuntjes die je opnoemt er "iets" mee....al lang. Wat vind je nou zo fijn aan die nieuwe plek?
    En wat bevalt je niet aan je huidige stal? Wat verder weg, bijvoeren wordt misschien lastig? Is dat zeker? Wat nog meer?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijnste aan de nieuwe stal,de afstand, minder zorgen (ik hoef niet op en neer voor iets onbenulligs) maar ook kan ik gewoon even langs wippen als ik zin heb en niets hoef dat is ook fijn, de buitenbak,vrouw die daar rondloopt heeft echt iets met paarden (of we het altijd eens zijn is 2 maar ok dat hou je), Whoopie is in beeld overdag dat vindt ik fijn.
    Nadeel nog wel, ze hebben nu binnenen buitenstallen, Whoopie zou een buitenstal krijgen op zich prima , alleen hebben ze daar maar 3 stallen waarvan 2 bezet en Whoopie staat niet graag alleen op stal, dus daarmoet ik ook nog even over praten. De andere paarden ziet ze dan niet staan, een beetje ongezellig lijkt mij.

Wat minder bevalt aan de oude stal, bijvoeren stopt vanaf eind juli, ik heb een paar mensen van stal benaderd of ze dit samen willen doen dus ik hun paarden op bepaalde dagen en andersom,willen mensen dit niet dan kan ik daar met Whoopie niet blijven is voor mij echt niet te doen. De oude boer zeg maar is diegene die officieel niet meer de eigenaar is maar zijn zoon, maar hij is de paardeman die ook altijd eer in zijn werk heeft en de paarden graag goed verzorgd ziet hij wou hier ook altijd wel iets extras voor doen, echter zijn gezondheid wordt steeds minder. Hijis ook diegene die een paar keer per dag naar de paarden gaat kijken, ze halverwege de dag terughaalt van de grote wei op een uitloop exceempaarden aan eind van de middag terughaalt. Hij is eigenlijk het hart van de stal. Maar hij kan dus steeds minder doen.
    Zijn zoon is veel minder betrokken maar hij werkt ook gewoon een volle werkweek en hij geeft aan dat het hem allemaal wat teveel wordt, zijn vriendin heeft geen verstand van paarden en is er bang voor. Wel wordt ze nu aanspreekpunt om dingen te regelen. Al met al verwacht ik dat dingen echt gaan veranderen.

De betrokkenheid van huurders onder elkaar is momenteel ook niet zo groot dat is jammer enin het verleden anders geweest.

Zo iets dus, het wordt voor mij ook steeds duidelijker.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

mij ook.... . Misschien vind een bewoner van de 2 buitenboxen het niet erg om te verhuizen. Sommige mensen zitten nergens mee namelijk. Sommige paarden ook niet. Of anders kan je een spiegel ophangen zodat ze ze wel kan zien, is ook misschien een idee? Heb ik wel eens goed bericht van gehoord.
    De regie op je huidige stal gaat langzaam maar zeker over in de jongere handen. Dat kan dan inenen heel snel gaan. Luister naar je hart....die weet het antwoord al...
    3 jaar geleden al . Ik begrijp je twijfels goed, en dat siert je ook. Het beste willen voor je paard. Dat in moeten schatten. Moeilijk. Hoe ogen de paarden op de nieuwe stal? Blij? Rustig?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wisselen van stal zal er eerst nog even niet inzitten, dat van die spiegel zal ik in mijn achterhoofd houden.
    De paarden staan daar ze rrustig en tevreden zien er allemaal prima uit, worden goed verzorgd.

Eigenaresse is zeer begaan met de paarden,had een van de huurders er op aangesproken dat als ze niets met haarpaard deed ze mischien beter een andere plaats voor haar paard kan zoeken
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Succes met hersenspinslelen Janneke! Ik lees het te laat om nog advies te hoeven geven zie ik..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Eigenaresse is zeer begaan met de paarden,had een van de huurders er op aangesproken dat als ze niets met haarpaard deed ze mischien beter een andere plaats voor haar paard kan zoeken
    Dat vind ik dus niet zo positief.
    Het hoeft geen punt te zijn hoor, maar als de staleigenaar te betrokken is, kan dat problemen op gaan leveren. De ervaring die ik hiermee heb is in ieder geval niet positief.
    Betrokkenheid is goed, maar het moet niet omslaan in bemoeizucht
    Zeker als je nu al het idee hebt dat jullie ideeen kunnen verschillen, is dit wel een punt om in je overweging mee te nemen.

Succes met je beslissing.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Tsja, persoonlijk zou ik nogal zwaar tillen aan de achteruitgang in uitrijmogelijkheden. In de loop der jaren heb ik gemerkt dat ik dat prio 2 vind (prio 1 is uiteraard het welzijn van Linde). Prio 3 is voor mij vrije uitloop in een groep(je). Als je mijn prio's hanteert ga je in eerste instantie dus alleen maar achteruit, of in ieder geval niet vooruit. Ik zou doorzoeken... JMHO.
    Succes in ieder geval!!!
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij het teruglezen realiseer ik me dat prio 3 eigenlijk onder prio 1 valt Maar goed, de strekking van mijn verhaal is wel duidelijk denk ik zo
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Dorien, Whoopie in een groep plaatsen is bijna niet te doen, ik heb gemerkt dat je de stallingen eigenlijk een beetje in 2 soorten kunt opsplitsen , hier in de buurt ten minste. Of je zet je paard in een groep, veel veel te veel gras, ook wordt er op die plaatsen meestal te weinig rekening gehouden met individuele voerbehoefte (lees vaak standaard kuil gegeven wat voor whoopie dus echt niet kan.)
    De tweede waar dus wel rekening met het individuele paard wordt gehouden daar staan de paarden allemaal apart. Is een ontwikkleing die ik heel veel zie. En ik heb hier in de buurt al ik weet niet hoe veel stallingen bezocht, maar deze is wel weer een van de betere.

De uitrijmogelijkheden dat is wel betrekkelijk realiseer ik mij, ook een groot bos is dichtbij kan dan alleen de hond niet meer meenemen, en de stalling ligt direct aan een kleiner bos. verder is het daar landelijk en kun je ook leuk een rondje langs de straat, en verderop langs het kanaal, dus heus wel mogelijkheden maar in de loonse en drunense Duinen is het gewoon erggg mooi, ben gewoon verwend. Menigeen van dit forum zou jalours zijn op de uitrijmogelijkheden.

@ Wendy , snap helemaal wat je bedoelt hoor, maar ze heeft wel al heel erg duidelijk gemaakt wat ze belangrijk vindt en daar kan ik wel mee leven. Als het bv regent haalt ze de paarden liever binnen, wat ik persoonlijk een beetje onzin vindt, maar heeft ze het idee dat Whoopy buiten niet happy loopt te zijn inde regen dan gaat ze dus wel naar binnen, dat weet ik dan. Daar is ze duidelijk in. Ze zegt wel ja sommige mensen willen dat liever niet, dan houdt ze er tot op bepaalde hoogte rekening mee. Kijk zo is overal wel iets, het moet je gewoon niet in de wegzitten.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten