Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Dr Cook hoofdstel aan te bevelen?

Re: Dr Cook hoofdstel aan te bevelen?

graag gedaan..
    ach ik informeer mensen graag eerlijk, ook al verkoop ik de originele Cook, ik heb graag dat mensen wel blij zijn met hun aankoop.
    waarschijnlijk ga ik binnenkort weer uitbreiden..nog bezig met onderhandelingen

een goed hoofdstel vinden kan soms net zo lastig zijn als een goed zadel. Tenslotte moet zowel jij als je paard er goed mee overweg kunnen en elkaar duidelijk kunnen maken wat nu de bedoeling is. En niet steeds een gevecht aan moeten gaan omdat een van beide het systeem niet prettig vindt.
    Ik zou gewoon proberen om diverse hoofdstellen te kunnen uitproberen, vraag in je omgeving of je misschien iets mag lenen of zo.
    Of bij de NVBP kan je diverse hoofdstellen uitproberen enkel tegen een lidmaatschap voor een jaar en verzendkosten.
    Daar zijn inmiddels vele soorten verzameld.
    misschien een klein ideetje??

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dgmar & Vanzetti
    toen heb ik een 2de hands sidepull gekocht, hij loopt er prima mee, is ontspannen en knarst NIET. Alleen: dat ding heeft zo´n harde neus´ring´ waar ik dan wel een bontje omheen heb gedaan, maar toch, ik zoek iets dat nog zachter is/werkt.
    Leuk een Voltaire! We zijn familie: Voltaire is Vash's opa . Vash knarst als hij zijn best doet voor iets nieuws, maar dat toch er-rug spannend vind. We moeten dan een stapje terug.
    Ik denk dan misschien simpel, maar als je paard er ontspannen mee loopt, en niet knarst, dan zou ik het lekker zo laten. Desnoods een dikker bontje . Wat wij hard vinden, hoeft voor hun niet hard te zijn. Soms is "duidelijk" fijner voor ze dan "zacht".

Wilma
    Guest

Om het je nog gemakkelijker te maken. Ik heb een sitepool gehad maar de neus van mijn paard ging helemaal kapot, ik vind ze veelste hard. Heb nu een dkt. Cook en bevalt mij en mijn paardje goed. Onlangs heeft mijn man een bitloos halster gekocht bij http://www.trekkingsaddles.nl en die vind ik helemaal top, heel makkelijk om te doen, zacht op de neus, fijne teugels erbij.
    Misschien dat ik toch mijn cook wil verkopen en voor dat halster wil gaan, ondanks dat het me goed bevalt. De andere is zo lekker simpel.

Om het je nog gemakkelijker te maken. Ik heb een sitepool gehad maar de neus van mijn paard ging helemaal kapot, ik vind ze veelste hard.
    Om het je weer moeilijker te maken... er zijn natuurlijk ook sidepulls met een platte leren, zachte neusriem. Een sidepull geeft nooit geen 'knijpeffect' dat doet het Cookhoofdstel wel als je iets te hard aan twee teugels tegelijk trekt.

Fotootje van mijn sidepull: (laten maken door Masja hier van het forum (Lucky leather))

ooh die staat mooi trea...
    een hele mooie uitrusting zo in zijn geheel
    enuh trekken aan de teugels doen we toch niet???

Hallo Wilma,

je maakt me nieuwsgierig. ik ga eens op die site kijken!! Bedankt.

Ja, misschien dat IK meer last heb van dat harde ding dan Vanzetti! ik heb hem ook nog niet horen ´klagen´....

Inger, het idee om die dingen een keer te lenen bevalt me goed. Bedankt voor de tip!!

En Trea: dit is de mooiste, schoonste Tinker die ik ooit heb gezien. Wat een plaatje!!! Mijn complimenten.

Zo, nu ga ik nog een beetje werken, zodat ik de nieuwe spullen ook kan betalen maar eerst nog even

PS: misschien hier niet op zijn plaats, maar ik heb nog nooit een forum meegemaakt met dergelijk leuke smilies....

de groetjes, Dagmar & Vanzetti

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten